aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Abcdefg
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2021, 20:01

aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Abcdefg »

Hallo allemaal,
Sinds kort zijn we echt op zoek naar een camper. Nu hoorden we dat de aanschaf ervan in met name Duitsland, een stuk voordeliger is. Ik heb inmiddels wat rondgekeken op het forum mbt ervaringen, maar wilde de vraag toch stellen.
Loont het echt? Hoe groot is het voordeel?

Alvast dank voor jullie reacties!
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door lassche »

In het verleden was het wel aantrekkelijk. Maar als ik de prijzen nu zo zie zijn ze daar minstens net zo hoog als in Nederland. En dan komt de BPM er ook nog bovenop. De hoogte van dat bedrag is afhankelijk van de leeftijd van de camper.
Het voordeel in Duitsland is wel dat ďe markt en daarmee de keuze een stuk groter is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6332
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Bas vd laar »

Voor hele jonge campers kan het nog wel interessant zijn, zijn ze wat ouder, dan zijn ze daar net zo duur of duurder dan hier.
Joske
Berichten: 2510
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Joske »

lassche schreef:
do 04 feb 2021, 11:34
...Het voordeel in Duitsland is wel dat de markt en daarmee de keuze een stuk groter is.
Houdt ook rekening met 2 ritten + misschien overnachting.
1x kijken en 1x ophalen!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door seth_space »

De prijsverschillen worden steeds geringer. Wel zie je vaak beter/completer uitgeruste campers voor dezelfde prijs als NL.
Maar vergeet ook zeker Belgie niet. Net zo interessant, vaak beter ivm verplichte keuring en degelijke administratie van KM aantallen.
Maar op dit moment is vrijwel overal de keuze beperkt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
bsanna6
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 dec 2020, 11:44

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door bsanna6 »

De schaarste in Duitsland is op dit moment zo mogelijk nog gekker dan in Nederland.
Bij een duurdere en zeer jonge camper zit er misschien nog wel wat voordeel is, maar camper van een paar jaar oud (en ouder) zijn daar tegenwoordig duurder dan hier.
Zelfs al gehoord dat een Nederlandse dealer veel inruilers doorstoot aan Duitse collega's (en uiteraard een stukje rest-BPM terugvangt) omdat ze daar zitten te springen om campers van een paar jaar oud.
Nu Duitsland al een tijdje niet meer interessant is zijn er veel campers uit België gekomen, maar die vijver is inmiddels ook overbevist.
Nu zie je laatste jaar veel campers uit Frankrijk deze kant op komen.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door willemzon »

Ik heb in de loop der jaren 5 campers gekocht in dld en inderdaad de nagenoeg nieuwe campers zitten nog grote prijsverschillen tussen. Ik heb in nov een cartago 4.9 uit 2019 gekocht en dat scheelde mij toch ruim 10000 euro
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door hathi »

Jawel,maar niet voor een gebruikte,...momenteel word de oude voorraad /nieuwe verkocht,met kortingen tot wel €25000;-
7F976EFC-72CA-4D47-BF07-D4A10804F657.jpeg
7F976EFC-72CA-4D47-BF07-D4A10804F657.jpeg (208.13 KiB) 934 keer bekeken
Hans
vespaman

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door vespaman »

Waar zij mee adverteren is de adviesprijs. Dit zijn allemaal ex verhuur campers. hebben ze zelf als dealer voor de dealerprijs ingekocht, half jaar verhuurd voor een hoop geld. LIjkt het of je heel veel korting krijgt, maar dit is gewoon slim adverteren.
In NL nog even BPM aftikken, scheelt met 6 maanden niet zoveel.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 05 feb 2021, 0:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door hathi »

Vespa man jij weet duidelijk niet,hoe zoiets in D werkt,......niet dat wat jij beschrijft niet voorkomt,dat wil ik niet zeggen,maar dan staat het er ook duidelijk bij vermeld,( wettelijk geregeld)..Dit is weer duidelijk een commentaar,vanuit een NL insteek, ik zeg toch ook niet dat de autos/ campers die hier in NL als nieuw in de showroom staan ,niet nieuw zijn
Hans
Pedro48
Berichten: 260
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Pedro48 »

Er staat toch: Junge gunstige Gebrauchte.. en Aus unsere mietflotte ? ;;-)
Ik bedoel..in die advertentie die je bijvoegt in jouw bericht Hathi?
Bij mijn weten is dat in goed Nederlands: uit onze verhuurvloot. En Gebruikte.
Vlgs mijn commentaar met Nederlandse insteek.. :D
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door hathi »

Het gaat over jouw vermelding ,”slim adverteren “ wat is daar slim aan,er word naar waarheid geadverteerd,en dat is wet,zo niet Moet het voertuig wettelijk teruggenomen worden,.....en dit zijn in D nieuwe Campers,al zijn ze dan1 seizoen verhuurd geweest,je kan uit zo,n reactie al opmaken dat je weinig vertrouwen hebt,in erkende handelaren, en alleen korting wil,en de verkoper mag niets verdienen,je kan op 2 vingers uitrekenen ,dat het bedrag uit de huur,nooit zo hoog is ,als de korting die gegeven word,wat voor NL alleen maar gunstig is je betaald maar 19% Btw..En in Nl betaal je veel minder Bpm,omdat hij niet als nieuw beschouwd kan worden.... als je met zo,n instelling een Camper wil zoeken,wens ik je veel succes
Hans
Wilma Kesselring
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 21:54

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Wilma Kesselring »

Zal inderdaad alleen voor heel jonge campers gelden, want wij kijken naar een camper 2e hands en komen met ons budget hier in NL uit op bouwjaar ergens tussen 2010 -2015 afhankelijk van type, vergelijk Adria/Weinsberg of Rimor. Duitsland echt niet goedkoper!
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Kiterzone »

Of het loont is afhankelijk van wat je zoekt en hoe vraag en aanbod daarbij is. Zoek je iets in Nederland en kijk je vervolgens in Duitsland zie je snel genoeg of er nog grote verschillen inzitten. Naar mijn mening zijn die er nog steeds. Je moet dan enkel nog zorgen dat je de juiste prijs met elkaar vergelijkt.

Importeren en BPM klinkt dan voor sommige ingewikkeld maar dat valt erg mee. Stel je zoekt een camper van 5-10 jaar oud dan is de rest BPM +/-€1500 tot €2000,-. Tel daar nog exportkenteken bij, RDW keuring, nummerplaatjes en tank benzine om de camper op te halen. Tel je deze kosten bij de Duitse prijs op bepaal je zelf of het het interessant is....
Plaats reactie