Geschorste camper naar APK-keuring

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Geschorste camper naar APK-keuring



Bericht door camperaap »

Maar goed dat je het hier zo uitlegt, daar kunnen we allemaal weer wat van leren.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Geschorste camper naar APK-keuring



Bericht door LMC591A28JTD »

Ik heb geen verweer gevoerd, want ik had geen verweer.

Het was en is namelijk dom om de regels niet te kennen. En dat geldt bij het naar de APK rijden met een geschorst voertuig ook. Als je het fout doet, krijg je een boete.
In mijn jeugd kreeg je nog wel een waarschuwing, dat is nu anders..

Wrang was bij mij dat de verzekering van de oldtimer ca. € 35 per jaar is. De boete was € 409, daarvan had ik de auto 11 jaar kunnen verzekeren. Die boete was overigens even hoog geweest als ik onverzekerd wel op de weg had gereden en dan had ik de hoogte van de boete 100% terecht gevonden, dat is het wrange.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Geschorste camper naar APK-keuring



Bericht door hathi »

Zou het hier in NL verschil maken,wat regels betreft .? ik heb er op Tv tot vervelends toe ,genoeg gezien,die deze toch aan hun laars lappen,de Tol van alles kan en mag?
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Geschorste camper naar APK-keuring



Bericht door seth_space »

Wel grappig dat beeld over Nederland en regels.
Er is ooit een onderzoek gedaan naar de oorsprong van regelgeving binnen Europa. Daaruit bleek toen dat ca 70% van de regels een Franse oorsprong hadden. Maar ook als voorbeeld Spanje wanneer je een huis koopt of bouwt en wat daar allemaal bij komt kijken. Of kijk eens naar de regelgeving en vooral handhaving op het gebied van autos in België. Kortom, Nederland is helemaal zo "slecht" nog niet. Veel soepelheid in toepassing al kun je daar individueel keihard mee in conflict komen.
Hoe te strenge regels kunnen uitpakken toont de toeslagen ramp goed aan. Soms slaat men door en de belastingdienst scoort hoog op dat gebied.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie