Verticale fietsdrager

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Verticale fietsdrager



Bericht door Bob47 »

Ok, begrijp dat je nog geen USB poort op hoofd hebt ! :-B
Prima, ik zie het ter zijner tijd wel.

Bedankt Bob
mog56
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 19:22

Re: Verticale fietsdrager



Bericht door mog56 »

KTManiac schreef:
ma 05 apr 2021, 11:54
Ik ben bezig een dragertje te ontwerpen voor het meenemen van 1 mountainbike. Met als donor voor de trekhaak kogel bevestiging een Thule 941 drager die ik nog heb liggen en waar de zaag in gaat. De fiets komt niet horizontaal te hangen maar diagonaal achterop i.v.m. de beschikbare ruimte en het zo kort mogelijk willen houden van het geheel.

Dat dragertje komt dus op de kogel van de wegdraaibare trekhaak die ik eerder al 's gemaakt heb.
Fietsdrager1.jpg

Doel is om dat geheel maximaal 40cm uit te laten steken om binnen de 6 meter (scheelt aanzienlijk bij de ferry's in Scandinavie) te blijven en dat gaat lukken. Hierbij gaat dus ook het voorwiel (steekas) eruit en het stuur wordt een kwartslag gedraaid. De fiets wordt aan het frame ingeklemd en de vork wordt vastgezet met de steekas. De fiets wordt dus niet alleen aan die steekas opgehangen, dat zou ik ook absoluut niet willen. Atlijd minimaal 2 bevestigingspunten.
Heb je misschien ook een foto met de trekhaakbalk uitgeklapt? Ik blijf deze oplossing toch wel interessant vinden :-B
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Verticale fietsdrager



Bericht door KTManiac »

Plaats reactie