Rijbewijs B naar 4250 kg?
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Qua kosten, dat viel nog wel mee, mijn inziens. Ik was 1100 euro in totaal kwijt.
Gedoe tja, ligt er aan wat je gedoe noemt.
Alles is online te regelen
Medische keuring. Ik stond met een kwartier buiten.
Online afspraak gemaakt voor theorie.
Online theorie geleerd van de nkc, was wel een paar dagen stampen.
S, morgens geoefend op een klein vrachtwagentje, onze eigen camper was groter, eind van diezelfde dag afrijden.
Gr willem.
Gedoe tja, ligt er aan wat je gedoe noemt.
Alles is online te regelen
Medische keuring. Ik stond met een kwartier buiten.
Online afspraak gemaakt voor theorie.
Online theorie geleerd van de nkc, was wel een paar dagen stampen.
S, morgens geoefend op een klein vrachtwagentje, onze eigen camper was groter, eind van diezelfde dag afrijden.
Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Mijn echtgenote was 1250,- kwijt voor de hele handel. Van aanvraag tot pasfoto en alles wat er tussen zit. Vind het nog wel meevallen. Theorie van de NKC en nog wat aanvullende boeken gekocht die ze ook weer verkocht heeft.
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
- Marco Polo
- Berichten: 27384
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Rijbewijs B naar 4250 kg?
Die Duitsers van RI hadden het dan wel heel spannend gemaakt.
Een 7 daags cursus bij een instituut inclusief theorie.
Nou was ik dat volgens mij ook wel kwijt nadat ik de eerste keer zakte voor C
Maar zij lesten wel in stijl
Of eigenlijk met Flair
Nog een paar aanvullende kosten:
Keuren doe je bij ons voor net de helft met eigen verklaring erbij.
En verplichte EHBO cursus kennen we bij ons niet.
Een 7 daags cursus bij een instituut inclusief theorie.
Nou was ik dat volgens mij ook wel kwijt nadat ik de eerste keer zakte voor C
Maar zij lesten wel in stijl
Of eigenlijk met Flair
Nog een paar aanvullende kosten:
Keuren doe je bij ons voor net de helft met eigen verklaring erbij.
En verplichte EHBO cursus kennen we bij ons niet.
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Zoals wel vaker hier op de site zal het C1 rijbewijs pas omarmt gaan worden als het GRATIS is.
Dan ineens ziet iedereen het nut en de noodzaak
Dan ineens ziet iedereen het nut en de noodzaak
- seth_space
- Berichten: 8549
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Blijft toch opvallend die C sekte
Dit gaat over rijbewijs B gewichten mocht je dat weer eens ontgaan zijn
Dit gaat over rijbewijs B gewichten mocht je dat weer eens ontgaan zijn
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- Marco Polo
- Berichten: 27384
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
3500kg
Niks mis mee toch?
Bevalt het je niet dan doe je nog effe een rijopleiding erbij en dan mag je meer
Niks mis mee toch?
Bevalt het je niet dan doe je nog effe een rijopleiding erbij en dan mag je meer
- seth_space
- Berichten: 8549
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Ik dacht al dat je het gemist had
Nee het gaat over 4250KG.
Rijbewijs B naar 4250 kg?
Nee het gaat over 4250KG.
Rijbewijs B naar 4250 kg?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
En dat zou GRATIS zijn! Nou dan zijn er hier een groot aantal helemaal voor. Zal het maar geen GRATIS sekte noemen
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
De eisen voor het C1 rijbewijs zijn hier in Duitsland helaas een stuk strenger dan in Nederland. Naast minimaal 12 x 90 minuten theorie lessen zijn er dan ook nog de minstens 5 praktijkuren.
Heb gekeken of ik als Nederlander in Nederland een cursus in een dag kon doen maar dat mag dus niet als niet ingezetene.
Daarvoor is het hier mogelijk om in een dagje het B96 te halen, waar je in Nederland alleen BE kunt doen in dat geval.
Heb gekeken of ik als Nederlander in Nederland een cursus in een dag kon doen maar dat mag dus niet als niet ingezetene.
Daarvoor is het hier mogelijk om in een dagje het B96 te halen, waar je in Nederland alleen BE kunt doen in dat geval.
- Wim Corduwener
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
- Locatie: Enschede
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Qua rijbewijzen is België sowieso wat later: het rijbewijs in België werd pas in 1967 geïntroduceerd. Dat kon zonder enige vorm van examen worden opgehaald. Het praktijkexamen werd tien jaar later in België ingevoerd.
Er rijden dus nog steeds senioren rond die nooit rij-examen hebben gedaan.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
- Marco Polo
- Berichten: 27384
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Wel aardig om te zien dat blijkbaar voor de Duitsers het uitgebreide en dure opleidingstraject het echte struikelblok is.
NKC haakt hierbij aan en kan het financiële aspect eigenlijk niet als motivatie gebruiken omdat je hier voor nog niet de helft in een paar uurtjes - ex theorie - je C1 kan halen.
