Op zoek naar echte 2 persoons camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door FrankJC »

Camperic schreef:
zo 07 feb 2021, 0:12

:thumbup: maar ehhh ..... waar vind ik de garage? :think: :wink:
Hiero.......rechts............https://globe-traveller.eu/models/voyag ... voyager-z/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Dafluc »

Als de Globe-Traveller je smaak is, dan zekere ook eens naar de Affinity Camper Van kijken. Onder het elektrische Franse bed (ja, in een buscamper) plek genoeg voor twee fietsen. Van de oprichter van Globe-Traveller. Klik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door DiffRental »

Toen wij zochten naar een geschikte camper dacht ik dat een Buscamper zonder bankje en enkel 2 draaiende voorstoelen ideaal zou zijn.
Uiteindelijk gekozen voor de langste Buscamper met bankje en tot de dag van vandaag geen spijt van want de praktijk heeft geleerd dat wij altijd tegenover elkaar zitten.

Onze eventueel volgende camper zou ook met gescheiden douche/wc zijn en met een garage.
Een rondzit of extra zitplaats langs een deur is dan overbodig. Maar zeker wel zitplaatsen tegenover elkaar.
Een beetje interieur bouwer kan dat natuurlijk aanpassen, de deur verplaatsen zal lastiger zijn.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door FrankJC »

Dafluc schreef:
zo 07 feb 2021, 10:36
Als de Globe-Traveller je smaak is, dan zekere ook eens naar de Affinity Camper Van kijken. Onder het elektrische Franse bed (ja, in een buscamper) plek genoeg voor twee fietsen. Van de oprichter van Globe-Traveller. Klik.
Ook mooi maar heeft openslaande achterdeuren en dat wil TS niet.
OpzoekCamper
Berichten: 13
Lid geworden op: za 06 feb 2021, 12:41

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door OpzoekCamper »

Na een nachtje slapen, sta ik versteld van de hoeveelheid reacties die zijn binnen gekomen. Ik zal proberen erop te reageren.

Voor bob diesel en dafluc. Een camper laten bouwen in opdracht is denk ik niets voor ons. Daarvoor hebben wij veel te weinig ervaring om het gehele proces te doorlopen.

Voor Lambiek, budget is 80.000 tot max 100.000, indien gebruikte camper max 3 jaar oud en 50 duizend kilometer. Dat camperfabrikanten niet gek zijn weet ik ook wel, maar de meeste gebruikers zijn normale hard werkende mensen en niet iedereen kan een bak van tonnen betalen en die doelgroep wordt ook bediend.
Zoals in mijn inleiding aangegeven zijn wij bezig met oriëntatie en hebben wij geen ervaring op de campermarkt. Ik wil hier graag van ervaren gebruikers horen waar zij tegen aangelopen zijn en hoe ze door het opdoen van ervaring gekomen zijn tot wat zij ideaal vinden. De garage is bedoeld voor oa 2 elektrische vouwfietsen. Ik heb deze liever in de camper dan achter op een rek. De camper zal meerdere keren per jaar, gedurende 2 tot 4 weken worden ingezet, zowel voor reizen naar het noorden als zuiden. Het aantal kilometers is moeilijk te schatten, maar ik denk ongeveer 10.000 per jaar.

Voor camperic en diffrental , door uw bijdrage is het bankje tegenover de 2 draaistoelen toch in een ander daglicht komen te staan en ook door Lambiek, met zijn vraag over het camper leven in de avond. Wij doen dan vaak een gezelschapspelletje en dat speelt toch makkelijker tegen over elkaar dan naast elkaar.

Voor stephan65, dank voor de optie tip van de automatische versnellingsbak voor de Hymer 580, ik zal het eens gaan uitzoeken. Ook uw 588 indeling zal ik eens bekijken. Blij te horen dat de gecombineerde badkamer/ toilet unit voldoet.

Voor bert, de breedte van de Hymer, ook hier zal ik op letten, zijn er verschillende breedte uitvoeringen voor hetzelfde type?

Voor de viking, ik reageer wel maar ben niet 24/7 online.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Zadowolony »

Het fijne van de achterdeuren vind ik dat bij warm weer we alles tegenover elkaar kunnen openzetten s avonds en de warmte er zo uit is. Geen airco nodig.
En de garage zit in de complete lengte onder de bedden. Eventueel kan je de voorkant onder de bedden dicht maken.
Kastruimte is er voor ons meer dan we nodig hebben. Maar dat heeft ook met gewicht te maken omdat we onder de 3500 willen blijven nemen we geen overbodige spullen mee.
Onder het bed hebben we een vouwfiets staan (de ander op de fietsendrager), twee tafels, voortent, twee stoelen, hondenfietskar, en een opvouwbare kast. Rest zit in de kasten.
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Bert.H »

Beste,


Waarom niet eens enkele modellen gaan huren en eens echt kijken wat je bevalt.



Bert
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Ruud Adam »

Wilde een heel verhaal gaan tikken, maar zag gelukkig nog net op tijd dat Bert de suggestie al had gedaan: Huren!

