Camperbeveiliging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Geert505 »

Ik ben ook al lang over zoiets aan het denken maar is het niet beter om een extra verborgen schakelaar te zetten in de aansturing van de dieselpomp? Want als zo’ n magneetventiel in de diesel leiding kapot gaat dan sta je ook stil. En dat zou je maar net gebeuren in een tunnel. En een schakelaar gaat minder snel kapot. Of een verborgen schakelaar in een ander circuit? Iemand ervaring mee bij een Ducato van enkele jaren oud?
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 684
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Dekker-Achterhoek »

rinuss schreef:
di 12 okt 2021, 14:01
Gewoon een magneetventiel in de brandstof leiding, bedient door een verborgen schakelaar. Kunnen ze starten en weg rijden. Na 100 meter autopech.
In onze Land Rover Camper een brandstof afsluiter in de diesel leiding. Te koop (en eventueel te plaatsen) bij elk LPG inbouwstation.
Hebben 'voor nood' (spanningsuitval) vaak een overbruggingskraantje. Maar 'ergens' diep onder het chassis geplaatst, duurt zoeken te lang :cheers:
Ontgrendelen? gewoon koppelen aan b.v. je dimlicht of ventilator schakelaar !

Maar allereerst moet mij wat van het hart; "waarom moeten er op een serieus topic zoveel sarcastische reacties komen ?? ".

Hebben, toen we nog in Haarlem woonde, 2 x een woninginbraak mee gemaakt (+ een poging tot). Kan uit ervaring vertellen, dat als je s'ochtends beneden komt en de gehele beneden verdieping overhoop gehaald blijkt (wij sliepen op de 2e verd.), er een stevige 'shock' door je lijf gaat.
Hebben na de 2e inbraak (waren toen met de Camper op stap), door een erkend slotenmaker voor een kapitaal aan 'hang en sluitwerk' laten plaatsen. Of het hielp? Geen idee!!
(On)veilig gevoel zit voor 90 % tussen de oren, maar na deze ingreep konden we eindelijk weer een gezonde nachtrust beleven.

Wonen nu in de Achterhoek en redelijk buitenaf. Met bovenstaande ervaring als eerst op de BG rolluiken laten plaatsen.
Noodzakelijk ?? Nee !! Maar voor onze gemoedsrust ?? Ja !!

[ en dan zal er wel weer een 'sarcast' reageren met; "Rolluiken omlaag = niemand thuis ]
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Bas vd laar »

Ik ben ook al lang over zoiets aan het denken maar is het niet beter om een extra verborgen schakelaar te zetten in de aansturing van de dieselpomp? Want als zo’ n magneetventiel in de diesel leiding kapot gaat dan sta je ook stil.
Toevallig vandaag gedaan :wink:
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Lambiek »

Dekker-Achterhoek schreef:
rinuss schreef:
di 12 okt 2021, 14:01
Gewoon een magneetventiel in de brandstof leiding, bedient door een verborgen schakelaar. Kunnen ze starten en weg rijden. Na 100 meter autopech.
In onze Land Rover Camper een brandstof afsluiter in de diesel leiding. Te koop (en eventueel te plaatsen) bij elk LPG inbouwstation.
Hebben 'voor nood' (spanningsuitval) vaak een overbruggingskraantje. Maar 'ergens' diep onder het chassis geplaatst, duurt zoeken te lang :cheers:
Ontgrendelen? gewoon koppelen aan b.v. je dimlicht of ventilator schakelaar !

Maar allereerst moet mij wat van het hart; "waarom moeten er op een serieus topic zoveel sarcastische reacties komen ?? ".

Hebben, toen we nog in Haarlem woonde, 2 x een woninginbraak mee gemaakt (+ een poging tot). Kan uit ervaring vertellen, dat als je s'ochtends beneden komt en de gehele beneden verdieping overhoop gehaald blijkt (wij sliepen op de 2e verd.), er een stevige 'shock' door je lijf gaat.
Hebben na de 2e inbraak (waren toen met de Camper op stap), door een erkend slotenmaker voor een kapitaal aan 'hang en sluitwerk' laten plaatsen. Of het hielp? Geen idee!!
(On)veilig gevoel zit voor 90 % tussen de oren, maar na deze ingreep konden we eindelijk weer een gezonde nachtrust beleven.

Wonen nu in de Achterhoek en redelijk buitenaf. Met bovenstaande ervaring als eerst op de BG rolluiken laten plaatsen.
Noodzakelijk ?? Nee !! Maar voor onze gemoedsrust ?? Ja !!

[ en dan zal er wel weer een 'sarcast' reageren met; "Rolluiken omlaag = niemand thuis ]
Hoi
Wat een gedoe, kapitaal aan sloten, rolluiken enz

Beter, En een paar stickers met camera bewaking op diverse deuren en ramen plakken.

En een camera of camera's kopen met detection zone en binnen plaatsen.
Eventueel ook buiten zichtbaar.

Deze worden automatisch !! geactiveerd, als je weg gaat , of gaat slapen.

Flinke sirene erbij.

Kosten max €60.- per camera , bijvoorbeeld yi home.

Zelfde kunstje ook in een camper.
En met volgsysteem. Kost tegenwoordig ook maar paar euro.

.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperbeveiliging



Bericht door TestCase »

Dan is je hh accu zo leeg en die camera's in je camper worden vakkundig gesloopt en meegenomen opdat opnames vernietigt zijn. In de camper je beelden in de cloud opslaan zal je antwoord zijn? Veel succes.
Even met twee benen op de grond, dat is geen oplossing en weet je zelf ook wel.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 684
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Lambiek schreef:
do 30 dec 2021, 0:11

Beter, En een paar stickers met camera bewaking op diverse deuren en ramen plakken.

Zelfde kunstje ook in een camper.
En met volgsysteem. Kost tegenwoordig ook maar paar euro.
Lambik_2020.jpg
Lambik_2020.jpg (54.18 KiB) 925 keer bekeken
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2148
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camperbeveiliging



Bericht door jaap van duijn »

Ja en dan.

Bij ons appartementen complex hebben we een vidiofoon, bij het bel tablau.
Wat blijkt nu we een camera hebben op de ingang, wegens illigale jongeren in trappenhuis en liften - ze zijn aan 't roken en spelen daar - hebben ze met kauwgom maar de lens van de camera afgeplakt.
O en 2 komen nu niet meer, ik had toevallig de sleutel met koord in mijn hand en die schoot van schrik uit, een een open wang andere bril kapot, maar ja ik weet van niets, ik had wel een foto van hun maar politie kan er niets mee doen als ik ze betrap moet ik 112 bellen, eigenlijk moeten ze mij eerst de hersens inslaan dan komen ze. (respect a.u.b. voor de Politie).
Ik ben maar niet in de lach geschoten.
Dus de camper beveiligen, met de middelen voorzien bij nieuwe aankoop en extra bijgeplaatste stuurblokkering ala Constructam alles door dealer geplaatst hebben we niets extra's

grtn Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camperbeveiliging



Bericht door gjvonk »

Wie heeft ervaring met het aanbrengen van de graveer- en merkpasta van Permanent Mark? Er zit geen gebruiksaanwijzing bij mijn setje voor camperramen, heb wel een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord.

Hoe lang moet de etspasta blijven zitten op een glasraam? Maak je het schoon voor je het sjabloon verwijderd? Hoe lang moet de markeerverf voor de kunststof ramen drogen? Moet het sjabloon direct na het aanbrengen van de markeerverf worden verwijderd Of niet het blijven zitten tot het droog is?


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperbeveiliging



Bericht door TestCase »

https://www.permanentmark.com/hoe-te-gebruiken/

Ging prima, wel eerst vetvrij gemaakt opdat de sticker netjes plakt.


//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Camperbeveiliging



Bericht door hoas »

Hallo,
permanentmark.com/hoe-te-gebruiken/.

roze pasta is voor glazenruit (2 min. intrekken, met water afwassen)
Glazen flesje is voor kunststof (30 min. intrekken en met alcoholdoekje afwassen)
gr.
Henk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camperbeveiliging



Bericht door gjvonk »

Dank jullie wel, ik kon het niet vinden! Ik kan vooruit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door jheeck »

inbraakmetpriem.png
inbraakmetpriem.png (567.93 KiB) 282 keer bekeken

Deze stond vanochtend op Facebook, in een Duitstalige Adria Twin groep. Ook al heeft een camper wel zwakkere plekken, 'generieke' autokrakers gaan toch naar de punten die zij kennen en dit is een bekend Ducato-issue. Blijkens de tekst bij de foto's is deze inbraak minutenwerk geweest. Ik ben blij dat ik er een PrickStop in heb geklust, ook in de wetenschap dat je daar niet iedereen mee tegen houdt. Voordeuren beveiligen met Heosafe sloten helpt uiteraard ook.

Bron (in besloten FB groep) Adria TWIN Ducato Fan's.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Camperbeveiliging



Bericht door jepebe »

Kun je van buiten zien dat dat pricklock er in zit? Anders toch braaksporen met schade lijkt me ..

In mijn vorige camper zat een lichtschakelaar die de stroom naar de brandstofpomp onderbrak. De vorige eigenaar verdenk ik ervan dat gemaakt te hebben.

Zelf nooit gebruikt. Ooit startproblemen gehad en na veel nadenken bedacht dat dat ding t probleem was. Bedrading was half weggerot. Nieuw draadje, schakelaar eruit. Een mooie schakelaar ergens achter een knopje met de tekst Aux of zoiets op het dashboard lijkt me wel wat

Ooit beroofd terwijl we sliepen, op een campinkje. Meerdere campers waren slachtoffer. De enige die niets had? Spanbanden door leuningen portieren. Alle andere waren heel goed van buitenaf geopend en heel stilletjes doorzocht . Ik heb me toen voorgenomen om altijd die spanbanden.... En heb dat vijf dagen volgehouden.....
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door jheeck »

sticker.jpg
sticker.jpg (42.23 KiB) 225 keer bekeken

Zit plakkertje bij. Dat heb ik op de buitenzijde van de raamverduistering geplakt, boven het handvat.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie