tolboete Italie uit 2017

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

tolboete Italie uit 2017



Bericht door Dorsthorst »

Hallo allemaal,

Ik viel vanmiddag bijna van mijn stoel van verbazing toen ik een brief opende met daarin een boete van de Nivi, de Italiaanse huppelepup waarin mij ten laste werd gelegd in Italie op 25-07-2017 op de auto strada te hebben gereden in Bari Nord zonder dat ik tol had betaald.
€ 40,00 tolgeld, € 2,96 rente en € 31,70 incassokosten. Totaal dus € 74,66
Nog met mijn oude camper die ik in 2018 heb ingeruild. Ik ben inderdaad daar in de buurt geweest, op weg naar de veerboot naar Griekenland. Maar dit was niet de eerste keer dat ik daar was, ik begrijp het niet.
Maar ik kan me niet herinneren een tolpoort te hebben gemist of zo, ik heb eigenlijk geen idee.
En hoe ik hier mee aan moet. Iedereen kan je wel wat sturen maar bijna 4 jaar na dato van ik toch wel erg bont, ik heb ook geen zin om dat te betalen. Ook al is het maar € 74,66. Ik kan bezwaar maken dat ik het tolticket niet in kon leveren maar ik heb helemaal geen ticket gehad.
Heeft iemand van jullie ervaring met zoiets? en wat te doen?

Groet, Louis
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Jan en Simonne »

Je bent niet alleen:
viewtopic.php?f=1&t=8474919
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door LMC591A28JTD »

Ik had dat dus ook deze week. Ik heb gelukkig oude creditcardafschriften en zie dat ik bij de bewuste tolpoort wel betaald had. Ik heb er een mailtje aan gewaagd en kreeg dit geautomatiseerde antwoord van Nivi:

infoautoen@nivicredit.mail.onmicrosoft.com
Dear User, we acknowledge receipt of your communication and we will process it in time, also relating to possible checks requested by you or necessary to clarify the situation. Any deadline as: payment terms, objection and claim must be considered interrupted until further communication.

Best regards.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door MonRoe »

Ik zag vanmiddag op facebook in een groep ook al een aantal mensen die een brief hadden ontvangen of ze maar even de niet betaalde tol alsnog wilde betalen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Ruud Adam »

Ik vind het vreemd dat een italiaans bedrijf (geen idee of het particulier of staatsbedrijf) een email adres heeft dat op .com eindigt.
Waarom niet op .it?
Zou het een scam zijn?
Dat iemand gegevens heeft van creditcards icm voertuigen?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Dorsthorst »

Ik heb er geen goed gevoel bij.
Als ik ergens tol moet betalen dan doe ik dat, of bij een poortje of met een kastje voor het raam of hoe dan ook. Maar ik moet wel een kans hebben om te betalen of moet ik er op attent gemaakt worden dat ik tol moet betalen. In dit geval weet ik van niets. Op mijn brief staat dat ik ben geregistreerd bij een tolpoort maar dat is gegarandeerd niet zo want dan had ik een ticket gehad en dan weet je dat er ergens een poort komt waar je moet betalen. Ik heb het gevoel dat ik belazerd wordt en dat steekt, die € 75,00 zal me een zorg zijn......
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Kroppie »

dan niet betalen en afwachten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door seth_space »

Ruud Adam schreef:
vr 29 jan 2021, 19:26
Ik vind het vreemd dat een italiaans bedrijf (geen idee of het particulier of staatsbedrijf) een email adres heeft dat op .com eindigt.
onmicrosoft.com zijn adressen die samenhangen met het gebruik van het Microsoft 365 platform.
Je kunt daar uiteraard je eigen domein als afzender gebruiken maar kennelijk hebben ze dat niet netjes ingesteld.

Wat het bedrijf betreft..
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/3 ... te-betalen
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door de Jonckheer »

Uit 21017? Ja leuk, ze weten dat bijna niemand daar tegen in verweer kan gaan en dus sturen ze je een brief. Oplichters zijn het, niet intrappen. Ik kreeg eens een bericht van een vriendelijke Nigeriaan die mij wilde laten meedelen in een miljoenen erfenis als ik alleen even €500 wilde "voorschieten". Is net zoiets, berichtjes en ook brieven van 4 jaar geleden gaan altijd in het cilindrisch archief, de prullenbak dus!
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Mijlpaal »

Wat ik op internet heb gevonden is dat het gehanteerde mail-adres van Nivi voor Nederlanders is: infoemo-nl@nivi.nl
Zie ook (in het Nederlands): https://emo.nivi.it/Login.aspx Daar kan je ook je dossier inzien na inloggen.
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bob47 »

Heb ook zoiets meegemaakt met verkeerd parkeren. Terwijl we wegliepen zag ik dat en heb ik dat gecorrigeerd. Jaar na dato ook een boete. Kon reclameren maar moest wel in de Italiaanse taal :wtf:
Niet betaald en tot nu toe (een jaar geleden nu) nog niets van gehoord !
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Dorsthorst »

Hallo allemaal,
Ik heb vanmorgen via mail om bewijs gevraagd, dat ik daar geweest ben, een foto of iets anders.
In het Nederlands en in het Italiaans.

Ben benieuwd wat en of er antwoordt komt.

Ik hou u op de hoogte.
Groet Louis.
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: tolboete Italie uit 2017



Bericht door Bob47 »

Zal me benieuwen of je daar reactie op krijgt :-B
Plaats reactie