Afzuigkap op het dak

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Andre55
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

Afzuigkap op het dak



Bericht door Andre55 »

Wij hadden een afzuigkap in onze camper, bijna net zo groot als bij ons thuis. De afzuigkap had drie knoppen: een voor licht onder, een voor licht boven en een voor de afzuiging van de kooklucht.
Als knop een en twee aangingen was er niet aan de hand, maar wanneer knop drie ingedrukt werd ineens een stille camper een werkplaats van geluid :-B :P
Wij hebben dit veranderd en hebben nu een afzuiging op het dak staan, dat scheelt 70% van het geluid en de afzuiging is 200% meer.
als de afzuiging nu aan gaat moeten we ons vast binden anders worden we ook afgezogen :-B :cheers:
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: afzuigkap



Bericht door Sandor Gora »

Handig! Onze maakt inderdaad ook nogal wat geluid.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: afzuigkap



Bericht door AadenAnke »

Hoe meer lucht je verplaatst hoe meer herrie Luister maar eens bij een windmolen. Je het een aantal geluiden bij elkaar de aangezogen lucht de motor de weggeblazen lucht dan ook nog wat bochten e.d. In de pijp door het plaatsen op het dak neemt de verplaatste lucht ook een deel van het geluid mee. We willen eigenlijk iets vreemd geen geluid maar wel een hoop lucht verplaatsen door een klein pijpje

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: afzuigkap



Bericht door de Jonckheer »

Het vreemde is natuurlijk dat zo'n afzuigkap op 12 volt een herriemaker is terwijl een huis afzuigkap relatief stil is en ook meerdere snelheden kent waarbij de langzaamste ook meteen de stilste is. De Etna in onze camper heeft 2 motoren, zuigt als een malle en is behoorlijk stil. Als ik daarnaast ook nog vermeld dat ik die via marktplaats kocht voor €15 doe ik het niet gek!
Andre55
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

Re: afzuigkap



Bericht door Andre55 »

Van die buis afzuigers zitten erin, in eerste instantie had ik een nieuwe gekocht wel van een andere merk, die maakte nog meer geluid, gelukkig door verkocht.
Nu heb ik een afzuiger net een kooi waaier erin, deze zijn geluidsarm en hebben een grote luchtverplaatsing, ze zijn alleen niet waterdicht, als je ze in smeert met twee componenten hars worden ze waterdicht en als je het niet vertrouwd doe je het nog eens.
Aan de onderkant van de aanvoerpijp bootje een gaatje waardoor je de aansluitkabel na binnen kan brengen, kit die wel af om beschadiging aan je kabel te verkopen in de toekomst, binnen in de camper maak je weer een gaatje waardoor de kabel na buiten kan en je sluit hem aan.
Plaats reactie