tolboete Italie uit 2017

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Premiumliner »

Zwerfsteen schreef:
za 03 apr 2021, 18:42
U vertaalt vrij naar uw eigen mening!

Deze zin slaat dus ook op het laatste gedeelte van uw bericht. :wink:
Nee hoor. Ik zit al een mooie poos op dit forum en door het lezen van vele topics heb ik dit er echt wel uit kunnen destilleren!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Antonis »


Premiumliner schreef:
Ik heb inmiddels mijn buik vol van al dat saggerijn van sommigen hier in dit forum. Met die Ford motor ook al van die jankende lui die vonden dat de NKC dat maar voor hen op moest lossen. :crazy:
Je zit er nogal vol van. Als je jezelf zo ergert op het forum waarom blijf je dan alles lezen. Ikzelf lees alleen wat ik interessant vindt en de rest laat ik zo. Als je het gaat hebben over jankende lui en saggerijn dat lijkt mij het tijd voor vakantie.
Ton
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door TestCase »

@Ruud Adam
Dan lezen we iets anders.
Ik lees nl. dat er een ontsnappings route is mits iets niet vermeld is op dat kaartje. Verder dat een navordering volgens de Italiaanse wet mag tot x jaar en dat het dus het beste is te betalen en dat je die boete had kunnen voorkomen door dat kaartje te trekken en alsnog te betalen.
Dat het voor niet ingezetenen misschien allemaal niet duidelijk is kan zo zijn maar dit is de wet.
(Heb nu ook een akkefietje met onze belastingdienst, blijk te laat met het indienen van een (massa)bezwaar. Tja had ik maar.....)

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Premiumliner »

Antonis schreef:
za 03 apr 2021, 19:06
Premiumliner schreef:
Ik heb inmiddels mijn buik vol van al dat saggerijn van sommigen hier in dit forum. Met die Ford motor ook al van die jankende lui die vonden dat de NKC dat maar voor hen op moest lossen. :crazy:
Je zit er nogal vol van. Als je jezelf zo ergert op het forum waarom blijf je dan alles lezen. Ikzelf lees alleen wat ik interessant vindt en de rest laat ik zo. Als je het gaat hebben over jankende lui en saggerijn dat lijkt mij het tijd voor vakantie.
Valt wel mee hoor. :D Ik heb het met name over altijd dat ge*an*er op de NKC. :shh:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door hathi »

Gelukkig weet de NKC ,vantevoren al ,wanneer iets een verloren zaak is,en vandaar dit advies,...er is in NL immers niemand ,die de Italiaanse wet kan veranderen,ook die 5 jaar v naheffing niet. Nu sommige leden,nog :-B
Hans
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Premiumliner »

+1 :thumbup:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Going »

Net van Ancona naar Como gereden via de tol. Nam linksom Milaan. De 4 tolpoorten waren allemaal zonder bemanning.
Dus of visa of MasterCard makkelijk, maar contant ook makkelijk als je de verschillende munten en briefjes bij de hand hebt.
Natuurlijk , ik heb 3x vrachtwagens ingehaald die sneller door de telepoort gingen dan mijn creditcard was gecontroleerd.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door McLouis-078 »

Premiumliner schreef:
za 03 apr 2021, 18:38
quote:
Maar waarom ik het in dit geval een suffe club vind, is omdat ze het wel met de klagers eens lijken te zijn (in ieder geval deels) en dan als belangenbehartiger niet in actie komt. Dan ben je meer een gezelligheidsclub dan een belangenvereniging.
einde quote:


U vertaalt vrij naar uw eigen mening! De NKC meldt dat er klachten binnenkomen en trekt de conclusie dat hier tegen ingaan niet zinvol is.
Vervolgens "jumpt u in conclusions " dat het dan meer een gezelligheidsclub dan een belangenvereniging is.

Ik kan u verzekeren dat de NKC heel veel belangen van camperaars behartigt en inderdaad daarnaast voor veel leden gezelligheid biedt.
Overigens zijn diegenen die dat soort gezelligheid, zijnde evenementen en groepsreizen ed. maar niks vinden vooral op dit Forum aanwezig. Je bent al welhaast een idioot of vergelijkbare belediging als je meedoet aan zo'n evenement of groepsreis.
Vrij staan (lees gratis) in de middle of knowhere en zo weinig mogelijk contact hebben met anderen is het ware camperen dat hier door een aantal wordt gepredikt.
Kennelijk is uw enige doel op dit forum om de NKC te verdedigen en iedereen die anders denkt een sneer, of anderszins, kloterige opmerking te geven. Verder dan commentaar en uw mening komt u niet. Enige respons of helpende reacties in de bv rubriek “techniek” brengt u niet, maar technische zaken worden bij u waarschijnlijk door een mannetje van het NKC opgelost :thumbdown:
makkelijk is moeilijk zat
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Premiumliner »

Eh eh... ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren maar zal toch een poging wagen. :D Allereerst: Nog een beetje gefrustreerd/boos over een eerdere opmerking van mij? :wink:
Dat iemands technische kennis over elektrotechniek en andere zaken blijkbaar zeeeeeeeeer gering is, betekent nog niet dat anderen, waaronder ik hen daarbij de helpende hand moeten bieden als zij ook iets te melden hebben in dit topic! :crazy:
Wel fijn trouwens dat sommigen, naar ik nu moet aannemen, blijkbaar al mijn berichten hebben gelezen om tot een dergelijke stupide uitspraak te komen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Dafluc »

Iets met forumregels en op de man spelen. Als je een keer een reactie hebt gekregen die niet fijn was, blijf daar dan niet nog maanden op terug komen. Daar krijgen we alleen maar een vervelend forum van. Als hier iemand mag schrijven dat het een suffe club is en dat je het lidmaatschap beter kunt opzeggen, dan mag diezelfde club toch ook verdedigd worden? Laten we bij het onderwerp blijven.
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Premiumliner »

i am unanimous :thumbup:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Jan en Simonne »

Afbeelding
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Dorsthorst »

Beste Camperaars,
Waar een boete al niet toe kan leiden/lijden.............. enorm veel reacties. wel rustig blijven allemaal :-B

Ik ben in 2017 met de camper naar Bari gereden om de oversteek naar Griekeland te maken. Ik heb de Italiaanse autobaan gebruikt om daar te komen.
Ik heb tussendoor een overnachting gemaakt. Ik heb op Google Earth gekeken waar dat tolstation staat waar ik dus langs ben gereden zonder te betalen.
Het is dus de weg die ik gevolgd heb, er zitten slagbomen voor als je daar DE AUTOBAAN WEER OP wilt rijden, ik zou dus daar het kaartje niet hebben meegenomen ? als dat zo is dan had ik toch ook ergens bij de afslag Bari weer langs zo'n poortje moeten komen om te betalen ? Als je op google Earth de weg afstroopt kom je daar niets tegen wat op een betaal station lijkt. En mijn familieleden want we zaten toen met z'n drieën in de camper hebben ook geen station gezien, we hebben bij het naderen van een tolstation standaard dezelfde procedure: mijn vriendin die naast me op de bijrijder stoel zit geeft de creditkaart aan, en ruimt het ticket of betaalbewijs op in een enveloppe die bij haar in de deur ligt. Voor eventuele controle achteraf, ook dieselbonnetjes gaan daarin. En we hebben geen bonnetje ! Dus krijgen we waarschijnlijk ook volgend jaar een boete uit 2018 want toen hebben we dezelfde route gereden. :bang: Mijn ergernis betreft niet de € 78 euro maar het feit dat ik ergens iets verkeerd heb gedaan ( waarschijnlijk 2 jaar achter elkaar) maar dat ik niet weet waar en waarom. Het gevoel dat ik belazerd wordt. Hebben ze een foto van mij met de camper? niet gezien, of een andere vorm van bewijs? ook niet. Als je op de duitse autobaan geflitst wordt omdat je te snel rijd dan krijg je standaard een foto mee gestuurd compleet met datum en tijd en dan weet je zelf wel dat het gewoon klopt. Betalen dus. Maar hier heb ik toch wel een rare smaak bij.
Zoals ik eerder heb geschreven heb ik de boete betaald. Als ik weer daar heen ga dan moet ik gewoon beter opletten, een gewaarschuwd mens telt......
Gr.Louis
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Marco Polo »

Welkom in Italië :-B :P :mrgreen:
Het is niet allemaal maffia daar maar een vergelijking maken met Duitse gründlichkeit? :mrgreen:
Plaats reactie