Toekomstige verwachtingen voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
h.a.molenaar
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 23:09
Locatie: oudkarspel
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door h.a.molenaar »

ze moeten gewoon sneller de synthetische brandstof gaan produceren, worden ook oude motoren schoner van.
maar ja daar kan de overheid niks aan verdienen en de lobby van de oliemaatschappijen bij de overheid is groot.
honda' s uit de tijd van dreams of power inplaats van power of dreams
Een renault master polyvolume omgebouwd naar camper,
maar klaar ben je nooit met een zelfbouwcamper

zie http://www.mijnalbum.nl/Album=XSSQOIQD
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Marco Polo »

https://utilities.nl/niet-blind-staren- ... ndstoffen/

Energieverslindend en omslachtig procedé.
Blijkbaar alleen interessant bij een hele hoge olieprijs.

En in Europa gaan we vol voor e- aandrijving.
Behalve dan de lobby van dieselmotor producerende autofabrikanten ;-)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door de Jonckheer »

Google eens op "nieuwe ontwikkelingen diesel" en er gaat een wereld voor je open. Diesel dood? Vergeet dat maar, die begint net.
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Dutch Traveler »

Als ik google kom ik onder andere dit bericht tegen.

www.ad.nl/auto/superuitstoters-maken-oo ... ~aea8127c/

Dus bij heel veel oudere maar ook zeker bij de nieuwste diesels, word nog steeds flink gesjoemeld.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bob Diesel »

Voor hen die nu nog in productie zijn :wink: of in de luiers poepen
Die krijgen er mee te maken

Hier op HET forum zijn we tegen die tijd alle allang uit gecamperd :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door seth_space »

Gelukkig denken de meeste verder dan hun levensverwachting. Je hebt mogelijk ook nog kleinkinderen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Camper-T »

AadenAnke schreef:
zo 24 jan 2021, 20:55
In de kern van je verhaal zit de waarheid verscholen Arie! Mijn laatste werkgever had het problemen in een nieuw nog niet volledig in gebruik zijnde industrieterrein dat hij niet genoeg stroom aangeleverd kon krijgen van de net beheerder om alle elektrische bussen te kunnen laden in de late avond en nacht. Omdat dan de rest van het terrein geen stroom meer kon gebruiken. De optelsom van wat men wil vervangen door elektrisch is ons netwerk niet op berekend en omdat aan te passen zal men heel veel manjaren arbeid in moeten steken.
Er waren zelfs plannen ideeën om bij lokale producenten (boeren met een eigen windmolen) een klein aantal wagens te stallen en te laden

Gr. Aad
Dit zijn een van de problemen met elektrisch rijden maar ook met PV panelen. Als men serieus wil gaan afnemen, of terugleveren, dan kan het net soms niet toereikend zijn. Wil je dit vergroot zien dan komt de netbeheerder vaak met een schrikbarend hoge kostenpost, die de klant mag betalen.
Op dit moment is er o.a. hierdoor een groeiende markt voor stationaire accu's. Een soort camperaccu verhaal maar dan in het groot: accupakket wordt overdag met de beschikbare stroom uit het net plus eventuele zonnecellen opgeladen. 's Avonds als er vol gas opgeladen moet worden, worden de stationaire accu's bijgeschakeld bij de stroom via het net. Samen leveren ze voldoende vermogen om toch met de gewilde hogere vermogens te laden.
Andersom kun je de stationaire accu's gebruiken om het overschot aan energie uit je PV panelen op te slaan, waardoor er geen zwaarder net nodig is.
Het is een behoorlijke investering waar soms lastig een kosten/baten formule voor te verzinnen is, maar soms lukt het, of anders heb je weinig keus.
Over een aantal jaren als de salderingsregel komt te vervallen kan deze accutechiek een vlucht gaan nemen. Want niemand wil 'gratis' overtollige stroom aan de leveranier geven terwijl ze er eerder voor betaald kregen. Mogelijk dat er vanaf dat moment steeds vaker accupakketten in de huizen met PV komen.

h.a.molenaar schreef:
zo 24 jan 2021, 22:45
ze moeten gewoon sneller de synthetische brandstof gaan produceren, worden ook oude motoren schoner van.
maar ja daar kan de overheid niks aan verdienen en de lobby van de oliemaatschappijen bij de overheid is groot.
Daar heb ik wel eens reclame van gezien en gehoord. Synthetische diesel die schoner brand en meer rendement geeft. Hier in de omgeving bleken enkele individuele pompen ver uit route het aan te bieden. Ik dacht toen nog, omdat het nog relatief nieuw is. Maar enige tijd verder is er nog geen grote oliemaatschappij met vele pompstations die dit opgepikt heeft. Het zou daardoor inderdaad kunnen dat hier geen dikke winsten mee behaald worden en de lobby zo lang mogelijk z'n zakken met fossiele brandstoffen wil blijven vullen.
Het leuk dat een Shell doet alsof ze heel druk zijn met fossielvrije brandstoffen maar in mijn beleving is dit puur voor de show. Alleen personenauto's schoon laten rijden zal nog te doen zijn voor de grote oliejongens, zolang ze maar van de grootverbruikers als machines, vliegtuigen en schepen afblijven, daar gaat de bulk heen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bob Diesel »

seth_space schreef:
ma 25 jan 2021, 12:26
Gelukkig denken de meeste verder dan hun levensverwachting. Je hebt mogelijk ook nog kleinkinderen.
Over iets waar ik geen invloed op heb denk ik helemaal niet na
Verspilde energie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door seth_space »

