Rijbewijs B naar 4250 kg?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk zeg je daarmee dat je ook met een rijvaardigheidstraining niet beter gaat rijden in een zware, grote camper.
(De gemiddelde witte doos).
Rare is alleen dat verzekeraars je dan wel korting geven.
Waarschijnlijk, omdat iets van training, zij het rijlessen of rijvaardigheidstraining blijkbaar toch chauffeurs oplevert die hun voertuig beter onder controle hebben.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Zwerfsteen »

Volgens mij is de enige verzekering die korting geeft na een rijvaardigheidstraining ook van dezelfde club die de training aanbiedt. :-B
Iets van klantenbinding dunkt me.
Laatst gewijzigd door Zwerfsteen op vr 07 mei 2021, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door seth_space »

Als ik bij dezelfde verzekeraar meer zaken verzeker krijg ik ook korting.
In jouw logica ga ik dan beter rijden :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door B1gcheese »

Ach het is puur statistiek, verzekeraars geven alleen die korting als ze er zelf beter van worden. En dat worden ze alleen als ze minder hoeven uit te keren. Die training leert je een stuk voertuigbeheersing en bewust zijn van je afmetingen. Ik denk dat het flink scheelt in de parkeerschades. Verder is een rondje rijden met een rijinstructeur voor veel mensen echt tientallen jaren geleden dus dat zal ook wel wat goeds doen.

En er zijn meer verzekeraars die dit doen hoor, niet alleen de NKC. Uiteraard erkennen ze elkaars rijvaardigheidstraining niet, om de klant bij zich te houden. Voor mij was het puur een rekensommetje. Ik heb er een paar honderd euro aan premie mee gewonnen dus ik vind het wel best. Als deze verlopen is geef ik me direct weer op.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Marco Polo »

Zou kunnen

https://avecoverzekeringen.nl/klantvoor ... psverband/

Deze bied de trainingen dan ook aan maar dan met korting op de training zelf.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Zwerfsteen »

Een paar honderd euro John?
Dat is best veel.
Groet,
Leny en Pieter
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door AadenAnke »

Ja na ruim 43 jaar de boterham op en rond het asfalt te hebben verdiend en zelfs nog een aantal jaren als instructeur ABCDE en als chauffeur op de taxi touringcar vrachtwagen en OV bus in het bezit van alle rijbewijzen en als er nog 1 bijkomt krijg ik die gratis ben ik gewoon een voorstander van een tussen categorie iets van 2500 tot 5000 kg of gewoon op maatvoering zeg 5tot8 m lang en breed 220 en hoog 250 b.v. ja ik weet het ik vloek erg hard in de kerk :oops: verder vind ik voor iedereen een medische keuring verplicht zou moeten zijn zo eens in de 2 jaar of zo. Al we gezond zijn en het rijden doen we ook goed toch geen enkel probleem. Dat zou simpel en met beperkte kosten kunnen kom je er niet door oké over 3 maanden nog een keer dan weer niet dan de CBR molen in. Nee je gaat niet beter rijden door zoiets maar er wordt gewoon ff gekeken of je nog de minimale vaardigheid bezit. We zien ze allemaal wel eens waarvan we denken die zouden het van moeten afpakken. Ik denk dat er maar weinig het merken als dat moment voor hun is aangebroken.
Nee niet schieten :lol: Gr. Aad
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door bently »

De camperaars die al jaren met zo'n grote camper rijden van +/- 3.500 kg zal met die verhoging tot 4250 kg geen problemen mee hebben.
Maar die verhuurbranches zullen ook niet stilzitten en een aantal zwaardere exemplaren aanschaffen die tot die max. grens gaan.
Dan heb je de nieuwbakken huurders die nog nooit met zo'n grotere camper gereden hebben toch wel problemen gaan ondervinden.
Dat is dan nu ook al het geval, maar zal dan wél een groter probleem worden.
Ik ben wel vóór dat ophogen. :-B
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door Zwerfsteen »

Die verhuurders doen dat nu al door met droge ogen een camper aan te bieden voor 6 personen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door de Jonckheer »

Een kennis huurde een 6 persoons camper waarvan de verhuurder zei dat die voor B rijbewijs was. Ja hoor. De man had nooit groter dan zijn middenklasser sedan gereden en stapte dood gemoedereerd in dat grote ding en reed ermee naar Kroatië.... en weer terug. Ik dacht, die komt nog niet op de helft maar hij redde het. Mazzel? Waarschijnlijk wel. Hij kreeg het ding gewoon mee, niet één vraag of hij wel eens eerder in iets van ruim 7 meter had gereden, ongelofelijk.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door macfocus »

metatoon schreef:
vr 07 mei 2021, 14:56
Wat snelheid betreft en onderbouwing daarvan,helemaal met Nico eens.
Je bent op pad om juist uit de haastige vernielzucht van het milieu te ontsnappen.
Je gaat toch ook niet je wekker zetten tijdens camper reizen!

Gr. Toon.
Uh, 3 weken vakantie. Als je dan verder weg wilt maak je soms veel Km’s per dag. En idd, soms ga je vroeg met een ferry oid en dan gaat er echt een wekker hoor.

Dus ja, soms rij ik ook 130, meestal op de snelweg 115. Binnendoor uiteraard lagere snelheden.
Maar ik zorg dan wel dat mijn camper in orde is incl belading.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door metatoon »

Mac focus.

Enigsinds wel begrijpelijk,maar alleen als je dus eigenlijk de lat te hoog legt in de voor jouw beschikbare tijd.
En je rijdt zoveel moois en rust voorbij.
En camperen gaat zo langzaam aan ook vervallen in een wedloop.
Gr. Toon.

:cheers:
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door willemzon »

Zwerfsteen schreef:
vr 07 mei 2021, 15:48
Volgens mij is de enige verzekering die korting geeft na een rijvaardigheidstraining ook van dezelfde club die de training aanbiedt. :-B
Iets van klantenbinding dunkt me.
Nou het is wel zo dat een extern bedrijf die rijvaardigheidstraining geeft in opdracht van de nkc.
Je betaald ook voor die training, daarvan wordt het extern bedrijf betaald.
Vervolgens krijg je korting op je verz.
Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
panda58
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Rijbewijs B naar 4250 kg?



Bericht door panda58 »

Maar sommige B-chauffeurs mogen wel wat extra training gebruiken.
Zag vorig jaar een nieuwe huurcamper op een brug klem staan, waar toch duidelijk een bord stond max 2,20 breed.
Zo'n trainingsdag bij NKC zou voor een aantal coureurs handig zijn, je krijgt dan ook nog korting op je camper verzekering.
Sjaak.
[/quote]
Woon dicht bij viaduct wat niet hoger is dan 3.60m.
Zie daar ook regelmatig vracht auto s klem onder staan.
En datzijn dan beroeps chauffeurs.
Ach wie werkt maakt fouten en wie geen fouten maakt.............
Die bestaan volgens mij niet.

Gr jan
Plaats reactie