Prijzen tweedehands campers in de markt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appie1959
Berichten: 9
Lid geworden op: za 30 jul 2016, 1:08

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door appie1959 »

bastiaan laros schreef:
wo 20 jan 2021, 17:14
Goedemiddag

Ben ik nu een wappie of stijgen de prijzen van campers elke dag meer en meer ? Voornamelijk op marktplaats..

Zijn er sites etc waar nog wel betaalbare campers te koop zijn.?

Mvg Bastiaan
Helemaal eens! Is mij ook opgevallen. Ik kijk vaak op Marktplaats, niet om een andere te kopen maar om gevoel bij de vraagprijzen te krijgen. Als voorbeeld bepaalde typen campers van Hymer. Vorig jaar voor 13 à 14k te koop, dit jaar voor 17 à 18k. Met name de particuliere verkopers roepen maar wat....

Groet Appie
ouwe taaie...
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Ontario »

Die potentiële kopers kunnen op hun beurt terugroepen wat zij wel willen betalen voor hun keuze. Of anders niet reageren op de verkopers/aanbieders waardoor deze roepende in hun eigen woestijn blijven.

Henk
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 08 jun 2021, 0:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Will »

Wij zijn ook op camperjacht maar ik heb de indruk dat het nogal mee valt met name campers van 2000 t/m 2006 zijn abnormaal duur. Wij wachten maar weer en blijven lekker met onze camper doorrijden precies dezelfde camper als de onze 2006 37.950 e.- wij kregen er 2005 17.000 e.- voor. :lol:
Alleen maar om de groene sticker.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door seth_space »

Is er meer vraag?
Ja, zonder meer. Ik heb nu 2 mensen die ongevraagd bieden op mijn camper. Ik kan hem met winst verkopen. Maar wat schiet je daar mee op?
Ik ben uitermate tevreden over de Pla en die kan nog vele jaren mee.
Nu verkopen en wachten todat over een jaar de markt instort en dan een camper kopen tegen veel lagere prijs kan voor sommigen interessant zijn.
Ik heb beide bieders geholpen via de diverse sites aan een andere camper tegen heel redelijke prijzen.
Natuurlijk geen pla maar een hymertje en een knaus :-B
Het kan dus met wat zoekwerk nog steeds
Laat je dus niet teveel onder druk zetten door die verhalen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
hugo+jitske
Berichten: 63
Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door hugo+jitske »

beste Seth,

wat zijn volgens jou "de goede verkoopsites"?

mhg Hugo
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
gerald77
Berichten: 11
Lid geworden op: do 29 apr 2021, 12:22

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door gerald77 »

Pienmajer schreef:
do 03 jun 2021, 17:22
Een kennis van mij heeft een Hymer 550 uit 1987 te koop. Motorisch in orde (mercedes 5 cilinder diesel 200.000km) en ook van binnen veel vernieuwd (bekleding, kranen, verwarming).
Hij (en ik) hebben geen idee wat een redelijke verkoopprijs is voor zo’n oude camper.
Misschien dat iemand op het forum hier iets van kan zeggen ?
S-versie dus, in een perfecte staat zal deze nu €15000 doen. is echt een klasieker geworden, helaas is 87 grijs toch?
In een niet zo goede staat rond de €9000
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3224
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Going »

Wij waren gisteren bij een belgie vriend van ons.
Man heeft een beroerte gehad en vroeg me te kijken voor verkoop.
Een Hymer B584. Net geen 100 000 km, 2,8 motor 2004 of 2005.
Ik heb geen idee de waarde.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Will »

Als de keuken niet achterop staat maar een bed schat ik rond de 25.000 e.-.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 560
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Pienmajer »

gerald77 schreef:
vr 11 jun 2021, 11:01
Pienmajer schreef:
do 03 jun 2021, 17:22
Een kennis van mij heeft een Hymer 550 uit 1987 te koop. Motorisch in orde (mercedes 5 cilinder diesel 200.000km) en ook van binnen veel vernieuwd (bekleding, kranen, verwarming).
Hij (en ik) hebben geen idee wat een redelijke verkoopprijs is voor zo’n oude camper.
Misschien dat iemand op het forum hier iets van kan zeggen ?
S-versie dus, in een perfecte staat zal deze nu €15000 doen. is echt een klasieker geworden, helaas is 87 grijs toch?
In een niet zo goede staat rond de €9000
Is inderdaad grijs. Iemand op dit forum heeft via mij contact opgenomen met mijn kennis/verkoper om de camper te kopen. Mogelijk dus al verkocht.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Will »

Vandaag weer eens een rondje gemaakt voor een andere camper deze dealer had alleen campers voor een meeneem prijsje van 39.000 e.- zonder garantie.
Mensen trap er niet in dat verdiend die vent per jaar nog niet eens, een auto van 39.000 e.- zit zeven jaar garantie op ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld. Ik gun deze figuren een faillissement waar ze nog jaren voor moeten betalen. :bang: :bang:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door iSonic »

Ach je kan er over zeggen wat je wil maar de tijd waarin ze echt goede winst konden pakken was heel beperkt. Nu moeten ze ook duur in kopen. De marge zal niet heel veel groter dan daarvoor zijn.

Dus ja je kan de handelaar daar de schuld van geven maar denk dat hij er ook niet echt veel aan kan doen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51047
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Kroppie »

en heb je straks eindelijk een andere camper voor een goede prijs gevonden , merk je bij de 1e tocht dat alles duurder is geworden, ook de camperplekken met voorzieningen, tja alles wordt duurder ook campers en camperen, je druk maken en handelaren vanalles toe wensen helpt niet, goed zoeken wel(ietsje).

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door FrS »

iSonic schreef:
vr 11 jun 2021, 19:15
Ach je kan er over zeggen wat je wil maar de tijd waarin ze echt goede winst konden pakken was heel beperkt. Nu moeten ze ook duur in kopen. De marge zal niet heel veel groter dan daarvoor zijn.

Dus ja je kan de handelaar daar de schuld van geven maar denk dat hij er ook niet echt veel aan kan doen.
inderdaad, het is net als met de huizenprijzen, realiteit soms ver te zoeken. Het is wat de gek ervoor wil geven.
Plaats reactie