Ik ben blij dat er wel heel veel mensen zijn die wat verder kijken. Geen verspilde moeite, maar je verantwoordelijkheid nemen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door hathi »

Dit zijn een van de problemen met elektrisch rijden maar ook met PV panelen. Als men serieus wil gaan afnemen, of terugleveren, dan kan het net soms niet toereikend zijn. Wil je dit vergroot zien dan komt de netbeheerder vaak met een schrikbarend hoge kostenpost, die de klant mag betalen.
Op dit moment is er o.a. hierdoor een groeiende markt voor stationaire accu's. Een soort camperaccu verhaal maar dan in het groot: accupakket wordt overdag met de beschikbare stroom uit het net plus eventuele zonnecellen opgeladen. 's Avonds als er vol gas opgeladen moet worden, worden de stationaire accu's bijgeschakeld bij de stroom via het net. Samen leveren ze voldoende vermogen om toch met de gewilde hogere vermogens te laden.
Andersom kun je de stationaire accu's gebruiken om het overschot aan energie uit je PV panelen op te slaan, waardoor er geen zwaarder net nodig is.
Het is een behoorlijke investering waar soms lastig een kosten/baten formule voor te verzinnen is, maar soms lukt het, of anders heb je weinig keus.
Over een aantal jaren als de salderingsregel komt te vervallen kan deze accutechiek een vlucht gaan nemen. Want niemand wil 'gratis' overtollige stroom aan de leveranier geven terwijl ze er eerder voor betaald kregen. Mogelijk dat er vanaf dat moment steeds vaker accupakketten in de huizen met PV komen.
Ik kan me nog herinneren,dat Tesla met zo,n muur accu,uit kwam,ik meteen een prijs opgevraagd,kostprijs €2800,- dus best betaalbaar,n 1 maand later wilde ik er een bestellen,was de gehele verkoop over gegaan,naar een bekende energie leverancier ,in NL,en toen koste die accu ineens €6000,- dus ,zolang dit probleem er in NL is ,komt het ook niet v d grond,men wil overal,enorm veel aan verdienen,en dat enkel voor doorgeven,van een product
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Marco Polo »

https://electrek.co/2021/01/17/tesla-in ... powerwall/

Volgens mij is het betreffende energiebedrijf er ook alweer uit gestapt.

https://www.change.inc/energie/eneco-ve ... land-11271
Het rekende na de introductie en voor de eerste afgeleverd was 3675€ voor zo’n accupakket.
In 2016 kom je prijzen tegen van ongeveer 4500€.

Maar ook Tesla heeft niet stil gezeten qua prijsontwikkeling.

Tesla - die ze alleen in de States al nauwelijks aangesleept krijgt - zelf rekent nu zelf ook al 7500 dollar voor de kale batterij.
Een complete setup inclusief installatie kost je in de States zo’n 12000 dollar.(9875€).

Probleem met die dingen in NL is of was dat er geen subsidie op zat en de salderingsregeling.
In NL waren er eind 2016 totaal een stuk of 50 bij huishoudens opgesteld.
In Duitsland 30000.
In D werd wel subsidie gegeven.

https://www.zelfstroom.nl/wat-is-de-tes ... -we-eraan/

Een voorbeeldberekening gemaakt in 2015 gaf aan dat het vanwege de salderingsregeling eigenlijk absoluut niet interessant was om de Powerwall aan te schaffen.

Zelfs niet als je volledig off-grid zou gaan,
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bob Diesel »

seth_space schreef:
ma 25 jan 2021, 16:03
Ik ben blij dat er wel heel veel mensen zijn die wat verder kijken. Geen verspilde moeite, maar je verantwoordelijkheid nemen.
Daarom er zijn veel mensen die daar voor geleerd hebben en vorstelijke salarissen voor krijgen
Ik niet :wave: laat staan dat ik daar voor verantwoordelijk wil zijn
Dus neem ik die verantwoordelijkheid ook niet, dat kan ik niet

Maar ga je gang :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door hathi »

Toekomstige verwachtingen voor diesel....is het item,...dus zal ik Bob niet tegen te spreken,want dat is de enige die hier Diesel heet ,...Proost Bob :cheers:
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bob Diesel »

:cheers: ALFABIER - 'T BEER VAN LIMBURG... DAT PREUF STE! :cheers:

Ik wil nog lang door Dieselen :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie