Toekomstige verwachtingen voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Ruud Adam »

Zeer benieuwd naar je ervaringen!
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

AadenAnke schreef:
za 17 apr 2021, 16:11
@Jos op dit moment van de dag al ruim 26 kilowatt vandaag gaan echt flink over de 30 heen :cheers: :cheers:

Gr. Aad
hier ook om 16.23u al 34Kwh geoogst, gaat lekker.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door stobbie »

de Jonckheer schreef:
za 17 apr 2021, 9:51
Misschien is dit een optie? https://www.neste.nl/neste-my-renewable-diesel/hvo
Moet het wel financieel ook interessant zijn uiteraard.
Qua uitstoot is het een hele verbetering. Maar ik kan nergens gegevens vinden over het productieproces. En hoeveel energie het hydrocracken kost en waar die energie vandaan komt. Ik heb ook eens gehoord dat dat met behulp van waterstof gedaan zou worden, en dan is de kans meteen klein dat het nog een milieuvoordeel, behalve locale uitstoot oplevert.
Ik denk ook niet dat er genoeg afvalolieën zouden zijn voor wanneer iedereen er op zou gaan rijden.
Omdat ik nog geen data kan vinden, geef ik het voorlopig nog het voordeel van de twijfel en rij ik er al een paar jaar op met mijn hobby Land Rover Defenders. Het is flink duurder, maar dat vind ik niet zo erg, we moeten wat over hebben voor het milieu.
Mijn dagelijks Tesla model S en de Hyundai Kona electric van mijn vrouw verdien ik met mijn lage kilometrages per jaar ook nooit meer terug tov een benzine, maar doordat ze 100% met eigen zonnestroom geladen worden rij ik in elk geval uitstoot vrij.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door AadenAnke »

@ Nederlandse reiziger :lol:
Moet je een hele grote camper hebben :lol: 13 panelen a200watt aan de voorzijde op het oosten
6 panelen a 350watt aan de achterzijde op het westen beide een eigen omvormer van 2500watt ik denk niet dat die passen op het dak van je camper :lol3: productie gisteren was erg hoog
Voorzijde 17.850 watt aan de achterzijde 12.400watt net over de 30 kilowatt tussen 3 en 4 uur bijna geen opbrengst de zon schijnt dan langs de panelen zeg maar. Maar ik teken voor deze opbrengst elke dag :cheers: :cheers:

Gr. Aad
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Dutch Traveler »

Zo'n grote camper gaat het niet worden hoor :-B
Wil alleen maar aangeven dat je met zonnepanelen op het dak van je huis, en wat goede wil al een heel eind komt.
Ik woon alleen, klein, en gasloos, en gebruik (volgens de app op mijn telefoon) gemiddeld maar zo'n 135 Kwh per maand.
Mijn zonnepanelen leveren nu al meer op dan dat ik verbruik.
Als ik die overcapaciteit dan in mijn toekomstige elektrische camper kan stoppen, dan is dat toch mooi meegenomen. :P
Bovendien heeft de gemeente al toegezegd dat er (ook bij mij in de straat) extra laadpalen geplaatst worden.
Dan word dus niet alleen overdag wanneer de zon schijnt gratis mijn autoaccu's geladen,
maar ook eventueel voor de deur aan de paal, voor het tarief van 0.22 cent de Kwh.

Ben een beetje een pionier op dit gebied en heb al meerdere ideeën uitgewerkt, en in mijn hoofd zitten.
Volgens mij willen of kunnen een heleboel mensen hier de enorme voordelen niet van inzien.

Ik denk zelfs dat we (met nu alweer een nieuw dieselschandaal) zeer binnenkort niet anders meer kunnen.

Groet.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door JoopBrekken »

0,22 ct/Kw dat is wel ERG goedkoop! :-B
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

ik betaal en krijg 0,23 (ct) per Kw, :bang: sorry Joop is fout, moet zijn 0,23 euro

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 18 apr 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Ruud Adam »

Dutch Traveler schreef:
zo 18 apr 2021, 10:04
Ben een beetje een pionier op dit gebied en heb al meerdere ideeën uitgewerkt, en in mijn hoofd zitten.
Ik denk dat er voor huizen en bedrijven nog veel kan veranderen. Basalt-centrale, ijzerverbrandingscentrale.
Maar om in voertuigen met nieuwe oplossingen te komen (buiten waterstof en electra) zal niet eenvoudig zijn.
Tot die tijd zijn de meeste camperaars en hoe een meerderheid hem gebruikt nog aangewezen op 'gewone' dieselvoertuigen.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door JoopBrekken »

Kroppie schreef:
zo 18 apr 2021, 10:23
ik betaal en krijg 0,23 ct per Kw

jos
Het is, denk ik, 100 x zo veel Jos.....23 ct/Kw
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

je hebt gelijk , is ook reeds gewijzigd, maar ja 0, klinkt zo gewoon.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door JoopBrekken »

En iedereen begreep wel wat er bedoeld werd ( neem ik aan)
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door PE1OPQ Theo »

een diesel wil ook prima op gas rijden, en met een energie drager waterstof kan er plots veel meer.
Wel is dan de voorwaarde dat het groen gemaakt wordt dus geen tussen vormen van opwekken.

Theo
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door metatoon »

Heb hier op het forum toch ook al kennis genomen van dieselgeneratoren die de oplaadstation voor zien
van groene stroom ?
En moeten we zonne energie groen noemen of oeigoerse energie?

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

net zoiets als bossen opstoken en het dan energie van bio massa noemen, wie denken ze nu te belazeren zichzelf denk ik want een normaal mens trapt daar toch niet in.

(met benzine kettingzagen bossen kappen, met diesel tractoren het hout verslepen, met elektrische of diesel gedreven apparaten het hout versnipperen, met stookolie gestookte schepen die snippers vervoeren, en hier opstoken zonder uitstoot zeker en dat is millieu vriendelijk, neem je moer in de maling en niet mij)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie