het verhogen van laadvermogen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Andre55
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

het verhogen van laadvermogen



Bericht door Andre55 »

Ik heb informatie in gewonnen bij div. bedrijven over, wat is mogelijk om laadvermogen te verhogen van onze camper, is nu 5,2 ton wil na 5,5 ton.
Fabrikant van de chassis gebeld hier in Duitsland, geen probleem remmen moeten veranderd worden.
Vestiging van de fabrikant van de chassis gebeld in Nederland, nee is niet mogelijk en een adres gekregen in Nederland die kunnen het wel, deze gebeld, ja is mogelijk alleen de veringen moet vervangen worden en kan alleen door hun veren die zij verkopen.
Wel vreemd dat er geen vaste regel is, ik heb maar gekozen voor de remmen en niet voor de vering want die lijken veel op de vering die we nu hebben.
B-san
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 16:13

Re: het verhogen van laadvermogen



Bericht door B-san »

Tsja, er zijn soms meerdere wegen welke naar Rome leiden en elk bedrijf heeft de voorkeur voor zijn route. Aan jou om te bepalen welke het voordeligst en de meeste voordelen bied. Begin altijd bij de dealer om te vragen of verhoging d.m.v. een verklaring kan zonder technische aanpassingen, want dan ben je altijd het goedkoopste uit. Let wel op dat zo'm verklaring van Fiat of AL-KO vaak niet meer word geaccepteerd, omdat de camperbouwer de laatste typegoedkeuring af geeft (ookal veranderd hij niks aan het chassis zelf, is hij wel eindverantwoordelijk). Als een verklaring niet kan, kun je hem inderdaag wellicht verhogen d.m.v. technisch aanpassingen. Firma WDT Service doet daar veel in.
Andre55
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

Re: het verhogen van laadvermogen



Bericht door Andre55 »

Het gaat hierom een camper die ouder is dan 10 jaar, dus een fabrikant eigenverklaring is hier niet meer van toepassing.
Het gaat hier wel om veiligheid van mensen die in een camper zitten van meer dan 5 ton gewicht en ik zie dat daar geen vaste regels voor zijn om het draag vermogen te verhogen, het kom bij mij over als , wij doen het zo en het is goed, de andere zegt, nee wij doen het zo en dan is het goed.
Ofwel je kan met of zonder remmen gaan rijden alle twee is goed of vering als je maar bij ons komt.
Ik heb besloten om maar de camper te laten testen, wat mogelijk is of remmen en de assen deze gewichten aankunnen en misschien is er niets nodig, alleen papierwerk, dus wordt spannende weken. O de tuv doet deze keuring zij zijn ook degenen die zeggen of je op de weg mag of niet.
Plaats reactie