vergelijk camping kaarten

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

vergelijk camping kaarten



Bericht door jaccoh »

Ik vond op internet een artikel waarin diverse camping kaarten vergeleken worden.

Wel Duitstalig, maar ik wil hem toch even delen:
https://www.fritz-berger.de/blog/hilfe- ... ich-2.html
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
Rijhuis
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 22:37
Locatie: Peer (België)

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door Rijhuis »

Simpel toch? Hoe meer 'cards' je op zak hebt, hoe beter.
De helft van de mensen is slimmer dan gemiddeld, de andere helft is dommer.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door hurktoilet »

Zo simpel is ie niet. Want als je in deze sfeer bezig gaat zien je binnen de kortste keer door de bomen het bos niet meer. Dan kun je ook lid worden van de groene campings, de boerencamperplaatsen in Frankrijk, Spanje of Duitsland, de naturistenclub, etcetera. Allemaal telkens maar een paar tientjes, maar het telt wel op. En als je ze dan niet of nauwelijks gebruikt, is het weggegooid geld.
Kijk dus vooraf welke je wel of niet kunt gebruiken. In dat licht is het jammer dat in de genoemde link niet beoordeeld is welke kaart waar voordelen. Voorbeeld: de camping key van de ANWB is bij mijn weten een van oorsprong in Scandinavië verplichte kaart, die echter in Frankrijk nauwelijks gebruikt wordt. Staat tegenover dat de CCI (vroeger bij de ANWB, tegenwoordig bij de NKC) in Frankrijk zeer gangbaar was, werd zelfs ingenomen als identiteitsbewijs om betaling te garanderen. Maar de laatste jaren wordt er nooit meer naar gevraagd.
Zijpaadje: het moge in ieder geval duidelijk zijn dat je geen lid wordt van de naturisten als je het geen plezierig idee vindt en plain publique in je blootje te lopen. Staat tegenover dat het een bevrijding is om na een dag in een hete auto die plakkende kleren van je af te gooien. Maar goed, ieder zijn ding :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door AadenAnke »

In een tijd dat er overal word gesproken over schaalvergroting is het inderdaad dat het versplinterde veld van campingclubs hier niet aan mee doe. Sporadisch accepteren ze elkaars kaarten. Maar ja afsplitsingen het gevoel van niet gehoord te worden andere belangen en interesses. Dus selectief zijn voor ons de ACSI en de FP. Als je naar de UK Britt Stop en een campingkaart (kan nu ff niet op de naam komen)

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door Bob Diesel »

Hier gaat eigenlijk alleen nog de acsi-cc mee
FP hadden we de afgelopen jaren ook en is fantastisch
Echter door corona dus in 2020 niet gebruikt
En ik denk zelf dat deze dit jaar ook niet of te weinig tegebruiken is
Dus die hebben we nog niet in de bestelling
Dat deze niet ih overzicht staat is logisch ,aangezien die alleen voor campers te gebruiken is

Een card welke niet word getoond ih overzicht
De Best-Deal card = gratis en word op zeer veel campings ook geaccepteerd
Maar de ene keer is die iets duurder ,echter ook al goedkoper geweest als de acsi-cc

En Portugal nog het Roteira campisto , boekje/ card
Is goedkoop en loont zich zeker in dat land,
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hier wordt alleen nog maar de app Park4Night gebruikt. Werkt fantastisch en ook normale parkeerplaatsen in de stad zijn hierop te vinden. De off line versie kost 10.- Groet Eric
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door Peter LMC »

Maar dat is toch geen kortingskaart voor camperplaats en/of camping. :wtf: :?:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door Bob Diesel »

Boven dien
Parkeerplaatsen ,zeker in de stad
Staan al sinds de eerste navigatie toestellen vermeld :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door BP 2 »

Wij gebruiken alleen da ACSI campingkaart (buiten seizoen) en hebben al enkele keren FP gehad maar daar voelen wij ons niet zo goed bij. IK heb dus nu het boek van 2019 en kan er de adressen nog wel gebruiken. De boeren zullen ons niet weg sturen als we ze wat laten verdienen want het is vooral met dat "gratis" dat ik mij niet goed voel.
Als je buiten seizoen kan reizen dan is een camping nauwelijks duurder dan een camperplaats met het voordeel van de voorzieningen.

BP 2
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door hurktoilet »

Die snap ik nou niet. France Passion boeren bieden dit geheel vrijwillig aan. De één omdat ie hoopt dat je toch wat koopt, ook al is het niet verplicht de ander omdat ie begrip voor boeren wil kweken en weer een ander omdat het wat gezelligheid geeft. Zo zullen er nog wel meer redenen zijn. Ontvangst is eigenlijk altijd hartelijk. Eén of twee keer meegemaakt dat we niemand zagen, maar dat een bordje wees waar we mochten staan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door Camperic »

Inderdaad we moeten vaak zelfs moeite doen om iets te mogen kopen :wink:
Het kleinschalige, persoonlijke en oprechte contact bevalt ons juist erg goed. Uiteraard in combinatie met de veelal prachtige plekjes.
Bob Diesel schreef:
wo 03 feb 2021, 10:38
FP hadden we de afgelopen jaren ook en is fantastisch
Echter door corona dus in 2020 niet gebruikt
En ik denk zelf dat deze dit jaar ook niet of te weinig tegebruiken is
Dus die hebben we nog niet in de bestelling
Onze ervaring afgelopen jaar is dat FP juist (ook) onder deze omstandigheden ideaal is.
Voor 2021 dan ook al in bestelling en gaat samen met ACSI-CC mee.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vergelijk camping kaarten



Bericht door AadenAnke »

BP 2 schreef:
wo 03 feb 2021, 17:53
Wij gebruiken alleen da ACSI campingkaart (buiten seizoen) en hebben al enkele keren FP gehad maar daar voelen wij ons niet zo goed bij. IK heb dus nu het boek van 2019 en kan er de adressen nog wel gebruiken. De boeren zullen ons niet weg sturen als we ze wat laten verdienen want het is vooral met dat "gratis" dat ik mij niet goed voel.
Als je buiten seizoen kan reizen dan is een camping nauwelijks duurder dan een camperplaats met het voordeel van de voorzieningen.

BP 2
Dus je gebruikt de gids van 2019. Juist dat de boeren je gratis willen laten komen en dat collectief kenbaar maken in een gids die ook geld kost en dan de opmerking ze zullen ons niet weg sturen en met dat gratis je niet goed voelen?? Dat snap ik dus niet is zo tegenstrijdig

Gr. Aad
Plaats reactie