aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Abcdefg
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2021, 20:01

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Abcdefg »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! we zoeken ondertussen verder; zowel hier in Nl als in Duitsland. Tips/ervaringen blijven welkom :)
vespaman

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door vespaman »

hathi schreef:
vr 05 feb 2021, 0:21
Het gaat over jouw vermelding ,”slim adverteren “ wat is daar slim aan,er word naar waarheid geadverteerd,en dat is wet,zo niet Moet het voertuig wettelijk teruggenomen worden,.....en dit zijn in D nieuwe Campers,al zijn ze dan1 seizoen verhuurd geweest,je kan uit zo,n reactie al opmaken dat je weinig vertrouwen hebt,in erkende handelaren, en alleen korting wil,en de verkoper mag niets verdienen,je kan op 2 vingers uitrekenen ,dat het bedrag uit de huur,nooit zo hoog is ,als de korting die gegeven word,wat voor NL alleen maar gunstig is je betaald maar 19% Btw..En in Nl betaal je veel minder Bpm,omdat hij niet als nieuw beschouwd kan worden.... als je met zo,n instelling een Camper wil zoeken,wens ik je veel succes
BPM korting op een camper van 6 maanden oud is echt minimaal. Pas bij 6 jaar wordt het interessant.
Maar goed jij weet het allemaal omdat je natuurlijk wekelijks een camper in Duitsland koopt.
Inkoop vanuit Duitsland is niet meer echt lucratief, prijzen zijn daar ook gestegen vanwege de vraag.
Plus dat vaak uit onderzoek ook gebleken, de kilometerstand meer gerommeld is.
Voor mij nooit meer een geimporteerde camper of auto uit Duitsland. Koop alleen origineel Nederlands geleverde auto of camper. Dan heb ik tenminste de NAP erbij.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door rob2 »

Noem dat maar minimaal, de bpm korting voor een half jaar is >20%.
De bpm van onze camper was destijds € 12000.- , dan heb je al een voordeel van €2400!
+ 2% minder btw over die camper, die van ons kostte ooit €100.000 nieuw, is ook €2000.-
Dus dan heb ruim €4000.- in je zak ( beter gezegd, ze zijn er niet uit :wink: )

overigens hebben wij een "origineel NL camper"...voor wat dat waard is....
Onze beide personenauto's komen wel uit Dld, de mijne ca.1/2jr. oud met BPM korting :shh:
( Volvo is in Dld geen populair merk, dus was echt héél veel goedkoper....)
Mijn wederhelft rijdt een (2e hands) Mercedes, de dealer in Kleve was heel veel voordeliger dan de dealer in Nijmegen
met een vergelijkbare auto.
Misschien een verschil waar je woont, voor ons is 'over de grens' om de hoek, andere beleving.

(En natuurlijk zijn er cowboys bij NL camper- en autohandelaren, maar dan staat het voertuig al in NL
en bij het overgaan van de grens wil de km stand wel eens achteruit gaan :bang: )
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door hathi »

BPM korting op een camper van 6 maanden oud is echt minimaal. Pas bij 6 jaar wordt het interessant.
Maar goed jij weet het allemaal omdat je natuurlijk wekelijks een camper in Duitsland koopt.
Inkoop vanuit Duitsland is niet meer echt lucratief, prijzen zijn daar ook gestegen vanwege de vraag.
Plus dat vaak uit onderzoek ook gebleken, de kilometerstand meer gerommeld is.
Voor mij nooit meer een geimporteerde camper of auto uit Duitsland. Koop alleen origineel Nederlands geleverde auto of camper. Dan heb ik tenminste de NAP erbij.
[/quote]

Lekker doen zoals je aangeeft Vespa man, maar hierboven bij de eerste zin ga je al de mist( in 6 jaar) succes, en neem van mij aan kopers die het uiterste uit de kan willen,gaan inderdaad ooit de mist in,maar om dan die Duitse auto daarvan de schuld te geven,zegt meer over de koper,heb je er geen verstand van ga dan naar de dealer
Hans
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door jan- »

