tolboete Italie uit 2017

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Mijlpaal »

Wat ik begrijp van de Emo/Nivi site is, dat je in de brief die je gekregen hebt, die in het Nederlands zou zijn, een inlogcode met password vermeld moet staan om te kunnen inloggen op hun site om de "bewijslast" te kunnen inzien.
campmir
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:40

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door campmir »

3 maart ook een blanco envelop ontvangen met een brief erin vam Nivi,wegens niet betaalde tol autostrada Como. Het gaat om een bedrag van € 2,87 daar boven op administratiekosten etc maakt een totaal van € 25,40. Wat zijn dit voor belachelijke praktijken. Niemand die 2 jaar een bonnetje bewaard t.b.v 2 á 3 euro. Het klopt wel dat wij daar gereden hebben op die dag. Hebben zelfs heel veel tolpoorten gehad want kwamen vanaf de veerboot uit Ancona op weg naar huis. Alles met creditcard betaald, maar bovenstaande bedrag staat niet op het afschrift van de creditcard. Toch raar dat het overal goed gaat en dan zo"n luttel bedragje niet. Ik vind het een beetje maffia praktijken . . Het ergste is nog dat wij ons nergens van bewust zijn . Tolpoortje gaat open en je rijd door maar achteraf blijkt dat er geen afschrijving heeft plaats gevonden.
Rijden door heel Europa met de camper,maar alleen boete's uit Italië gehad jaaaren na overtreding. Met daardoor gelijk fikse verhogingen er boven op.
Je maakt mij niet wijs dat het zolang duurt voordat ze de eigenaar van het voertuig weten.
Dit zou niet mogen in ons digitale tijdperk. Is hier wat tegen te doen?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Kroppie »

niet betalen!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door isoplus »

Helaas wordt de boete dan opgehaald door Nederlandse koddebeiers, ik spreek uit ervaring en het wordt steeds duurder.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door bently »

Je kunt ook een badge aanschaffen. Véél makkelijker en overal na te gaan wat betaald is.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Frits U »

Schijnt dus vaker voortekomen, iets voor het nkc ?

Ik denk dat er veel zijn die dat gewoon weer betalen om van het gezeik af te zijn
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door LMC591A28JTD »

Ik heb intussen antwoord van Nivi. De afschrijving van de creditcard die ik gestuurd heb, was kennelijk van een ander tolstation. Dus ik moest betalen en dat heb ik maar gedaan.
Want als ze het via de wet Mulder door het Nederlandse CJiB laten incasseren, dan wordt het nóg duurder,
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bas vd laar »

Want als ze het via de wet Mulder door het Nederlandse CJiB laten incasseren, dan wordt het nóg duurder,
De eerste boete die je via het CJIB krijgt heeft hetzelfde bedrag als de Italiaanse.

Dus ALTIJD wachten met betalen, het zou me niets verbazen als ze deze boetes niet eens overdragen aan het CJIB.
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Antonis »

Dorsthorst schreef:Hallo allemaal,
Ik heb vanmorgen via mail om bewijs gevraagd, dat ik daar geweest ben, een foto of iets anders.
In het Nederlands en in het Italiaans.

Ben benieuwd wat en of er antwoordt komt.

Ik hou u op de hoogte.
Groet Louis.
Hoi. Is inmiddels 2 maanden geleden. Heb je op de mail nog antwoord gehad?
Ton
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door javanes »

Frits U schreef:
zo 28 mar 2021, 18:38
Schijnt dus vaker voortekomen, iets voor het nkc ?
En wat moeten die dan doen?
Is niet alleen een probleem van die paar bezitters van een camper die een boete krijgen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door SkiRon »

Bas vd laar schreef:
zo 28 mar 2021, 20:37
Want als ze het via de wet Mulder door het Nederlandse CJiB laten incasseren, dan wordt het nóg duurder,
De eerste boete die je via het CJIB krijgt heeft hetzelfde bedrag als de Italiaanse.

Dus ALTIJD wachten met betalen, het zou me niets verbazen als ze deze boetes niet eens overdragen aan het CJIB.
Precies heb ik ook gedaan, nooit meer wat van gehoord.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

tolboete Italie uit 2017



Bericht door Marco Polo »

Als gekozen word voor incasso door Nivi lijkt het me sterk dat het wordt overgedragen aan CJIB.

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/5 ... -door-nivi

Nivi doet civiele vorderingen.
Je hebt niet betaald voor een dienst.
Vordering heeft blijkbaar een verjaringstermijn van 10 jaar.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Dorsthorst »

Hoi allemaal,
Ik heb de boete betaald. Ik had geen zin om veel tijd te besteden aan deze negatieve onzin.
Ik heb met Google Earth gekeken waar dat tolstation staat en vastgesteld dat ik daar dus langs ben gekomen. Een andere reden was dat mijn schoonzus/zwager een boete uit Portugal kregen wegens "wild" staan, € 300,00 euro. Boete uit 2018.
Werd dus wel ge-incasseerd. ( in Duitsland welliswaar ) .
Ik heb in het verleden ook al eens een boete uit Zwitserland gehad, eerst niet betalen natuurlijk en daarna werd het steeds meer.
Toen ik later via Zwitserland naar de Franse wintersport wilde zat ik er mee in mijn maag, dus dat doe ik ook niet meer.
Maar een beetje vogelvrij zijn we wel inmiddels........
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Kroppie »

of tolwegen mijden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie