tolboete Italie uit 2017

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door iSonic »

Je verteld ook dat je op de noodknop hebt gedrukt? Of was jij dat niet? In het stuk van de ANWB staat duidelijk: de poort gaat altijd open na een tijdje. Je betaald dus bij de poort waar je de tol weg op rijdt. Druk je op de noodknop of gaat de poort na tijdje toch vanzelf open dan krijg je een ticket waarop staat dat je tol alsnog moet betalen en hoe.

Je was dus waarschijnlijk in de veronderstelling dat je de tol nog moest betalen terwijl je al door de tolpoort was. Begrijpelijke vergissing maar je hebt dus niet betaald terwijl dat wel de bedoeling was. Je kan dan discussiëren over de termijn maar betalen lijkt me niet meer dan redelijk.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding
Dit is de afrit Bari Nord.
Lijkt me toch een niet te missen tol station als je van de A14 richting het zuiden afkomt?
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Obelix »

Nog een waarschuwing. Ten noorden van Milan heb je ook tolwegen van het type 'Free Flow'. Dit zijn tolwegen zonder tolhuisjes of slagbomen of iets dergelijks. Dit staat alleen aangegeven met borden langs de weg.

Als je hier over rijdt dien je binnen 15 dagen te betalen via internet. Doe je dit niet volgen er flinke boetes. (zeggen ze)

Hier staat meer informatie: https://apl.pedemontana.com/en_US/scopri-il-free-flow

Ik heb hier zelf vorig jaar gereden en geprobeerd om via internet te betalen. Maar daar stond bij mijn kenteken geen bedrag open. Dus ik ben benieuwd of ik hier ooit nog iets van hoor.

Dit is het bord wat ik bedoel:
Segnaletica_Pedaggio_free_flow_autostrada_A59_Como_Pedemontana_Lombarda.jpg
Segnaletica_Pedaggio_free_flow_autostrada_A59_Como_Pedemontana_Lombarda.jpg (135.47 KiB) 428 keer bekeken
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door camilo »

Deze week in het Duitse blad "Autobild" (nr. 32 van 12 augustus 2021) onder de titel "Die grosse Maut Schelei" een artikel over die tolboetes in Italië. Een tip uit het artikel: betwisten dat je het héle in rekening gebrachte traject hebt gereden. Er is namelijk alleen bewijs dat je zonder te betalen de autostrada zou hebben verlaten, maar níet waar je er voor het eerst opkwam.... Opeens is er dan wel coulance mogelijk.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Peter+Annie »

Overigens niet alleen in Italie is dit zo,ook in Frankrijk betaal je ,als je je ticket kwijt bent en dus je "entree"niet na kunt wijzen het hoogst mogelijke tarief over dat traject.
Dan kan dat artikel "tips "geven zoveel ze willen: coulance is ook hier niet mogelijk.

Soms zie je bij een betaalhokje mensen staan die ,zodra jij het hokje inrijdt ,het voor jou bestemde ticket uit de automaat trekken en zich snel uit de voeten maken ,souvenirjagers voor het vakantie plakboek o.i.d.
Rijdt jij dan zonder ticket verder betaal je bij de tol post waar je af moet rekenen het hoogste bedrag.
IN zo een geval kun je t beste op de knop drukken en de boeluitleggen ,het personeel komt dan naar je toe en je krijgt een nieuw ticket ,dat gaat sneller dan onderhandelen (wat toch niet lukt) bij de tol post waar je moet betalen.

Daarom is de badge die de meesten hebben (ook ik ,al jaren) een zegen tegen souvenirjagers.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 14 aug 2021, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bas vd laar »

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat mensen een kaartje pakken terwijl jij daar met je auto staat.
Slaat echt nergens op, niemand hoeft zo'n kaartje voor in een plakboek :crazy:
Broodje aap verhaal
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bob Diesel »

Nou ben ik beroeps matig iets vaker als de vakantieganger door talrijke tol hokjes gereden

Maar kaartjes pikkers ,oid wat je hier beschrijft :crazy: :crazy:
Nog nooit gezien of gehoord ,ook niet van mijn toenmalige collega,s

Bas was mij voor :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bas vd laar »

Echt totale onzin

Hoe komen die mensen daar, op de snelweg?
Te voet? :crazy:
Of zijn ze al door het poortje en hebben hun auto net daarachter geparkeerd maar willen nog een extra kaartje voor in het plakboek?
Hahaha
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Going »

Obelix schreef:
zo 04 apr 2021, 14:38
Nog een waarschuwing. Ten noorden van Milan heb je ook tolwegen van het type 'Free Flow'. Dit zijn tolwegen zonder tolhuisjes of slagbomen of iets dergelijks. Dit staat alleen aangegeven met borden langs de weg.

Als je hier over rijdt dien je binnen 15 dagen te betalen via internet. Doe je dit niet volgen er flinke boetes. (zeggen ze)

Hier staat meer informatie: https://apl.pedemontana.com/en_US/scopri-il-free-flow

Ik heb hier zelf vorig jaar gereden en geprobeerd om via internet te betalen. Maar daar stond bij mijn kenteken geen bedrag open. Dus ik ben benieuwd of ik hier ooit nog iets van hoor.

Dit is het bord wat ik bedoel:
Segnaletica_Pedaggio_free_flow_autostrada_A59_Como_Pedemontana_Lombarda.jpg
Hoe op de site heeft u kunnen zien dat uw nummer geen boete heeft.
Ik heb geregistreerd maar vind niet hoe er open staat. Ik ben en in 2018 in 2019 en 2020 door de wegen geweest.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Peter+Annie »

Bas vd laar schreef:
vr 13 aug 2021, 22:29
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat mensen een kaartje pakken terwijl jij daar met je auto staat.
Slaat echt nergens op, niemand hoeft zo'n kaartje voor in een plakboek :crazy:
Broodje aap verhaal
Doe ermee wat je wilt.
IK heb meer dan 45 jaar internationaal gereden en heb dit soort praktijken meermaals waar genomen en werd gewaarschuwd door collega's die het daadwerkelijk hadden meegemaakt.
Aan broodjes aap verhaal doe ik niet aan ,ik waarschuw slechts voor een bepaald verschijnsel( wat met de komst van de badges gelukkig steeds zeldzamer word.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Peter+Annie »

Bas vd laar schreef:
vr 13 aug 2021, 22:33
Echt totale onzin


Of zijn ze al door het poortje en hebben hun auto net daarachter geparkeerd maar willen nog een extra kaartje voor in het plakboek?
Hahaha
He he,Je begint t door te krijgen. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bob Diesel »

Heb jij toch een ander soort collega,s gehad
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en nooit eerder gehoord of gelezen

Ben dan ook al uitgereden
Zal wel iets van de laatste week zijn
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Cee Pee »

Dat van zo'n kaartje pikken kan ik wel een verklaring voor bedenken.
Stel je rijdt al een vele honderden kilometers op de tolweg en vlak voor je eraf moet jat je een ander kaartje en levert dat in bij de afslag waar jij er af gaat hoef je niet het hele traject af te rekenen maar alleen dat laatste kleine stukje.
Iets anders kan ik er niet voor bedenken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bob Diesel »

Zal je toch eerst naar. een ander tolhokje moeten rijden
En dan zien dat je zonder er doorheen te gaan moet omkeren

Gewoon 100 %slap ge ouwe****
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie