Toekomstige verwachtingen voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bob Diesel »

Ech nie Jos
Jij bent veel te slim
Jou raderen worden met smeer olie soepel gehouden :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Marco Polo »

Wel biosmeerolie neem ik aan? ;-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

haarlemmerolie :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door JoopBrekken »

PE1OPQ Theo schreef:
zo 18 apr 2021, 11:16
een diesel wil ook prima op gas rijden, en met een energie drager waterstof kan er plots veel meer.
Wel is dan de voorwaarde dat het groen gemaakt wordt dus geen tussen vormen van opwekken.

Theo
Een dieselmotor kan draaien met een gas toevoeging maar er blijft altijd een diesel inspuiting nodig voor de ontsteking. Een benzine motor (met vonk ontsteking) kan wel volledig op gas draaien
metatoon
Berichten: 9609
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door metatoon »

Kroppie schreef:
zo 18 apr 2021, 11:40
net zoiets als bossen opstoken en het dan energie van bio massa noemen, wie denken ze nu te belazeren zichzelf denk ik want een normaal mens trapt daar toch niet in.

(met benzine kettingzagen bossen kappen, met diesel tractoren het hout verslepen, met elektrische of diesel gedreven apparaten het hout versnipperen, met stookolie gestookte schepen die snippers vervoeren, en hier opstoken zonder uitstoot zeker en dat is millieu vriendelijk, neem je moer in de maling en niet mij)

jos
Deze discussie heb ik gehad , met een beheers eenheid leider.
Trots en vol met goede bedoelingen ,vertelde hij hoeveel het Hoogveen wel niet op vrat aan co 2 .
We weten allemaal welke maatregel ,daadwerkelijk iets bijdraagt.
En weten allemaal dat dat teveel gevraagd is.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Marco Polo »

Dag of wat aan het Scheur gestaan bij Maassluis.
Eerst al op het Calandkanaal.
Bootje van ruim 160000 ton -> powered by LNG
En ook op de Waterweg en het Scheur serieuze bootjes langs zien komen met in ieder geval de tekst “powered by LNG” of voorzien van afgasreiniging zoals de bootjes van Fred Olsen (DFDS).
Er zit verandering in de lucht; wat ik je brom ;-)

(Nou kan dat powered by LNG ook op de kleinste hulpmotor slaan natuurlijk, net zoals vroeger het vermogen van onze oersterke zeeslepers werd weergegeven inclusief het vermogen van het scheerapparaat van de HWTK :D :D).
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Dutch Traveler »

Jammer dat als je hier over een elektrische camper met zijn prima vooruitzichten praat, er niet eens serieuze antwoorden komen.
Daarom nu maar een berichtje wat misschien beter bij jullie aansluit.
Back to the topic dus.......Toekomstige verwachting voor diesels.

Geloof mij, die ziet er belabberd uit

Door alweer een nieuw dieselschandaal word de classificatie van de Euro 5 en de Euro 6 tot en met de Euro 6 D Temp, tegengehouden.
Door een uitspraak van het Europese hof is de uitgifte van het lichtblauwe Euro 5, en het donkerblauwe Euro 6 vignet, door ALWEER een nieuw dieselschandaal, opnieuw uitgesteld.
Bron : www.ad.nl/auto/superuitstoters-maken-oo ... ~aea8127c/

Zelfs de ADAC meldt dat de 2.3 multijet en de 3.0 liter motoren in de modeljaren 2014 tot 2019 sterk gemanipuleerd zijn door Fiat.
Alleen al in Duitsland zijn meer dan 200.000 voertuigen betroffen, "darunter viele wohnmobile"
Er word zelfs gepraat over "droht meinem fahrzeug die stilllegung ?"
Bron : www.adac.de/verkehr/abgas-diesel-fahrve ... ipulation/
Bron : www.verbraucherhilfe24.de/dieselgate/ab ... re-klagen/

Hieronder de uitspraak van het EU gerecht die de steden Brussel, Parijs, en Madrid, met succes hadden aangespannen.
Hierdoor kunnen en mogen zelfs de nieuwste diesels worden geweigerd in milieuzones.
Bron : www.ad.nl/auto/europese-steden-mogen-va ... ~aaf7a4e4/

Dan praten we nog niet eens over het op 01-07-2022 onvermijdelijk invoeren van de DEELTJESTELLER die de vele gemanipuleerde diesels onvermijdelijk gaan afkeuren.
Bron : www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-2214.html

Denk aan gemanipuleerde EGR en EOBD systemen.
Niet orginele, dus sjoemelsoftware.
Verwijderde en of leeggehaalde catalysatoren.
Verwijderde of kortgesloten Oxygen sensoren.
Verwijderde en of leeggehaalde roetfilters.
Voordat die naar schatting meer dan 100.000 vieze dieselauto's weer op hun toegestane uitstoot zitten,
kon het wel eens flink in de duiten gaan lopen.

Net nog gelezen, Fiat gaat verder onder de naam Stellantis.
In Nederland is er direct aangifte gedaan omtrent twee sjoemel motoren.
Nu bekijkt de RDW of er andere fiat modellen MET TERUGWERKENDE KRACHT maar eens nader onder de loep genomen moeten worden.
Met als inzet de typegoedkeuringen.

In Duitsland worden nu en in de zeer nabije toekomst meer dan een miljoen eigenaren van oudere diesels min of meer gepusht, aangespoort,
misschien wel min of meer met maatregelen gedwongen door de publieke opinie waaronder wellicht hun eigen buren, om die vieze diesel maar eens snel in te ruilen voor een schonere benzine, hybride, of vol elektrische auto.
Als dat doorzet, en je kijkt bijvoorbeeld naar een bij camperaars populair gebied als de moezel, denken jullie dan echt dat als al die mensen daar afscheid hebben moeten nemen van hun oude vertrouwde maar vieze diesel, jullie dan in HUN dorp, op HUN camperplaats, op HUN populaire plekjes, in HUN dorpsgemeenschap, dan nog welkom zijn met zo'n roet en fijnstof uitbrakende camper ??? Zeg eens eerlijk.

Geloof mij, ik weet ook niet of een elektrische camper de toekomst is.
Maar wat ben ik blij dat ik in afwachting van mijn vol elektrische camper, rondrij in mijn mini campertje op benzine.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Marco Polo »

Ik denk persoonlijk dat het ze geen barst kan schelen ;-)
Met zo min als dat hij mij wat kan schelen of de vrachtwagen die bij me door de straat rijd een euro 0 of euro 6D is ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op zo 18 apr 2021, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bob Diesel »

Die van mij is verkocht :idea:
Dus over en sluiten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

die van mij ook alweer een jaar weg, is jullie de schone lucht in nh niet opgevallen :-B
rij nu in een benzine fiatje panda, ook een prima ding.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Dafluc »

Fiat blijft gewoon Fiat heten. En Peugeot gewoon Peugeot. En die anderen blijven ook hun naam houden. Het zijn de Franse en Italiaanse moederbedrijven FCA en PSA die verdergaan onder een gemeenschappelijke naam.
En verder hadden ze het de mensen niet zo moeilijk moeten maken die op gas wilden rijden. Dat blijkt namelijk simpelweg het schoonst: Bron.
En verder is de vooruitgang heus niet tegen te houden. Ook niet door degenen die dat zouden willen.
Afbeelding
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door hrs »

interessante discussie. Dat we in de toekomst nog veel meer op electriciteit gaan doen is zeker zowel autorijden en de verwarming van huizen. Wat ik mis in deze discussie is de capaciteit van het net wat fors uitgebreid moet worden de verwachting is dat het verbruik met een factor vier al toenemen. Op dit moment heb ik hier al een probleem met dit zonnige weer schakelt de omvormer van de zonnepanelen steeds weer uit omdat de netspanning boven de 253 volt komt. Ten opzichte van vorig jaar lijkt er weer een toename van dit uitschakelen. Gezien de plannen hier in de buurt voor de aanleg van nog meer zonneparken verwacht ik dat het snel nog veel erger wordt. Ook voorzie ik problemen in de winter met mijn warmtepomp. Bij de grote aanbieders van zonne en wind energie moet de netbeheerder een vergoeding betalen voor de energie die niet geleverd kan worden. dus ik verwacht dat deze pas uitgeschakeld worden als alle particulieren uitgeschakeld zijn. Wat ik mis is een realistisch plan met een haalbaar tijdsplan van netversterking en een oplossing voor de opslag van energie om ook als de zon niet schijnt een betrouwbare energie voorziening te hebben.
Huub
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door AadenAnke »

Denk dat we dan met diesel generatoren gaan oplossen. Hoorde alweer een 2 jaar geleden dat een grote vervoerder rond Amsterdam in een nog niet voltooid industrieterrein niet meer stroom kreeg omdat dan de andere nog beschikbare kavels niet meer van stroom voorzien kon worden :?: :?: :?: moeten ze voor een paar 100 voertuigen een andere lokatie zoeken om ze snel te laden of nog minstens 4 jaar door dieselen voor dat er uitbreiding mogelijk was/is en de gaste aan de moezel laten zich niet brodeloos maken denk ik zo. Dat er dingen gaan veranderen en dat er langzaam maar zeker via de portemonnee gestuurd gaat worden is een ding dat zeker is.

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Ruud Adam »

Maar wellicht dat er beter een apart topic over 'energie' o.i.d. geopend kan worden.
Groet, Ruud
Plaats reactie