Dashcam

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Dashcam



Bericht door Aloys »

camperaap schreef:
do 21 jan 2021, 15:38
Maar als je beelden openbaar maakt heb je te maken met privacyregels. Ook in nederland. Zo mag je geen personen kenbaar in beeld brengen, ook kentekenplaten kenbaar in beeld mag niet.
Officieel misschien, maar ondertussen doen we het lekker massaal. Als ik een foto van een winkelstraat op mijn weblog plaats ga ik toch echt niet alle vreemde koppies "blurren" of van zwarte balkjes voorzien. Mijn eigen kenteken (8-KNH-47) staat "tig" keer op het internet en kentekens van anderen zijn op mijn foto's ook gewoon te zien.

Vreselijk, die doorgeschoten privacy wetgeving, daar kan ik heel rebels van worden! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Dashcam



Bericht door Zadowolony »

Ik gebruik een oude iPhone als dashcam. Je ziet dan het navigatie systeem op het scherm (magic earth) dus dan krijg je ook geen discussies of het wel of niet is toegestaan.
Ook heel leuk om sommige stukken terug te kijken.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Dash cam



Bericht door zwerf-busje »

Aloys schreef:
do 21 jan 2021, 15:38
zwerf-busje schreef:
do 21 jan 2021, 13:34
Als voorbeeld bij mij:
Op de hoogste resolutie is 10 minuten film 2 gig.
Ik heb een 256G kaartje erin zitten dus na ongeveer 128x 10 minuten gaat ie overschrijven.
Als het is om het thuis nog eens te bekijken... Stel je rijdt 4 uur/dag. Eén uur = 6 x 10 min x 2GB = 12GB. Per 4 uur wordt dat 48GB.
Wanneer je van 4 weken vakantie, een trektocht/roadtrip, op 20 dagen rijdt heb je zo'n 960GB (0,96 Tera Byte) aan video bij je. Waar laat je dat? Elke avond urenlang downloaden van het SD-kaartje naar je laptop (die heeft niet zoveel geheugen!) en vandaar naar een externe HardDisk?
Of gewoon elke dag een nieuw SD-kaartje van bijv. 64GB erin? Dat kost je circa 20 x € 10 (64GB) = € 200 aan SD-kaartjes.
En dan thuis 80 uur video bekijken?
Die praktische problemen benoemde ik ook al in een eerdere post, weliswaar niet zo uitgebreid :-B
Maar het kopieren van de SD kaart naar een extern HD of liever SSD (veel sneller) kan in 1 slag op mijn laptop.
En ik de hem op een iets lagere resolutie gezet, dat scheelt al weer bijna de helft...
Groet Ruud
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dashcam



Bericht door AadenAnke »

In de achteruitrij camera van mij zit in het in het beeldschermpje een camera. Zodra ik de wagen in achteruit zet schakelde hij om. Met een SD kaart 40 uur opname kwaliteit overdag goed in de schemer en donker goed genoeg om de verkeerssituatie vast te leggen maar niet om als foto materiaal te gebruiken. Was zo'n draadloos set van ff 100 euro.

Gr. Aad
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Dashcam



Bericht door veetee »

Standaardresolutie voor TV is 1 Gb per uur, en 3 Gb voor HD. Hoe kom je aan 2 Gb voor 10 min?
Ik had er een 64 Gb kaartje inzitten, goed voor 64 uur kijken.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Dashcam



Bericht door zwerf-busje »

videomaat is dan 2560 x 1440, 30 frames per seconde:
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (79.4 KiB) 727 keer bekeken
Groet Ruud
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Dashcam



Bericht door DynaDetty »

Ik leeg elke reisdag de SD kaart van onze dashcam in onze pc in een aparte map per dag, de beelden gebruik ik voor een videoverslag van onze reis. Na de reis gaat al het beeldmateriaal richting cloud, het is per jaar ongeveer 400GB.

Onze dashcam is een eenvoudig model, een Mio Mivue 731. Start met opnemen als de motor aan gaat. Op de kaart heb ik niet bezuinigd, het maximale formaat en zo snel mogelijk zodat het overzetten niet al te veel tijd kost.

Inderdaad mag je de dashcam niet in alle landen gebruiken, we zijn echter nogal vergeetachtig, zodoende staan de grenspassages naar Rusland mooi op video. Ze letten er dus niet zo op.

Helaas ontkomen we er niet aan om de dashcam te moeten verwijderen als we de blinderingen gebruiken. Dat is wel een nadeel.

Let naast het beeld ook op de kwaliteit van het geluid, zeker als je hem ook voor videoverslagen wil gebruiken. De plek waar hij zit is m.b.t. Dit ook relevant.




D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Dashcam



Bericht door Malamu »

Ik heb ook een Viofo, met voor en achtercamera, permanent aangesloten. Die heeft ook nog een bewakingsfunctie, zodra vlak in de buurt van de camper beweging is, start de opname. Dat heb ik snel uitgeschakeld want er is altijd wel beweging. Onderweg heb je in no-time een kaartje vol maar bij huis werd de camera een grote stille verbruiker. Een nadeel van deze set met 2 camera's is dat het GB verbruik hoog is. De kaart wordt steeds ververst, ook onderweg. Bij een calamiteit stopt het verversen. Voor mij geen probleem. Ik hen vele jaren beroepsmatig video opgenomen, ik heb genoeg gezien :wink:
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Dashcam



Bericht door Bob Diesel »

Die van Nico zijn in de aanbieding :shh:

Alleen :bang: al onze fillialen zijn gesloten ,on line bestellen is niet mogelijk
Goed bezig daar :bang:

https://www.action.com/nl-nl/p/nor-tec- ... rd-camera/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Dashcam



Bericht door camperaap »

willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Dashcam



Bericht door willemzon »

Man man die prijzen gaan toch nergens meer over, is zoiets te proberen waard of kun je die 19.95 dan maar gelijk weggooien.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Dashcam



Bericht door Bob Diesel »

Zie de posting van Nico Jonckheer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Dashcam



Bericht door de Jonckheer »

willemzon schreef:
za 23 jan 2021, 11:51
Man man die prijzen gaan toch nergens meer over, is zoiets te proberen waard of kun je die 19.95 dan maar gelijk weggooien.
Gr willem
Je koopt uiteraard geen super camera voor die prijs maar is dat wat je wilt? Ik gebruik de camera verder nergens voor, hij neemt op als het contact aan staat en stopt daarmee als dat weer uit gaat. Met de bedoeling voor als er iets gebeurt waar je beeld bij nodig hebt. De beelden zijn niet slecht, zeker niet voor die prijs. Vergeet ook niet dat diezelfde camera elders voor soms wel 3 maal die prijs wordt aangeboden. Daar wordt ie trouwens wel duurder maar niet beter van. :lol:
Maar goed, voor die prijs kun je je geen deuk vallen, toch?
Ik heb overigens diezelfde camera maar dan zonder achteruit camera erbij, die kostte nog geen tientje!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Dashcam



Bericht door de Jonckheer »

Kijk en oordeel zelf: https://youtu.be/gZpyQV0lUBw
Plaats reactie