Prijzen tweedehands campers in de markt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Mathijs_ »

AadenAnke schreef:
do 21 jan 2021, 12:03
Oké maar nu even terug als je hem bij de dealer koopt ben je waarschijnlijk een beginner dus ff voor het gemak 2 terug voor uitleg door onhandigheid wat gesloopt een Rollo, accu enzo. Dan een grote beurt inclusief distributie remmen een setje banden en nog wat kleine dingen? Dan moet er nog flink garantie op zo'n oud ding gaat er in die periode vast wel wat stuk. Dan nog de bank die dat geld moet geven risicodragend kapitaal een procent of 7 rente? Een dure showroom dan gaat er al flink wat van die euro's af. Ook nog ff 21% btw dan blijft er misschien nog de helft over daar dan de inkomsten belasting dus om en nabij de 4.000 euro? Ja ik heb ze niet elke maand maar dan is het al snel een stuk minder. Dus ja particulier kopen en dan zonder garantie kan je allebei beter van worden maar ook als koper een flinke buil aan vallen.

Gr. Aad
21% op een NL 2e hands camper? Zou helemaal te gek zijn natuurlijk. Die 21% is al afgedragen bij de aanschaf.

Stukje garantie durven dealers ook nog geld voor te vragen boven op de aanschafprijs.

Ze pakken gewoon de marge, tuurlijk nemen ze een risico en iedereen is vrij te kopen waar hij wil, maar ik weet het wel .
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Ruud Adam »

Will schreef:
do 21 jan 2021, 12:05
Dat de corona het gevolg is van de stijging dat geloof ik niet zo
Ik denk dat niemand dat gelooft :)

Geld lenen is inderdaad goedkoper geworden, maar die trend is al jaren zo.
Overwaarde op huis kun je alleen maar een camper van kopen als je je huis verkoopt. Ouderen die kleiner gaan wonen, hebben inderdaad soms geld over (dat ze o.a. in een camper kunnen steken) maar ook dat is al vele jaren zo.
De explosieve stijging van de prijzen in 2020 moet haast wel door Corona komen, want er zijn niet zoveel zaken die tevens ingrijpend veranderd zijn.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op do 21 jan 2021, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door hathi »

Volgens mij is er die gekte niet alleen met gebruikt, maar ook bij Nieuw,.....Neem een grote luxe Caravan,van pakweg €40,000, Dan heb je iets luxe en aparts,toch ? Schroef er een Fiat Voorkop aan,met de dikste motor,en alle luxe,van pakweg €30.000 en je hebt het neusje van de zalm Toch ! Waarom,moet dit dan,als het samengevoegd is tot Camper ,ineens €120.000 kosten,en intussen doen we er allemaal aan mee,vandaar dat niet alleen bij gebruikt,maar ook bij nieuw,de prijzen de pan uit rijzen
Hans
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door willemzon »

Wat mij wel is opgevallen is de goedgelovigheid van de mensen.
Ik verkocht vorig jaar een hymer uit 2015 voor een scherpe prijs, gezien de marktwaarde van
vergellijkbare campers voor een bedrag van bijna 60 d euro. Ze kwamen kijken, de koop was gelijk gesloten en ik kreeg dezelfde dag de helft op mijn rekening en na 2 dagen de andere helft om hierna na weer 2 dagen de camper af te geven.

Nu was mijn camper qua uiterlijk zeer mooi en technisch perfect, met een lage km stand en een uitstekende onderhoudshistorie.

Het zit niet in mijn aard om mensen die zo 'n dure aankoop doen, voor de gek te houden, maar zij kenden mij niet, wij wisten alleen van elkaar de voornaam en het 06 nr en mijn banknr, verder niets, ook geen adres.