Hebben wij ook gedaan en we merkten dat van al onze wensen die we dachten te hebben, onder invloed van praktijk-ervaring veranderen.
Inmiddels weten we ook wat beter wat we wel doen en willen hebben.
Zo hebben we bijvoorbeeld nog nooit gebruik gemaakt van een toilet in de camper, noch van de douche, terwijl dit eerst hoog op de lijst stond.
Nu waren onze reizen ook steeds maar 2 weekjes en gingen we niet in het hoogseizoen of in het absolute laagseizoen op reis.
We reisden ook in landen met goede voorzieningen zoals Frankrijk, Duitsland, Tsjechië.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Bob Diesel »

In het cader van corona
Heeft het eigen sanitair een hogere prioriteit gekregen :idea:
Ook met het ouder worden gaat dit belangrijker worden
Je ,,moet,, vaker ,en je hebt geen zin meer om constant de afstand naar het sanitair te lopen

En een bij een weekje vrijstaan ,, ook gemakkelijk
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6774
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door evdoetelaar+larana »

Onze buscamper is een Adria Twin 600. Dit model heeft een ruime garage onder het bed. In onze garage kunnen we - naast de gebruikelijke losse camperinventaris zoals onder andere campingtafel en -stoelen, electrakabels, waterslang, vouwkratten met allerlei campingbenodigdheden - ook onze 2 electrische vouwfietsen plaatsen. Die vouwfietsen hebben we helemaal ingevouwen en het zadel verwijderd, dan past het in de hoogte onder het bed, naast elkaar en is er nog ruimte voor de overige losse inventaris. We hebben wel een tijdje moeten zoeken naar geschikte vouwfietsen, met name i.v.m. de hoogte in gevouwen toestand.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Rolling Rodie »

Basher schreef:Al eens aan een Weinsberg 600 MEG Pepper gedacht?
Past in uw eisen/wensenpakket.
Het lijkt mij dat deze wel heel dicht in de buurt komt?
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door isoplus »

Nou heb ik drie campers gehad en onze laatste, de vierde, is dus een Ducato-bus van 6 meter 30 met een robot versnellingsbak (dat is geen echte automaat!). De comfortabelste was onze Hymer met Alko-chassis, veel ruimte en ook wat betreft waterdichtheid prima, verder was het een zorgenkindje.
Wij weten dus het verschil tussen een busje en een comfortabele Hymer, toen we dus nog jong en blond waren sjouwden we van alles mee op vakantie!
Nu zijn we dor hout en nemen zo min mogelijk mee op vakantie :wink: Onze bus heeft 2 bedden in de lengte en achterop een speciaal rek van Van 'n Bike, een prima oplossing om je e-fietsen mee te nemen terwijl de achterdeuren ook nog open kunnen.
Wat ruimte betreft blijft het een busje, dus als je lang en corpulent bent wordt een busje afzien bij langer verblijf, vooral als het slecht weer is :-B
Wij zijn er de laatste reis in de winter 3 maanden mee in Portugal geweest, inclusief uit- en thuisreis.
We hebben geen voortent en dat is ook niet nodig. de voordelen van het busje is: bij mooi weer zet je de schuifdeur open, luifel uit en de pret kan beginnen. ook met wat regen blijft de schuifdeur gewoon open.
In de Hymer voelden wij ons wat meer opgesloten, met de bus zijn we vaker buiten en met de bus gaan we ook sneller op pad en steden of dorpen in.
Mijn Hymer kostte 12 jaar terug ongeveer 110.000,= euro en dat was echt te duur voor wat wij er voor kregen en van verwachtten, maar ja je bent net met pensioen en je wilt wat :cheers:
Onze Clever bus kostte 1n 2018 met alles erop en eraan 64.000,= euro en dat scheelt toch wel een slok op een borrel.
We gebruiken nu de bus overal voor, zelfs verhuizen, dat hadden we eerder moeten doen!
Je moet dus goed vast stellen hoe een waarvoor je de camper wilt gebruiken.
De leefruimte in een busje is tamelijk beperkt, hou dat vooral in de gaten en anders kom je maar eens hier kijken.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door AadenAnke »

Zonder camper ervaring en dan iets willen van 80 tot 100.000 euro? Ik denk dan gelijk stel dat het niet bevalt? Dus inderdaad eerst huren of iet in een veel lagere prijsklasse kopen tijdje uit proberen en dan veel beter voorbereid een definitieve keuze maken. Toilet in camper niet gebruiken? Dus altijd naar een camping? En op toiletten waar iedereen op gaat, tja niet echt mijn ding zeg maar. Ik schud de tank wel leeg als dat nodig is.

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Ruud Adam »

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik gaf het toilet alleen maar als voorbeeld voor iets waarvan we dachten dat het essentieel was, maar wat het niet bleek te zijn.
Met huren en praktijkervaring kwamen we daar achter.
Groet, Ruud
Plaats reactie