Bouwjaar versus ehm... bouwjaar?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Bouwjaar versus ehm... bouwjaar?



Bericht door DiffRental »

Daarvan is de productie datum meestal 9 maanden eerder, kan een paar weken afwijken.
Misschien ook een soort van COC opstellen voor baby’s? :-B
Groeten Peter
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Bouwjaar versus ehm... bouwjaar?



Bericht door DiffRental »

B-san schreef:
vr 02 apr 2021, 20:26
veel "handelaren" doen dat niet. Daar zie ik ook veel termen als "bespaar €X,- op de nieuwwaarde", maar de nieuwwaarde wordt dan gemakshalve wel even berekens op de 'duurdere' 2021 prijs, terwijl het een 2020 modeljaarbetreft. Zo kwam ik laatst een advertentie tegen van een ""nieuwe"" Carthago (over-overjarig, niet vermeld) met slechts een paar duizend euro korting t.o.v. de daadwerkelijke nieuwprijs, maar volgens de handelaar een buitenkansje vanwege een mega-korting (maar dan wel stiekem berekend over de actuele nieuwprijs van een stuk meer). De productiedatum doet (juridisch) over het algemeen al helemaal niet ter zaken.
Je kan het ook anders bekijken, wat is de huidige levertijd van jou uitgekozen nieuwe camper?
M.a.w. Wat is het jou waard om binnen 2 weken de camper van je dromen te hebben i.p.v. 6 of 12 maanden?

Bij dure sportwagens gebeurt dit heel vaak, de mensen die de wagen nog in bestelling hebben verkopen hem voor meer geld als wat ie kost aan een iemand die teveel geld heeft en te weinig geduld.

Onlangs een nieuwe trailer gekocht, levering over 2 weken omdat de dealer hem gelukkig al heel lang geleden had besteld bij de fabriek.
Mijn motor dealer koopt of krijgt een hele partij motoren van de fabriek. Ik heb wel eens gehoord dat ze in het begin van het jaar moeten aangeven wat en hoeveel ze willen bestellen over het hele jaar. (Weet niet of het waar is of dat ze mij iets wijsmaken) Ze belanden in zijn eigen opslag en staan daar in de krat soms ook wel een jaar of langer. Je koopt ze met een leuke korting.
Zo’n motor is natuurlijk gewoon nieuw en als voordeel snel leverbaar met vaak een “stock” korting. De productie datum is pas relevant als het model veranderd, bij een motor is dat bijna altijd jaarlijks en te zien aan de beschikbare kleuren.

Wel blijf ik van mening dat het netjes is als een verkoper het modeljaar vermeld, in een advertentie of persoonlijk tijdens de onderhandelingen.
Groeten Peter
Plaats reactie