De 180-dagen regel

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Bob Diesel »

Hoe gaan jullie daar mee om

Antwoord van mijn kant ,,NIET,,
als ik me om iedere regel, komma voor of achter de0 rekening moest gaan houden
Dan heb je geen leven meer
Gewoon GBV en dan komt het goed,, ben ook al eens 8 maanden weg gebleven
Om het te proberen,, niet echt goed bevallen, dus gebeurt :roll: waarschijnlijk nooit meer

Dus ook 180 regels geen probleem meer :mrgreen:


Btw , navragen , verzekerings technisch leverde het bij Aveco geen probleem op ,toen
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op zo 04 apr 2021, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Dafluc »

GVB moet zijn GBV. Althans als het staat voor Gezonde Boeren Verstand.
Afbeelding
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: De 180-dagen regel



Bericht door rhomodel »

Niet want ik ben niet meer dan 180 dagen in het buitenland. Maar als jij daar een probleem mee hebt, waarom neem je dan geen contact op met je verzekeraar? Je zal he waarschijnlijk niet voor niets vragen.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Ruud Adam »

Vind het geen verkeerde vraag voor een forum.
Uit de verschillende antwoorden blijkt dat er nogal verschillend over gedacht wordt.

In zijn algemeenheid:
Als ik met een bepaalde reisverzekering over de dagen-grens zou gaan - en het zou een aaneengesloten reis zijn - dan zou ik mijn reisverzekering contacteren om te kijken wat er mogelijk is.
Stel effe dat het 90 dagen per jaar is, en ik had er al 85 dagen opzitten, niets zou hebben geclaimd en ik werd uitgenodigd voor nog 7 dagen met iemand mee te kunnen gaan naar het buitenland, dan zou ik voor die 2 dagen overschrijding niet de verzekeraar gaan bellen.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op zo 04 apr 2021, 15:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Autocaravana »

Mijn camperverzekering (van Univé) stelt geen enkele beperking wat betreft verblijfsduur in het buitenland. Wel dat je in Nederland moet wonen. Officieel mag je voor de GBA niet langer dan 8 maanden in het buitenland zijn per 365 dagen. Indien langer dan zou je je moeten uitschrijven. Dus indirect is er een beperking, maar pas als je uitgeschreven bent zal de verzekeraar in actie komen.

Mijn zorgverzekering stelt ook geen maximum termijn in het buitenland, alleen voor de aanvullende verzekering is het een jaar.

Voor de reisverzekering is het wel beperkt, maar dat kun je zelf verlengen tot 360 dagen tegen premietoeslag.

Conclusie: hoezo 180-dagen-regel?
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Ruud Adam »

Elke verzekering heeft zijn eigen regels.
Sommige maatschappijen hebben geeneens een optie om het uit te breiden.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De 180-dagen regel



Bericht door seth_space »

Inderdaad mijn verzekering stelt heel specifiek dat een dergelijke grens voor hun niet bestaat:
Tot slot bieden wij met onze camperverzekering ook dekking voor langere reizen met uw camper in het buitenland. Dat wil zeggen; ook als u voor langere tijd een reis maakt (overwinteren, rondreis Europa, sabbatical, etc.) bent u gewoon goed verzekerd. Diverse verzekeraars bieden geen verzekeringsdekking indien u voor langere tijd in het buitenland verblijft met uw camper. De meeste camperverzekeraars hanteren een grens van 60, 90 of bijvoorbeeld 180 dagen buitenlanddekking, waarna de verzekeringsdekking vervalt.
https://www.camperverzekerd.nl/onbeperkte-kilometrage

Ze maken wel een uitzondering voor een stalling langer dan 180 dagen, maar niet bij gebruik dus!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Jan en Simonne »

Ik zal de vraag wel niet snappen.
Als je langer weg wilt dan je verzekering toestaat, moet je een andere verzekering afsluiten dus.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Ruud Adam »

De vraag is meer 'hoe ga je om met eventuele beperkingen die een verzekering stelt'.