bsanna6 schreef:
do 04 feb 2021, 13:35
De schaarste in Duitsland is op dit moment zo mogelijk nog gekker dan in Nederland.
Bij een duurdere en zeer jonge camper zit er misschien nog wel wat voordeel is, maar camper van een paar jaar oud (en ouder) zijn daar tegenwoordig duurder dan hier.
Zelfs al gehoord dat een Nederlandse dealer veel inruilers doorstoot aan Duitse collega's (en uiteraard een stukje rest-BPM terugvangt) omdat ze daar zitten te springen om campers van een paar jaar oud.
Nu Duitsland al een tijdje niet meer interessant is zijn er veel campers uit België gekomen, maar die vijver is inmiddels ook overbevist.
Nu zie je laatste jaar veel campers uit Frankrijk deze kant op komen.
Ik zie dat ze in Duitsland adverteren met prijzen vanaf € 40.000 a € 45.000 voor een nieuwe Ducato/Jumper/Boxer buscamper. In Nederland zal daar zo'n € 11.000 BPM en € 1.000 BTW bij komen. Dan zit je op € 55.000 Door die BPM is dit niet echt aantrekkelijk.
Na 2 jaar zou je in Duitsland toch minsten € 5.000 afschrijving verwachten. Als je hem dan zou kunnen importeren is de BPM ook € 5.000 minder. Dus dan zou je voor een 2 jaar oude camper in Nederland op ruim € 40.000 uitkomen. Maar voor dat soort bedragen zijn hier die campers vaak al weer 8 jaar oud.

Dus ik snap niet dat ze in Duitsland zelf ook graag campers willen kopen van een jaar of 2 oud. Die zijn relatief duur en moeilijk te vinden. Volgens mij is dit al een tijdje aan de gang. Dus waarom kopen ze daar dan niet meer nieuw? Als je de Duitse advertenties bekijkt, is er nog genoeg aanbod met een levertijd van enkele weken voor nieuwe campers.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Bessies »

Wij hebben sinds begin 2019 gekeken naar een passende jonge camper in Duitsland. Campers uit het verhuursegment waren in 2019 zeer interessant voor ons ook inclusief BPM maar sinds corona is de vraag en de prijs flink gestegen. Er zijn af en toe nog leuke aanbiedingen van eigenaren die gemerkt hebben dat kamperen niets voor hun is, maar je moet daar snel bij zijn. Wij zelf hebben daarom tijdens de salon in Düsseldorf een nieuwe besteld, hier kun je nog aardige kortingen krijgen door de grote concurrentie.
Limburgse genieters
Berichten: 40
Lid geworden op: di 16 jun 2020, 7:39

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door Limburgse genieters »

Wij hebben afgelopen zomer een Bürstner Ixeo 664 met bomvol opties uit bouwjaar 2009 in Duitsland gekocht van een ouder echtpaar. Als ik de aanschafprijs met de rest bpm, overschrijvingskosten en verder nog wat zelf uitgevoerde reparaties, compleet met nieuw matras op hefbed en topper over frans bed bij elkaar optel en kijk wat zo'n zelfde camper van bouwjaar rond 2009 hier in NL kost dan hebben wij toch rond de €10.000 minder betaald. Misschien hadden wij veel geluk dat deze mensen er echt vanaf wilden en dat er toch nog behoorlijk wat van hun vraagprijs af ging.
Goede vrienden van ons, een Duits/Belgisch echtpaar dat net over de grens hier bij Venlo in Duitsland woont en al een jaar of 10 een camper bezitten hebben afgelopen zomer een splinternieuwe Lysio met 180pk motor en 9 traps automaat met alles erop en eraan voor een super scherpe prijs bij Dümo in Dülmen gekocht. Die moeten dan plaats maken voor de nieuwjaars modellen, Dus het klopt echt wel dat de verschillen soms heel groot zijn in prijs. En dan zal ik het maar helemaal niet over het bezit van een camper hebben want een gemiddelde camper kost daar een paar honderd euro aan wegenbelasting.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: aanschaf Duitsland: loont dat anno 2021?



Bericht door HJM »

Mijn ervaring is al ouder, in 2019 kochten we onze Pössl in Duitsland met alle facturen en gehele geschiedenis erbij.
In NL stond een zelfde van het zelfde jaar toen, in redelijk afgetrapte staat met 80K meer op de teller voor 5000,00 meer.
Dus als de camper wat ouder is betaal je veel minder bpm en kan het erg de moeite waard zijn maar het is wel een zoektocht.
Succes en groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Plaats reactie