Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Boulum
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 11:29

Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door Boulum »

We waren dus in 2017 een van de “gelukkigen” met een opgeblazen Ford motor uit 2010. Van een van de zuigers de bodem uitgeblazen en dus niet thuis bij Ford en ook de dealer gaf niet thuis.
Bij de lokale Forddealer toch goed geholpen en de motor is compleet vervangen door een nieuwe motor met andere zuigers en nieuwe verstuivers. En direct ook maar even de koppeling vervangen, ze konden er toch makkelijk bij. Is volledig gedocumenteerd en de nieuwe motor heeft nu probleemloos bijna 20.000 km gelopen.
We hebben nu plannen om de camper in te ruilen omdat we lage langsbedden willen hebben.
Nu al de ervaring dat 2 dealers aangeven dat ze geen belang hebben om onze camper in te ruilen. Ook een poging gedaan bij een site van een opkoper maar ook daar de reactie dat ze geen belang hebben.
Is de conclusie nu dat mijn camper onverkoopbaar is?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door EasyBee »

Die dealers prijzen hem nu af vanwege de Ford imagoproblemen, maar zodra ze hem hebben gaat hij voor een topprijs. De campermarkt en de prijzen gaan bijna door het dak. Is zelf particulier verkopen een optie? Kom je zonder inruil bij de dealer. En je weet nu al bij welke je niet moet zijn.
Een heel aantal goede foto's, een goede omschrijving en op Marktplaats zetten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door isoplus »

Zet het ding gewoon hier te koop en op marktplaats, wel even de geschiedenis er bij vermelden.
Zelf zie ik geen reden om zoiets niet te kopen, van mensen die op de hoogte zijn van de " Fordproblemen" kan en mag je niet de hoofdprijs verwachten.
Anderzijds zijn er vele Fordjes die in het dagelijks gebruik geen enkel probleem gaven.
Dit is een camper voor een rijder die zijn camper niet lang in de stalling laat staan!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door hathi »

Ja een ieder wil een camper zo goedkoop mogelijk inkopen, maar dat geldt toch voor alle camperkopers, dus ook voor camperbedrijven..... Dat is altijd al zo geweest! Er wordt iets gezocht (terecht of onterecht) om de inkoopprijs te kunnen drukken. En dat is bij zo'n Ford momenteel iets makkelijker, al is het onterecht. Een tip kun je proberen, ruil hem in op een nieuwe Ford, geweldige auto, kijk maar eens rond hoeveel er lopen.
Hans
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door stobbie »

Ik zou hem ook niet willen inruilen.
Mijn werkplaats heeft een tijd lag volgezeten met motorwissels van de 2.4 en 2.2 tdci's... Zelf met de reparatie ben ik gestopt, want sommige nieuwe motoren lopen binnen twee jaar weer kapot en dan komen ze bij mij terug. Iedereen met een kapotte tdci verwijs ik door naar dealers..
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door Bas vd laar »

Die 2.4 is toch wel goed?
J vd pal
Berichten: 81
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 14:06

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door J vd pal »

Wat een onzin reacties! Bij deze is aantoonbaar dat de problemen zijn opgelost, waarom zou je hem dan niet willen inruilen als handelaar zijnde.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door KTManiac »

Omdat je 'm als handelaar niet in moet ruilen, maar in mag ruilen.
Die handelaar wil 'm ook weer graag verkopen, en garantie kunnen geven. Die handelaar kan er best vertrouwen in hebben, maar hij heeft ook klanten nodig die dat vertrouwen hebben en die camper weer van hem kopen.
Dit hele debacle heeft de naam van Ford op met name de campermarkt nou niet echt goed gedaan dus die handelaar loopt een behoorlijk risico lang met die camper te blijven zitten. Het is aan die handelaar of hij dat risico wil lopen of niet.
Boulum schreef:
ma 22 mar 2021, 23:23
Is de conclusie nu dat mijn camper onverkoopbaar is?
Onverkoopbaar is 'ie nooit, de vraag is of 'ie verkoopbaar is voor de prijs die je mogelijk in je hoofd hebt.....
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door iSonic »

Als een handelaar er geen brood in ziet heb je inderdaad pech. Ik zie op mobile.de toch regelmatig Ford's met de vermelding: nieuwe motor. Dat kom ik vrijwel nooit tegen bij Fiats.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Ik kon de mijne probleemloos inruilen bij een dealer in De Zilk, en nog voor een goede prijs ook. Camper is inmiddels ook alweer verkocht door deze dealer... Daar eens proberen?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door Antonis »

Waarom probeer je hem niet zelf te verkopen op marktplaats. Als de prijs en het artikel goed is komt er altijd een koper is mijn ervaring en mocht die niet komen kun je altijd nog kijken voor inruil.
Ton
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door stobbie »

De 2.4 gaat nét iets vaker kapot dan de 2.2.

Hier een timelapse van één van de vele motorvervangingen die we hebben gedaan van deze motoren bij Defenders. 100% exact dezelfde motor.

[youtubecode]https://youtu.be/2IiuQRYclWE[/youtubecode]
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Boulum
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 11:29

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door Boulum »

Laatste update: toch gelukt om in te ruilen op een iets duurdere tweedehands met de door ons gewenste lengtebedden. En nog best voor een redelijke prijs. Dus er is hoop.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Inruil camper met Ford motor 2.2 TDCI



Bericht door Bas vd laar »

Fijn dat het gelukt is.
Het ene bedrijf is het andere niet, de een heeft er misschien al 20 verkocht zonder problemen en de ander heeft pech gehad en al 3 motoren vervangen onder garantie.
Shoppen loont dus in dit geval zeker.
Plaats reactie