Ik zou bij het ophalen van de camper, na het ondertekenen van een koopcontract, het bedrag ter plekke overmaken.
Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door AadenAnke »

Mathijs_ schreef:
do 21 jan 2021, 12:20
AadenAnke schreef:
do 21 jan 2021, 12:03
Oké maar nu even terug als je hem bij de dealer koopt ben je waarschijnlijk een beginner dus ff voor het gemak 2 terug voor uitleg door onhandigheid wat gesloopt een Rollo, accu enzo. Dan een grote beurt inclusief distributie remmen een setje banden en nog wat kleine dingen? Dan moet er nog flink garantie op zo'n oud ding gaat er in die periode vast wel wat stuk. Dan nog de bank die dat geld moet geven risicodragend kapitaal een procent of 7 rente? Een dure showroom dan gaat er al flink wat van die euro's af. Ook nog ff 21% btw dan blijft er misschien nog de helft over daar dan de inkomsten belasting dus om en nabij de 4.000 euro? Ja ik heb ze niet elke maand maar dan is het al snel een stuk minder. Dus ja particulier kopen en dan zonder garantie kan je allebei beter van worden maar ook als koper een flinke buil aan vallen.

Gr. Aad
21% op een NL 2e hands camper? Zou helemaal te gek zijn natuurlijk. Die 21% is al afgedragen bij de aanschaf.

Stukje garantie durven dealers ook nog geld voor te vragen boven op de aanschafprijs.

Ze pakken gewoon de marge, tuurlijk nemen ze een risico en iedereen is vrij te kopen waar hij wil, maar ik weet het wel .
Van een particulier ja vanuit de verhuur nog niet. Ex verhuur tussen de 2 en 5 jaar oud als ze er uit gaan. Ja ik zou nu ook niet iets kopen. Maar particulieren vragen op dit moment gewoon de zelfde prijs als de dealer en men betaald het. Aan de andere kant we zijn allemaal hartstikke blij als we onze 2e hands camper na een jaar of 4 voor de zelfde of bijna de zelfde prijs weer kunnen verkopen toch. Handel het blijft een interessant iets

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Ruud Adam »

Voor wie wil verkopen... nu tot einde zomer toptijd.
Voor wie wil kopen.... misschien wachten tot de vaccins echt het verschil gaan maken. Dan komen de gewone reizen met TUI & Co weer op gang en zal er veel te koop komen.
Dit zijn aannames van mij, dus pin me er niet op vast.
Groet, Ruud
bastiaan laros
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 20:25

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door bastiaan laros »

ja ik geloof niet in politiek overheid of corona dus ik kan daar niet in meegaan ik laat in ieder geval nooit een spuit in mij zetten ... en daarbij dan stopt de roverheid niet met liegen hoor na een vaccinatie
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door AadenAnke »

Niet geloven in politiek, overheid en corona geloof je dan wel in het leven of is dat fake? Roverheid sorry maar dan denk ik dat je toch ergens wat dingen verkeerd geordend heb

Aad
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door KTManiac »

Aad, ik denk niet dat je de moeite wilt nemen om daarover met Bastiaan in discussie te gaan.
Kijk anders iig hier even voor je een poging waagt: https://www.facebook.com/bastiaan.laros.904. :wink:
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door rhomodel »

Ik geloof niet in campers die total loss zijn... Dat zijn verzinsels van schade experts. Wat een onzin, ik dacht dat het hier een forum over campers was en geen politieke uitingen.. Daar zijn andere fora en platforms voor Bastiaan.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Bob Diesel »

Hou het lekker bij de prijs ontwikkelingen Van 2e hands camper,s
De rest is of topic :thumbdown:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door metatoon »

Goed gezien bob. :thumbup:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door KTManiac »

:thumbup: On-topic:
Het wordt zo langzamerhand wel steeds interessanter m'n buscamper te verkopen en de zelfbouwplannen concreet te gaan maken. De gebruikte bestelbussen zie ik namelijk niet duurder worden.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Bas vd laar »

Ja leuk man, ben nu ook bezig, maar let op, de bussen die goed als campers kunnen dienen ( dubbel cabine, dus zijramen, en achterdeuren met ramen ) zijn ook snel weg als het een beetje knappe bussen zijn.
Ik houd het elke dag in de gaten ( alleen Sprinters, dat dan weer wel ) en die busjes staan meestal niet lang.
Plaats reactie