Dus maak je er maar van dat de fabrikanten niet meer tegen dit gewicht kunnen bouwen - vanwege allerlei veiligheidsvoorzieningen en milieu-eisen - en tegelijk voldoende laadvermogen bieden
Maar met steeds modernere materialen en technieken blijken ze dit wel te kunnen.
De Duitsers zijn veel realistischer en erkennen dat de vraag naar luxe toeneemt.
En dat dit ook een aanslag betekent op het laadvermogen.
Ad-blue installatie op een Ducato betekent 45 kg extra erbij heb ik wel eens gelezen.
Extra lood-zuur batterij van een beetje capaciteit.
Omvormertje
Paar zonnepaneeltje.
Zijn de keuzes die de eigenaren zelf maken.
Maar brengen bij elkaar waarschijnlijk meer gewicht in de schaal dan de verplichte items.
En dan is het ineens wel een probleem om die 2e keuze ook te maken; een groter rijbewijs
Want we zijn geen chauffeurs
En we rijden voorzichtig
Uiteindelijk draait het hele verhaal van de gewenste verhoging toch weer om geld.
Goedkope chauffeurs - met B rijbewijs - voor de koeriersdiensten.
En goedkoop meer luxe in je camper kunnen stoppen zonder bijkomende verplichtingen.
NKC haakt hierbij aan en kan het financiële aspect eigenlijk niet als motivatie gebruiken omdat je hier voor nog niet de helft in een paar uurtjes - ex theorie - je C1 kan halen.
Dus maak je er maar van dat de fabrikanten niet meer tegen dit gewicht kunnen bouwen - vanwege allerlei veiligheidsvoorzieningen en milieu-eisen - en tegelijk voldoende laadvermogen bieden
Maar met steeds modernere materialen en technieken blijken ze dit wel te kunnen.
De Duitsers zijn veel realistischer en erkennen dat de vraag naar luxe toeneemt.
En dat dit ook een aanslag betekent op het laadvermogen.
Ad-blue installatie op een Ducato betekent 45 kg extra erbij heb ik wel eens gelezen.
Extra lood-zuur batterij van een beetje capaciteit.
Omvormertje
Paar zonnepaneeltje.
Zijn de keuzes die de eigenaren zelf maken.
Maar brengen bij elkaar waarschijnlijk meer gewicht in de schaal dan de verplichte items.
En dan is het ineens wel een probleem om die 2e keuze ook te maken; een groter rijbewijs
Want we zijn geen chauffeurs
En we rijden voorzichtig
Uiteindelijk draait het hele verhaal van de gewenste verhoging toch weer om geld.
Goedkope chauffeurs - met B rijbewijs - voor de koeriersdiensten.
En goedkoop meer luxe in je camper kunnen stoppen zonder bijkomende verplichtingen.
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Wim Corduwener schreef: ↑zo 06 jun 2021, 22:33Qua rijbewijzen is België sowieso wat later: het rijbewijs in België werd pas in 1967 geïntroduceerd. Dat kon zonder enige vorm van examen worden opgehaald. Het praktijkexamen werd tien jaar later in België ingevoerd.
Er rijden dus nog steeds senioren rond die nooit rij-examen hebben gedaan.
Klopt mijn moeder is 80jaar,heeft nooit de rijschool gezien, rijd wel nog rond, de evolutie in het verkeer voor deze mensen is gaandeweg gekomen, in die tijd reden nog niet veel auto's rond.
Dag van vandaag, is het serieus veranderd, en zitten ook nog veel gekken op de baan, vind persoonlijk dat sommige chauffeurs hun rijbewijs moeten afgepakt worden, als beroepschauffeurs zie ik gekke dingen elke dag opnieuw. En het zijn niet de derde leeftijd chauffeurs.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018
België
Bavaria 746 ´2018
België
- seth_space
- Berichten: 8549
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
Nee, de verhoging gaat niet over geld naar over veiligheid.
Niet meer luxe, aangezien veiligheid geen luxe hoort te zijn.
Niet meer luxe, aangezien veiligheid geen luxe hoort te zijn.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?
hoeveel mensen kunnen er op de spiegels achteruit rijden? allemaal een cameraatje nodig. Een paar lessen op een vrachtwagen (motorwagen) en je weet wat het inhoud om met meer als 3,5 ton op de weg te zitten, o.a. remmen.Mickel Moen schreef: ↑vr 19 feb 2021, 12:25Ik heb het ook gelezen. Nu speelt het voor mij niet zo. Ik heb geen plannen naar veel zwaarder.
Echter....... Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo goed is. Ik ben niet echt onder de indruk van de argumenten.
Er zijn zat mensen die met gemak zonder C rijbewijs groot materieel kunnen besturen en er zijn er die nog moeite hebben met een Panda.
Het argument van de fabrikanten die steeds zwaarder construeren vind ik niet zo steekhoudend. Die gaan ook op de grens van 4250 kg zitten.
Dus wat is het dan wel?