Toekomstige verwachtingen voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8650
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door seth_space »

Kenelijk wel de oude MK1 versie in Benzine uitvoering.
For mainland Europe the Transit had the German Ford Taunus V4 engine in Cologne 1.3, 1.5, and 1.7- or Essex 2.0-litre versions
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Bas vd laar »

Ja die ken ik, de V4 motor, maar het gaat hier om een 2001 model
Vienden van me hebben zo'n oud ding
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door josé moncayo »

macfocus schreef:
do 13 mei 2021, 8:40
Een camper voor één jaar kopen is nou niet de meest zinnige investering, als het puur voor de vakanties is.
Huur dan lekker.

Nou ken ik dat motortje niet en de camper ook niet, maar een 1.7 zal niet heel krachtig zijn. Alhoewel het wellicht ook wel weer meevalt gezien de leeftijd. Het is iig geen veelgebruikte motor in campers.

En houd er rekening mee dat de huidige gekte een keer ophoudt en dat zal waarschijnlijk zo ongeveer de eerste echte vakantie na Covid zijn.

Maar het blijft koffiedik kijken
Ola
Huidige gekte.
Kan me nog goed herinneren de motor gekte.
Ineens moest iedere baby boomer een motorfiets, liefst zo zwaar mogelijk.
En er werd wat afgestunt op die motoren.
En nu ...alles weer rustig.
Kan met de campers ook zo gaan, alleen......of ik dat nog mee mag maken ??
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Millencolin
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 17:04
Locatie: Baarle Hertog
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Millencolin »

macfocus schreef:
do 13 mei 2021, 8:40
Een camper voor één jaar kopen is nou niet de meest zinnige investering, als het puur voor de vakanties is.
Huur dan lekker.

Nou ken ik dat motortje niet en de camper ook niet, maar een 1.7 zal niet heel krachtig zijn. Alhoewel het wellicht ook wel weer meevalt gezien de leeftijd. Het is iig geen veelgebruikte motor in campers.

En houd er rekening mee dat de huidige gekte een keer ophoudt en dat zal waarschijnlijk zo ongeveer de eerste echte vakantie na Covid zijn.

Maar het blijft koffiedik kijken
Ja het zou een 1.7 moeten zijn volgens de papieren. Wel de nodige pk's. We hebben test gereden. 130 de bergen in zal t niet worden, maar rustig aan.

De prijzen blijven belachelijk op het moment. Maar ze zijn helaas allemaal zo. En voor ons nu de beste tijd om te kopen omdat de kids nog niet gebonden zijn aan vakanties.
Maar ja, de prijzen zijn ongelooflijk.

We gaan er maar gewoon vanuit dat we voorlopig nog weinig last van hebben van de euro 3 norm. Want alles daarboven is direct ook veel en veel duurder. Laten we er maar vanuit gaan dat we investeren in herinneringen :lol: :shifty:
Plaats reactie