Jouw antwoord is dan waarschijnlijk: "een andere verzekering zoeken die die beperkingen niet heeft."
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Toon »

bij welke verzekering moet je de vertrekdatum en eind datum van je reis doorgeven ?
nog nooit iemand over gehoord dat hij geen schade kon claimen omdat hij langer als 180 dagen in het buitenland is geweest
stel je bent 200 dagen aan een stuk in het buiten land
je krijgt door een ander zijn/haar schuld schaden
wordt er dan niet uitgekeerd ?
moet je dan aangeven wanneer je in Holland bent vertrokken
nog nooit van gehoord
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Zwerfsteen »

Misschien is het soort kapstok clausule die gehanteerd wordt wanneer het om wat voor reden nodig mocht zijn.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: De 180-dagen regel



Bericht door henk en lila »

seth_space schreef:
zo 04 apr 2021, 15:51
Inderdaad mijn verzekering stelt heel specifiek dat een dergelijke grens voor hun niet bestaat:
Tot slot bieden wij met onze camperverzekering ook dekking voor langere reizen met uw camper in het buitenland. Dat wil zeggen; ook als u voor langere tijd een reis maakt (overwinteren, rondreis Europa, sabbatical, etc.) bent u gewoon goed verzekerd. Diverse verzekeraars bieden geen verzekeringsdekking indien u voor langere tijd in het buitenland verblijft met uw camper. De meeste camperverzekeraars hanteren een grens van 60, 90 of bijvoorbeeld 180 dagen buitenlanddekking, waarna de verzekeringsdekking vervalt.
https://www.camperverzekerd.nl/onbeperkte-kilometrage

Ze maken wel een uitzondering voor een stalling langer dan 180 dagen, maar niet bij gebruik dus!
Die heb ik ook maar ik ga nu helemaal niet naar welk "rood" land ook in Europa want:
Dekking op de Doorlopende reisverzekering
Ik ga binnenkort op reis naar een land waar een negatief reisadvies (code oranje of code rood) van kracht is. Biedt mijn doorlopende reisverzekering hiervoor dekking?
Nee. Indien u op reis gaat naar een gebied waar een negatief reisadvies geldt, biedt uw doorlopende reisverzekering geen dekking. Dit geldt ook voor de aanvullende dekkingen op de reisverzekering. Doorkruist u (op weg naar uw eindbestemming) met de camper een land waar een negatief reisadvies geldt heeft u, voor het land wat u doorkruist waarvoor het negatief reisadvies geldt, ook geen verzekeringsdekking.


En dat vind ik dan wel weer de botte bijl. Geen verschil maken qua oorzaak, gewoon bam niet.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Ruud Adam »

Toon schreef:
zo 04 apr 2021, 16:39
nog nooit iemand over gehoord dat hij geen schade kon claimen omdat hij langer als 180 dagen in het buitenland is geweest
stel je bent 200 dagen aan een stuk in het buiten land
je krijgt door een ander zijn/haar schuld schaden
wordt er dan niet uitgekeerd ?
Voor een camperverzekering weet ik het niet.
Maar voor reisverzekering ken ik persoonlijk mensen die te lang in Azië verbleven, een ongeluk kregen en waar de verzekering niet uitkeerde omdat ze de maximale verblijfstermijn hadden overschreden.
Nu is dat bij een reis naar Azie al iets makkelijker aan te tonen, omdat je dan meestal met stempels in je paspoort te maken hebt.

Het gaat erom of jij het meldt, en als je het niet meldt hoe zij het dan aan kunnen tonen.
Als zij het aantonen (of soms zelfs als ze een sterk vermoeden hebben en jij het tegendeel niet kunt bewijzen) keren ze niet of maar deels uit.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: De 180-dagen regel



Bericht door Cee Pee »

Wie eist bewijst.
Dus de verzekering zal moeten aantonen dat je langer dan die 180 aaneengesloten dagen in het buitenland bent.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie