Camper gestolen: dikke tranen...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door evdoetelaar+larana »

Als je zelf 's-nachts in de camper verblijft, is volledig hermetisch afsluiten niet wenselijk, onder andere i.v.m. vluchten bij bijv. brand. In de meeste gevallen zal die vluchtweg in een camperbus via de schuifdeur zijn. Een ketting is dan geen goed idee vind ik. Daarom heb ik een voorziening gemaakt zoals in de video op youtube. Is bij calamiteiten snel te verwijderen, ook als het donker is.

https://youtu.be/kr0pEwq8Dsk
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door AadenAnke »

Nou hier nog steeds ramen op een kier hoor als we slapen :shh: ik heb Anke naast me gekocht voor de goudprijs en voor de oudijzerprijs toe nemen ze haar nog niet mee :bow: :hug: :bow: als ze het zou lezen ooeeeeii dan zwaaide er wat :bang: :bang: :lol: sloten kettingen blokkeringen allemaal leuk maar geeft veel schade en als willen komen ze toch binnen en meenemen doen ze ook gewoon. Als dat allemaal niet meer lukt sleuren ze je wel achter het stuur vandaan :bang: :bang: nu weer 20 minuutjes sturen terug naar Gouda

Gr. Aad
Hans Geertse
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 16:08
Locatie: Baarland

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Hans Geertse »

Las in begin reacties van bezitters level systemen. Pootjes omlaag, camper omhoog.

Dit gaat niet op ,want als na het starten versnelling wordt ingeschakeld, is het level systeem zodanig beveiligd
dat bij een minimale beweging de poten worden ingetrokken.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door jheeck »

Contact aan en handrem los is al genoeg om de pootjes in te laten trekken. Vertraging minimaal, wel wat extra geluid van de hydrauliek.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door B1gcheese »

Onze camper staat regelmatig op straat in een niet al te beste buurt waar we wonen. Een straat verder want ik kan hem voor de deur niet kwijt. Een extra slot op de woondeur en een Bearlock op de versnellingsbak. Hij is goed verzekerd tegen aankoopwaarde, willen ze hem meenemen dan lukt het toch wel. Ik zou er ziek van zijn maar alles is te vervangen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door kasper1 »

evdoetelaar+larana schreef:
do 08 apr 2021, 10:21
Als je zelf 's-nachts in de camper verblijft, is volledig hermetisch afsluiten niet wenselijk, onder andere i.v.m. vluchten bij bijv. brand. In de meeste gevallen zal die vluchtweg in een camperbus via de schuifdeur zijn. Een ketting is dan geen goed idee vind ik. Daarom heb ik een voorziening gemaakt zoals in de video op youtube. Is bij calamiteiten snel te verwijderen, ook als het donker is.

https://youtu.be/kr0pEwq8Dsk
@ Eddy&Linda, dit is ook een hele! Mooie oplossing 👍 voor de schuifdeur, het idee voor de ketting kwam omdat er geen mechanische vergrendeling aan de binnenzijde op de schuifdeur zit dit in tegenstelling tot mijn vorige Hymer Camper, Bij brand of andere calamiteit kunnen we ook nog via de achterdeuren eruit dit al meerdere malen geoefend.

Gr Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door jheeck »

Da's een slim balkje!
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door evdoetelaar+larana »

Kasper, voor de achterdeuren heb ik nog geen oplossing waar ik goed gevoel bij krijg. Als ik 's-nachts in de camper ben, kan ik de centraalvergrendeling en het alarm activeren. Als er dan aan de buitenzijde aan het slot wordt gerommeld, zal ik dat horen. Maar als ik niet in de (buurt van) de camper ben, kan er in alle rust aan het slot gerommeld worden. Mijn voorkeur heeft iets simpels aan de binnenzijde toevoegen voor extra vergrendeling. Van de sluiting die Camper Protect.de daarvoor heeft, ben ik niet zo gecharmeerd i.v.m. beperking ingeval van brand. Ben nog aan het nadenken over een goede oplossing.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door kasper1 »

B1gcheese schreef:
do 08 apr 2021, 12:49
Onze camper staat regelmatig op straat in een niet al te beste buurt waar we wonen. Een straat verder want ik kan hem voor de deur niet kwijt. Een extra slot op de woondeur en een Bearlock op de versnellingsbak. Hij is goed verzekerd tegen aankoopwaarde, willen ze hem meenemen dan lukt het toch wel. Ik zou er ziek van zijn maar alles is te vervangen.
@John. Het is ons overkomen tijdens ons verblijf in Frankrijk op de parkeerplaats van een Supermarkt. Nou wij waren er ook ziek van. Ook bij ons een Bearlock, maar dankzij de afgesloten Heosafe sloten aan de binnenzijde van de voorportieren bleef het bij een poging, Bij herstel van deurschade wordt ook een RVS plaat aan de binnenzijde gemonteerd.

Gr Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2431
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door bently »

Is misschien een idéé om die RVS plaat fabrieksmatig in te bouwen ? Zal toch niet "het " kostenplaatje zijn neem ik aan.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door GeMa »

bently schreef:
do 08 apr 2021, 15:03
Is misschien een idéé om die RVS plaat fabrieksmatig in te bouwen ? Zal toch niet "het " kostenplaatje zijn neem ik aan.
Nog geen 25 euro hier: https://www.camperprotect.de/p/pricksto ... ruchschutz
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door B1gcheese »

kasper1 schreef:
do 08 apr 2021, 14:27
@John. Het is ons overkomen tijdens ons verblijf in Frankrijk op de parkeerplaats van een Supermarkt. Nou wij waren er ook ziek van. Ook bij ons een Bearlock, maar dankzij de afgesloten Heosafe sloten aan de binnenzijde van de voorportieren bleef het bij een poging, Bij herstel van deurschade wordt ook een RVS plaat aan de binnenzijde gemonteerd.

Gr Kasper
Tja in ons geval heb je de deur zo open, ik heb geen stalen cabinedeuren in mijn integraal. Die plaatjes zullen er voor mijn cabinedeur niet zijn denk ik.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door henk en lila »

evdoetelaar+larana schreef:
do 08 apr 2021, 10:21
Als je zelf 's-nachts in de camper verblijft, is volledig hermetisch afsluiten niet wenselijk, onder andere i.v.m. vluchten bij bijv. brand. In de meeste gevallen zal die vluchtweg in een camperbus via de schuifdeur zijn. Een ketting is dan geen goed idee vind ik. Daarom heb ik een voorziening gemaakt zoals in de video op youtube. Is bij calamiteiten snel te verwijderen, ook als het donker is.

https://youtu.be/kr0pEwq8Dsk
Bedankt voor dit mooie filmpje/ overzicht van drie maatregelen voor de buscamper:
achterdeuren, schuifdeur en stoelen gedraaid op slot zetten zodat je haast niet binnenkomt via de voordeuren.
Maar hoe komt die nou naar buiten als hij gaat winkelen?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Cee Pee »

Tja, soms moet je keuzes maken.🤔
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie