Prijzen tweedehands campers in de markt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Aloys »

metatoon schreef:
di 23 mar 2021, 13:29
Ik voorzie wel een gigantische waarde daling van campers in het verschiet.
Als het er dan ook weer veel minder zijn, plek zat op camperplaatsen enz. dan vind ik dat niet zo erg... :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Will »

Ik voorziet een flinke stijging in de kosten van een camper (plaats) met de Pasen alles vol alleen de duurdere plaatsen bieden nog ruimte.
Veel vraag doet de prijzen stijgen ik had dit vijf jaar geleden al voorspeld straks is de camper alleen nog voor de happy vieuw beschikbaar.
Je kan er op wachten dat het kwarttarief er ook aan gaat en dan is het voor de meeste mensen ook over en uit.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
metatoon
Berichten: 9574
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door metatoon »

Aloys

Nou ik zal je dit jaar in iedergeval niet in de weg staan.
Van mij dus geen last.

Gr.Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
metatoon
Berichten: 9574
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door metatoon »

Will schreef:
di 23 mar 2021, 13:42
Je kan er op wachten dat het kwarttarief er ook aan gaat en dan is het voor de meeste mensen ook over en uit.

Mvrgr.Wil
En geeft dus weer meer aanbod dan vraag.
En dus prijsdaling .

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door AadenAnke »

Ach de huizen prijzen stijgen ook de pan uit hoor ik hier trouwens niemand over klagen :lol3: wat de toekomst gaat doen? Het orakel hier in huis zegt die van ons is niets meer waard. Kunnen nog maar 1 ding doen er nog veel en lang van genieten :lol: ja wil je nu kopen is het duur en straks misschien een stuk goedkoper. Het is dan te hopen dat er niet net als bij huizen onder water komen te staan. Las van de week iets dat iemand was een CP begonnen en rekende iets van ik dacht 27 euro toen daar iemand van riep dat is prijzig gaaf deze CP eigenaar het volgende antwoord bezitters van jonge dure campers willen altijd op de 1e rij zitten. Dus verkoop nu je camper veel te duur en regel een stukje land begin een CP en verdien daarmee genoeg om een camper aan te schaffen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Adfur »

metatoon schreef:
di 23 mar 2021, 13:45
Will schreef:
di 23 mar 2021, 13:42
Je kan er op wachten dat het kwarttarief er ook aan gaat en dan is het voor de meeste mensen ook over en uit.
Mvrgr.Wil
Als het kwarttarief eruit gaat hoef je hem niet meer als recreatievoertuig te laten registreren, maar gewoon als "busje", dat is dan dan net zo duur. Kun je hem gewoon altijd aan de openbare weg laten staan. Scheelt dan weer stallingskosten. Zal een leuk gezicht zijn straten vol met campers.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4358
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door jheeck »

Dat laatste lijkt me een wat kort-door-de-bocht aanname. In mijn woonplaats gaat het over grote voertuigen zonder dat er onderscheid wordt gemaakt op soort kenteken. Sterker nog, er wordt op afmeting verboden, met kortstondige uitzondering voor o.a. campers.
apv.png
apv.png (48.09 KiB) 426 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Adfur »

Onder "grote" voertuigen worden vrachtwagens verstaan, dus >3,5 ton. Bij de toegangen van onze woonwijk staan ook van die borden. Ik dacht in het verleden ook dat het ook voor "niet vrachtwagens" gold, maar onze wijkagent zei dat het "echt" om vrachtwagens en autobussen gaat. Dus een voertuig wat niet als kampeermiddel staat geregistreerd en minder dan 3,5 ton weegt mag je gewoon parkeren langs de openbare weg, net als al die aannemer busjes, waar de wijk vol mee staat, die meestal ook langer dan 6 meter zijn.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 861
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Veebee »

Snap je nu waarom het gewicht naar 4250 moet.... :lol3:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Premiumliner
Berichten: 1092
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Premiumliner »

"Onze wijkagent"(en ook BOA) heeft maar uit te voeren wat in de wet (APV) staat en met een meetlint kun je gemakkelijk bepalen of iets langer dan 6 meter en hoger dan 2,4 meter is.
Aan Wishfull thinking heb je niet voldoende. En ik snap buren wel als ze het niet leuk vinden om tegen een witte doos aan te kijken die hun uitzicht belemmert en "hun" parkeerplaats voor de deur inneemt.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door hathi »

AadenAnke schreef:
di 23 mar 2021, 14:06
Ach de huizen prijzen stijgen ook de pan uit hoor ik hier trouwens niemand over klagen :lol3: wat de toekomst gaat doen? Het orakel hier in huis zegt die van ons is niets meer waard. Kunnen nog maar 1 ding doen er nog veel en lang van genieten :lol: ja wil je nu kopen is het duur en straks misschien een stuk goedkoper. Het is dan te hopen dat er niet net als bij huizen onder water komen te staan. Las van de week iets dat iemand was een CP begonnen en rekende iets van ik dacht 27 euro toen daar iemand van riep dat is prijzig gaaf deze CP eigenaar het volgende antwoord bezitters van jonge dure campers willen altijd op de 1e rij zitten. Dus verkoop nu je camper veel te duur en regel een stukje land begin een CP en verdien daarmee genoeg om een camper aan te schaffen

Gr. Aad
Toch even vermelden Aad,wat ik in de kennissen kring heb mee gemaakt,dus het kan ook anders zijn als lijkt Een kennis had zijn huis te koop 5 jaar terug €265000,- betaald .....Vraagprijs nu €465000,-, volgens de makelaar zijn er 10 gegadigden,klopt hebben ook allemaal een bezichtiging gedaan Huis verkocht voor €500,000,- aan de eerste ,de beste ::S wat blijkt nu,er is door niemand een bod uitgebracht,als de koper, met de anderen is alleen geschermd,dat er zoveel biedingen waren,trek je conclusie?
Hans
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Adfur »

Premiumliner schreef:
di 23 mar 2021, 18:34
"Onze wijkagent"(en ook BOA) heeft maar uit te voeren wat in de wet (APV) staat en met een meetlint kun je gemakkelijk bepalen of iets langer dan 6 meter en hoger dan 2,4 meter is.
Aan Wishfull thinking heb je niet voldoende. En ik snap buren wel als ze het niet leuk vinden om tegen een witte doos aan te kijken die hun uitzicht belemmert en "hun" parkeerplaats voor de deur inneemt.
Ik kijk nu uit mijn raam en zie op de parkeerplaats aan de overkant (10 plaatsen) 3 aannemersbusjes staan, allemaal hoger dan 2.40 meter. En die mogen er gewoon staan, zijn geen vrachtwagen of kampeermiddel.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door AadenAnke »

Zo lang niemand klaagt komen ze niet hoor. Elke gemeente kan wat dat betreft zijn eigenregel maken of gewoon geen dat kan ook nog. Dus lees een keer goed wat er staat in jou gemeente kan weleens erg leuk zijn!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Prijzen tweedehands campers in de markt



Bericht door Bob Diesel »

Gaan we hier nu weer een andere steeds terug kerende discussie voeren :bang:
Zoek eens op LEX SPECIALUS,en je word wijzer
Ipv te roeptoeteren :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie