Rijbewijs B naar 4250 kg?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door dieseltje+ »

Gefeliciteerd.

Opvallend, s'morgens op 11 maart horen dat je op 11 maart examen hebt. Das wel heel kort dag. :-B
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Zwerfsteen »

Opmerkelijk, maar stel nu dat je op 11 maart bericht krijgt dat je 10 maart examen had mogen doen? :)

In ieder geval gefeliciteerd met het behalen van je C1, toch leuk dat die meiden dat doen. :clap:
Ik ben ook zo trots dat mijn lief het heeft. :D
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Marco Polo »

Idem ;-)
En gefeliciteerd!
Tiemen
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Tiemen »

Tja, ik wilde niet onnodig quoten, dus maar even een kopie gemaakt van een eerder bericht. Anders krijg ik de moderator op mijn dak :-B :-B
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Cee Pee »

In dit geval is het geen "onnodig quoten" hè, en dan hadden we gelijk gezien dat je dat bericht op 25 februari gepost had. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door gjvonk »

Camperic schreef:
lassche schreef:
zo 28 feb 2021, 12:38
Je kunt het ook anders bekijken. Degene die C(1) hebben gehaald hebben de meerwaarde daarvan ervaren. En zijn daarom tegen.
Nog anders bekeken: cognitieve dissonantie :wink:
Ik heb mijn C rijbewijs al jaren en blijf het de moeite waard vinden om het elke 5 jaar te verlengen, maar ik weiger om de categorie te koppelen aan rijvaardigheid en verkeersinzicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door AadenAnke »

Toch heb je daar ooit de toen gevraagde rijvaardigheid en het verkeersinzicht getoond te hebben. Dus de koppeling is/was er wel

Gr. Aad
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door rijschoollucassen »

80% van de rijbewijs bezitters vindt dat hij/zij achter het stuur beter presteert dan het gemiddelde. Misschien niet zo verkeerd om ze een beetje klein te houden.... :P :P

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat ik dus bij die grote meerderheid behoor Jaap :lol: :think: :shh: maar dat zie ik graag met enige regelmaat bevestigd. Ik ben een twijfelaar zeg maar :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door gjvonk »

rijschoollucassen schreef:80% van de rijbewijs bezitters vindt dat hij/zij achter het stuur beter presteert dan het gemiddelde. Misschien niet zo verkeerd om ze een beetje klein te houden.... Afbeelding Afbeelding

Jaap
Ik beweer dat echt juist niet. Trouwens, hoe meet je dat? Geen betrokkenheid bij ongevallen of geen schade? Is heel vaak een kwestie van geluk: van de week nog had ik haast een dame op leeftijd met scootmobiel en al op de motorkap: mevrouw stak met scootmobiel topsnelheid en ware doodsverachting zonder rekening te houden met voorrangsregels de weg over en keek me ook nog boos aan dat ik ondanks de ABS en mijn lage snelheid (<25 km) met piepende banden net op tijd (1meter) kon stoppen. We hadden dus beide mazzel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Ruud-572 »

Is er geen groot verschil tussen chauffeurs in het algemeen en chauffeurs van campers? Ik bedoel brokkenpiloten maken schade, en dat kun je niet te veel doen met een camper. De schade is al snel aanzienlijk, en ook qua verzekering houdt het op een gegeven moment wel een keer op. Ben je niet sowieso wat voorzichter in een camper?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door isoplus »

Goed gedaan man, ook al heb je voorrang en haalt een ander een stomme streek uit is het je plicht een ongeval te voorkómen :thumbup:
Dat pas geeft aan dat je rijvaardig bent en inzicht hebt, ik heb vroeger op schepen gewerkt, daar is het zelfs een regel voor goed zeemanschap.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Camperic »

gjvonk schreef:
vr 12 mar 2021, 19:31
Camperic schreef:
lassche schreef:
zo 28 feb 2021, 12:38
Je kunt het ook anders bekijken. Degene die C(1) hebben gehaald hebben de meerwaarde daarvan ervaren. En zijn daarom tegen.
Nog anders bekeken: cognitieve dissonantie :wink:
Ik heb mijn C rijbewijs al jaren en blijf het de moeite waard vinden om het elke 5 jaar te verlengen, maar ik weiger om de categorie te koppelen aan rijvaardigheid en verkeersinzicht.
Uitzonderingen bevestigen de regel :wink: :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Marco Polo »

Gelukkig is degene die in dit soort disputen nog steeds de doorslag geeft de examinator van het CBR ;-)
Plaats reactie