Aankoop camper in Spanje

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Prinsklaas
Berichten: 16
Lid geworden op: di 16 jun 2020, 12:14

Aankoop camper in Spanje



Bericht door Prinsklaas »

Weet iemand of er campenaren zijn die op korte termijn in of dichtbij Barcelona komen.
Bij een camperbedrijf aldaar staat een Hymer B644 te koop ik kan er niet even snel heenrijden want ik wil uiteraard weten of dit betrouwbaar is en dat ik geen miskoop ga doen het bedrijf kan de camper naar Nederland vervoeren
Graag zsm reactie Klaas Prins
Laatst gewijzigd door Prinsklaas op do 01 apr 2021, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankoop camper



Bericht door Dafluc »

Zonder er verder iets van af te weten gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Aankoop camper



Bericht door Bas vd laar »

Let hier ontzettend mee op!
Hoorde laatst weer van iemand die 5000 euro had overgemaakt als aanbetaling.
Compleet werkende site, vriendelijke mensen die extra foto's en informatie mailen, alles was nep.
het bedrijf kan de camper naar Nederland vervoeren
DAN IS HET 100% OPLICHTING!!!!!!
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op wo 31 mar 2021, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Aankoop camper



Bericht door appellover »

Ook hier in Spanje heel veel vraag naar campers,dus waarom naar Nederland brengen? Geen koper in Spanje te vinden? Vreemd.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Aankoop camper



Bericht door Bas vd laar »

Net even contact gehad met TS, had zelf al door dat het nep was gelukkig
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door Premiumliner »

Misschien kan hijzelf of anders Luc z'n telefoonnummer even weghalen. is toch een privé dingetje.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
duikie01
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 24 nov 2019, 13:12

Re: Aankoop camper



Bericht door duikie01 »

Bas vd laar schreef:
wo 31 mar 2021, 22:50
Let hier ontzettend mee op!
Hoorde laatst weer van iemand die 5000 euro had overgemaakt als aanbetaling.
Compleet werkende site, vriendelijke mensen die extra foto's en informatie mailen, alles was nep.
het bedrijf kan de camper naar Nederland vervoeren
DAN IS HET 100% OPLICHTING!!!!!!
Bas, omdat een bedrijf het transport kan regelen betekend niet dat het oplichters zijn! In het verleden heb ik 2 auto's in Duitsland gekocht waarbij de verkoper via een Duitse transporteur het transport naar Nederland heeft geregeld. Ik zeg niet dat dit geen oplichter is, maar op basis van het feit dat ze het transport regelen kunnen zeggen dat het 100% OPLICHTING!!!!! is gaat erg kort door de bocht.

André
Op weg met onze Roller Versilia, voorlopig in Nederland
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door Bas vd laar »

Andre, als je niet weet hoe dit soort oplichting werkt dan kun je beter niets zeggen.
Doel is een aanbetaling te ontfutselen, je mailt in werkelijkheid met mensen uit uit Afrika.
ALLES is nep
Gebruikersavatar
duikie01
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 24 nov 2019, 13:12

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door duikie01 »

Precies Bas,
Ik zeg niet dat het geen oplichting is, ik zeg alleen dat jij op basis van 1 zinnetje niet kunt bepalen óf het oplichting is. Bij een grote aankoop zoals een camper moet je altijd voorzichtig zijn en je controles uitvoeren. Ik zou dus in zo'n geval een ticket kopen en ter plaatse gaan kijken. Als je dat bij de verkoper aangeeft, kan de reactie al veelzeggend zijn.

André
Op weg met onze Roller Versilia, voorlopig in Nederland
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door Bas vd laar »

Ik zou dus in zo'n geval een ticket kopen en ter plaatse gaan kijken
Hoorde laatst van een handelaar die naar Frankrijk was gereden, komt op het adres aan, krijgt koffie van de man die er woont en tevens het verhaal dat hij al de zoveelste is die er kwam.
Dat was een duur bakje koffie.

Dit verhaal kon sowieso niet kloppen omdat Hymers in Spanje duurder zijn dan in NL, dus als er daar 1 staat die nog goedkoper zou zijn dan hier dan was hij binnen een uur verkocht aan een Spanjaard.

De truc is meestal als volgt ( er zijn kleine variaties in het verhaal ):

Je betaalt de transportkosten en krijgt de camper "op zicht" mocht hij niet bevallen dan kun je de transporteur terugsturen en krijg je je geld terug.
Dit krijg je allemaal via de mail, je krijgt tevens een mail van het transportbedrijf en douanedocumenten.
Al deze sites zijn werkend en volledig nep.
Uiteraard komt er nooit iemand en je geld ben je kwijt.

Wanneer je daarna en de bel trekt bij het bedrijf gaat er zogenaamd wat mis, er komen andere geloofwaardige smoesjes met het verzoek nog wat geld over te maken, om je compleet uit te wringen, je hebt immers al een paar duizend euro overgemaakt, een beetje extra om het recht te trekken doen sommigen dus ook nog wel.
Er zijn mensen die hier heel ver in mee gaan.

Je kunt het heel dom noemen maar het gaat geraffineerder dan je denkt, ik heb met verschillende oplichters gemaild, tot in den treure, om te kijken wat voor trucen ze in hun mouw hebben.
Sommigen zijn zo goed dat je het bijna gaat geloven.

Er is maar 1 regel: Koop niets dat je niet zelf hebt gezien.
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door Lonewolf »

Is er een adres opgegeven? Ga dan eerst eens kijken via street view.
Zo niet, vraag dan een adres op. Heb je een adres, zoek dan een expertsiebureau op op Google en laat die checken.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door de Jonckheer »

Het beste is: koop gewoon hier een camper die je kunt zien, aanraken en proefrijden, dan loop je al genoeg risico met verborgen gebreken etc. Ik had volgens een aantal Nigerianen allang miljonair moeten zijn maar ja, Nigerianen he, die vertrouw ik nu eenmaal niet. :lol: :lol: :lol:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door iSonic »

Je kan hem prima in een ander land kopen maar wel gewoon zelf zien en kopen. Ik ben er al een aantal tegen gekomen op mobile.de en tweedehands.be. prijs al te mooi om waar te zijn en vaak gaat er na een tweede mail nog eens spontaan wat vanaf. En dan komt het tussenpersoon verhaal... Ik meld het bij de betreffende site en vaak krijg ik dan een tijdje later een mail van die sites dat ik contact heb opgenomen met een persoon die waarschijnlijk malafide is.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Aankoop camper in Spanje



Bericht door marjasjaak »

Ben benieuwd wat voor een advertentie het was, misschien kan de T'S Klaas nog een link plaatsen van de Hymer.
Misschien kan Klaas zijn bevindingen nog even schrijven, daar leren we allemaal weer van.

Kreeg een tijdje terug een vette erfenis, moest alleen even wat geld storten op een buitenlandse rekening voor de afhandeling. :lol3: Niet gedaan,stom hè. :-B
Plaats reactie