Camper gestolen: dikke tranen...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Adfur »

Bas vd laar schreef:
do 01 apr 2021, 8:55
Ik heb een GPS tracker die je niet kan vinden als je niet weet waar hij zit.
Vind ik een veilig gevoel, 99 van de 100 dieven hebben immers geen speciaal geprepareerde container waar ze campers in verstoppen om vervolgens op hun gemak zoek te gaan naar dit soort apparatuur.
De hufters gebruiken ook "jammers", gewoon op internet te koop, die blokkeren het GPS signaal. Helaas is voor iedere beveiliging wel een oplossing om die teniet te doen. Hoe beter de beveiligingen, hoe inventiever de criminelen.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Turbo 66
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 11:22

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Turbo 66 »

Goedemorgen allen;
sneu dat die rovers nergens kunnen afblijven je zou de gggevens van de camper op dit forum kunnen plaatsen
hoop voor jullie dat je hem terug vind succes ,
Turbo 66
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Face »

Het is gewoon jammer dat je zulke nietsnutten niet op heterdaad betrapt.
Ik hoop echt dat hij wordt gevonden. :-?
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Face »

Denk idd dat een gps tracker een goed middel is om hem op te sporen.
Laatst gewijzigd door Face op do 01 apr 2021, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door javanes »

Will schreef:
do 01 apr 2021, 0:00
Ik klem (parkeer) de camper tussen twee auto's 's nachts en een slot door het stuur en maar hopen dat hij er de volgende morgen nog staat.
Het zal misschien wel iets helpen, maar die camper is er zo van tussen.
Hoe denk je dat de auto's in showrooms worden verplaatst, zonder de nodige auto te moeten verrijden?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Will »

Mijn personen auto staat met de neus gelijk met de neus van de camper dus dan moeten ze eerst mijn auto wegrijden en dan pas de camper want ze kunnen de bocht niet maken om weg te komen. Maar het gebeurd niet alleen thuis maar ook onderweg als je wat slordiger wordt het kan altijd maar hopen dat het je niet overkomt.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
wvansl
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 11:00
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door wvansl »

Heel erg. Hopelijk vind je hem terug.

Vraagje aan de andere, weet iemand hoe ze eigenlijk over het algemeen stelen? Via odbc2 poort?
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door iSonic »

Vaak wordt de auto's pas open gemaakt als ze hem hebben gestolen. Auto's worden op een trailer geplaatst en zo mee genomen. Ze worden dan op een veiligere plek opengemaakt/gestart zonder schade aan te richten. Of ze dat met campers ook zo doen weet ik niet.

Voor de GPS tracker liefhebbers. Die technologie wordt andersom ook gebruikt. Als men een exemplaar ziet wat men graag wil hebben plakken ze er een tracker op zodat ze hem kunnen volgen en hem s'nachts kunnen stelen.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door fokus »

Face schreef:
do 01 apr 2021, 12:57
Denk idd dat een gps tracker een goed middel is om hem op te sporen.
80% van het jaarlijkse track abo betaalt mijn verzekering mij terug. Ding kost me dus maar een paar euro´s!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Ruud Adam »

Bij elke beveiliging die iemand voorstelt, komt er wel een reactie met 'ja, maar de dieven gebruiken gewoon een (vul maar in) en nemen hem dan zo mee'.

De praktijk leert echter dat dieven vooral voor gemakkelijk gaan. Of het nu autodieven, inbrekers, winkeldieven of zakkenrollers zijn.
Dus elke barrière die je opwerpt, verkleint de kans dat ze jouw object eruit pikken.
Pas als ze per sé jouw voertuig willen hebben (zoals de plofkrakers die vooral met hele dikke Audi's hun rooftochten uitvoeren) gaan ze meer moeite doen. Of als ze iets op bestelling stelen.
Groet, Ruud
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door AadenAnke »

Een camper wordt wel overwogen gestolen. Ze weten een plek waar ze hem kwijt kunnen en waar ze hem al dan niet in delen kunnen verpatsen. Het is echt niet van we zien er een nemen hem mee en bedenken dan wel van wat kunnen we ermee! Dingen van dit formaat worden gestolen met een voorop gezet plan. Iemand heeft een motor of hele neus nodig? Bij een inbraak is de hele binnenboel verrot getrapt dus heeft spullen nodig. Sommige mensen vinden inkoop van goedkope gestolen spullen geen bezwaar om daarmee goedkoper uit te zijn. Het geheel omkatten zal niet zo vaak meer gebeuren en een camper helemaal naar Arabië Afrika of zo brengen geloof ik niet in! Verkoop in onderdelen zeker weten

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Ruud Adam »

Mar nog steeds zal een dief als hij iets weloverwogen gaat stelen, kijken naar een object dat hem de minste problemen gaat opleveren.
Daarin zal een camperdief niet anders zijn als een andersoortige dief.
Groet, Ruud
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Mathijs_ »

noneku schreef:
wo 31 mar 2021, 22:40
Het is erg op moment. Hier nog een, afgelopen nacht. Mensen hadden hem net enkele weken. Thuis op de oprit gestolen.
https://gestolenobjectenregister.nl/obj ... 30072/?l=1
Datum eerste afgifte Nederland 25-01-2021

Die sleutels zijn vast gekopieerd tijdens transport naar NL.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door de hoekies »

Als je hem voor de deur of op de oprit parkeert en enkele dagen niet gebruikt moet je de bestuurdersstoel omdraaien en een kabelslot door het stuur en de dikke stang onder je stoel doen en dan de stoel naar achteren tegen het stuur aan, in het donker eerst het handvatje vinden om de stoel naar voren te doen en ook nog in het donker het handvatje vinden waar je de stoel mee draait ( kan niet als het kabelslot er nog tussen zit )duurt hun te lang denk ik.
Buiten een startonderbreker en een Bearlock is dit wat mij betreft een extra stukje beveiliging net als een RV ketting van deur naar deur dan krijgen ze de deuren niet open en moet men ten alle tijden via de schuifdeur.
Hoe moeilijker men het maakt hoe meer kans dat net de jouwe blijft staan.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Plaats reactie