Waterdichtheidsgarantie

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Sempai »

Dag Forumleden,

Ik heb een vraagje ivm de waterdichtheidsgarantie van Burstner. Zou men de garantie verliezen indien men een zonnepaneel plaats die NIET door de dealer is geplaatst??

Ik vind het nogal prijzig bij de dealer (1100€) terwijl een paneel van 100 watt ongeveer 100€ kost :bang:

Wie wil zijn ervaringen delen?

BTW, bij mijn dealer is die waterdichtheidstest een kostprijsje van ongeveer 130€ :oops: :oops:

Groeten,
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Bas vd laar »

Als het water aantoonbaar niet door de kabeldoorvoer naar binnen komt lijkt me het geen probleem.
1100 euro is inderdaad een tamelijk absurde prijs.
Ik zou hem er lekker zelf op zetten.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door isoplus »

Ff de voorwaarden van de waterdichtheidsgarantie goed lezen!
Ik heb van die garanties niet zo'n goede indruk, bij mij had de dealer een stempeltje vergeten en ook de beurt niet bij de fabriek afgemeld, dag garantie!
De betreffende rekening werd niet door de fabriek als bewijs geaccepteerd, de dealer wrong zich in allerlei bochten maar opgelost werd het nooit.
Met de drukte op het moment en het te kort aan campers verwacht ik niet dat de service naar de klanten er op vooruit gaat.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Sempai »

@Bas vd laar,

Indien interesse mag je mij komen helpen :-B
Groeten,

Sempai
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door willemzon »

Ik had hetzelfde.
Die vraag heeft eens gestaan in het nkc blad.
Het antw was dat dit niets uitmaakte maar dan moet het wel door een erkende vakgarage gedaan worden. In dat geval zal de rechter in dergelijke gevallen een positieve uitspraak doen.

Alleen tussen recht hebben en krijgen zit altijd een verschil.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Sempai »

:thumbup:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door seth_space »

Als die dealer dan toch zijn jaarlijkse betaalde vochtcontrole doet is er toch meteen een bewijs dat de zaak niet lekt en dus aan de garantievoorwaarden voldoet ?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Kroppie »

geldt de garantie ook nog als je er mee gereden hebt.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door isoplus »

Bij de grote merken is het zo geregeld dat achteraf invullen niet mogelijk is.
De klant en de dealer moeten op tijd de inspectie uitvoeren bij een officiële dealer van het betreffende merk.
De dealer moet een stempel in het service boekje zetten, dat is het minste probleem.
Gelijktijdig moet de dealer de fabrikant berichten dat de controle uitgevoerd is, dit gebeurd schriftelijk.
Je kunt je dus voorstellen dat achteraf invullen de fabrikant het recht geeft garantie te weigeren, dat kon ik nog wel begrijpen.
In mijn geval was er een probleem met de spiegels en de koplampen (ruim binnen de garantietermijn), deze garantie-aanspraak werd geweigerd omdat de dealer niet kon aantonen dat de eerste controle tijdig had plaatsgevonden.
Mijn verweer dat deze problemen niets met de dichtheid te doen hadden werd door de fabrikant afgewezen met als reden dat bij tijdige controle de dealer deze problemen had kunnen constateren en oplossen.
Omdat voor zulke geintjes naar de rechter gaan je slechts geld kost en je humeur heb ik het herstellen op eigen kosten door derden laten doen, de rekening naar de fabrikant gestuurd met een scherp verhaaltje waarna tenslotte via de dealer ongeveer 1/3 deel van de kosten vergoed is na lang zeuren.
bsanna6
Berichten: 16
Lid geworden op: do 17 dec 2020, 11:44

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door bsanna6 »

Logischerwijs geeft de fabrikant geen garantie op dingen die hij (of zijn dealer) niet zelf heeft aangelegd of gevolgschade daarvan.
Lekkages welke ontstaan vanuit een door derde (of zelf gemonteerd) zonnepaneel vallen natuurlijk niet onder garantie.
Maar als je dakraam lek gaat, dan vervalt natuurlijk niet de garantie, omdat er elders op het dak toevallig een zelf/elders gemonteerd zonnepaneel heeft liggen.

€1100,- (incl. montage) voor een 100W zonnepaneel is wat aan de hoge kant, maar ook weer niet zó gek.
Die €100,- is waarschijnlijk alleen het paneel zonder bekabeling, spoilers, regelaar dakdoorvoer en vooral het uurloon van een campermonteur á gemiddeld €70,- per uur.
Als die €100,- is voor een 100W zonnepaneel (excl. montage) met wél al het bovengenoemde zou ik zorgen dat ik een héle goede brandverzekering heb.
Het zal niet de eerste camper zijn de hens in gaat door zo'n lekker goedkoop "Ali-Express"-zonnepaneelje (vooral die "plak"-panelen).
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door macfocus »

De garantie moet door de verkopende partij worden afgehandeld.
Jij hebt geen moer te maken met de fabrikant.
Dat is en problem van de dealer.

Dat gezegd hebbend, 1100,- is aan de prijs. Natuurlijk moet de monteur betaald worden en oet is garantie geven. Maar als je een beetje handig bent bespaar je zo 500,-
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Kroppie »

en als je wat handiger bent dan een beetje bespaar je zomaar 1050 euro :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door Dorsthorst »

Isoplus: was het eura mobiel? Want ik was met mijn nieuwe camper van eura een week te laat ter controle: weg garantie 😡
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Waterdichtheidsgarantie



Bericht door isoplus »

Nee, een H.... maar dat zegt niets omdat het kennelijk bij anderen niet beter gaat.
Soms wordt al het mogelijke gedaan om onder garantie geven uit te komen.
Nou ja, ik heb nu een Ducatobus en daar is al 25000 km en 2 jaar lang geen probleem mee geweest, wij vinden dat zeer bijzonder gezien onze ervaringen met integraalcampers.
Plaats reactie