Prijzen tweedehands campers in de markt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Atoz »

Bob Diesel schreef:
wo 20 jan 2021, 23:03
Doe mij een goed bod :?:
Verkoop ik hem ook :shh:
En dan?
Altijd thuis?
Neen toch !
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door AadenAnke »

Vertel Bob hoeveel moet dat goede bod boven de marktwaarde zitten :cheers:

Gr. Aad
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door isoplus »

Gewoon een kopersstaking beginnen, geven ze campers binnen 2 jaar bijna gratis weg.
Je hebt nu tijd zat en kan nergens heen, dus laat die dingen mooi bij de dealer staan.
Geen verzekering, geen belasting, geen stalling, geen onderhoud en dan hou je veel geld over om t.z.t., en als het weer nut heeft , een mooie camper te kunnen kopen.
Het is maar een idee hoor :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Kroppie »

:cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Will »

Het zijn met name oudere campers die voor de hoofdprijs te koop staan.
Campers uit 2002 en 2003 voor 31.000 euro terwijl de inruil nog geen 18.000 op leverd.
De basiswagen ligt vaak allang op de sloop maar dat huisje erop is geld waard als je dat eens optelt een stappeltje latjes, een kacheltje, bruine wc, uitgeleefd bed tel uit je winst.
Waarschijnlijk zijn deze aantrekkelijk voor beginners en betalen er grof geld voor behalve die van Bob Diesel want een alkoof is minder aantrekkelijk. :oops:

mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door camperaap »

Gaan de taxatiewaardes nu ook omhoog?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Bob Diesel »

AadenAnke schreef:
do 21 jan 2021, 8:30
Vertel Bob hoeveel moet dat goede bod boven de marktwaarde zitten :cheers:

Gr. Aad
Niks er boven gewoon een markt conforme prijs
En als ik die knettergekke bedragen zie en daat aan mee ga doen :bang:
dat ik voor mijn 1997 Met 260.000+ km zo maar€ 15999 a € 16999 mag vragen :thumbdown:
maar wel zeker ,motorisch ,technisch in orde,, goed gebruikt met sporen
Nog een grote beurt gehad alles 100% en toen mochten we niet meer weg

Maar als er iemand een gek bod wil doen :?: roept u maar :-B :-B
The Bench staat hier rechts te lonken :wink:

het is die kleine
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door rob2 »

Je kunt je camper ook beter zó verkopen dan inruilen.( altijd al maar nu is het helemaal erg)
Ik kreeg een inruilbod voor onze camper, wat tussen de €12.000 en €17.000 lager ligt dan de (verkoop)vraagprijzen
bij dealers van een vergelijkbare camper.
Waarschijnlijk liggen de vraagprijzen dús te hoog, op zich vond ik de inruilprijs wel OK, maar de vraagprijs van de aan te schaffen
camper was wel aan (óf over) de top.
De camper was overigens de dag nadat wij er waren verkocht, dus het lijken wel huizen ( de prijs trouwens ook :crazy: )
Groet,
Rob
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Ruud Adam »

Vraag me wel af hoe de prijzen zich blijven ontwikkelen.
We hopen met z'n allen dat we teruggaan naar de situatie als in 2019. Als dat zo is zullen er wellicht weer veel campers op de markt komen omdat - zoals anderen hiervoor al aangaven - veel kopers een camper kochten vanwege een-mens-moet-toch-op-vakantie en met een roze bril op.
Maar blijft de Corona crisis aanhouden - wat best mogelijk is met alle mutaties - dan zou de vraag misschien alleen nog maar meer toenemen, met nog hogere prijzen tot gevolg.

Nu is een markt ook altijd zelfversterkend. Prijzen kunnen ook stijgen niet alleen door meer vraag, maar door een bepaald mechanisme van gekte. De tulpenmanie is hier een bekend en extreem voorbeeld van.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
Groet, Ruud
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door AadenAnke »

Oké maar nu even terug als je hem bij de dealer koopt ben je waarschijnlijk een beginner dus ff voor het gemak 2 terug voor uitleg door onhandigheid wat gesloopt een Rollo, accu enzo. Dan een grote beurt inclusief distributie remmen een setje banden en nog wat kleine dingen? Dan moet er nog flink garantie op zo'n oud ding gaat er in die periode vast wel wat stuk. Dan nog de bank die dat geld moet geven risicodragend kapitaal een procent of 7 rente? Een dure showroom dan gaat er al flink wat van die euro's af. Ook nog ff 21% btw dan blijft er misschien nog de helft over daar dan de inkomsten belasting dus om en nabij de 4.000 euro? Ja ik heb ze niet elke maand maar dan is het al snel een stuk minder. Dus ja particulier kopen en dan zonder garantie kan je allebei beter van worden maar ook als koper een flinke buil aan vallen.

Gr. Aad
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Will »

Dat de corona het gevolg is van de stijging dat geloof ik niet zo want het gros van camperforum zit zich juist zoals het hoort thuis te verbijten.
Het is de waan van de dag het geld is goedkoop, overwaarde op woningen zorgen voor een stormloop op o.a. campers.
Ik vrees ook voor de toekomst campings en camperplaatsen gaan in de verhoging mee en dan zijn we weer terug bij af en rijd alleen de happy few nog in de camper en dan heb ik het nog niet eens over de wegenbelasting.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door Will »

Dan moet er nog flink garantie op zo'n oud ding gaat er in die periode vast wel wat stuk. Dan nog de bank die dat geld moet geven risicodragend kapitaal een procent of 7 rente? Een dure showroom dan gaat er al flink wat van die euro's af.
Deze kopers zijn meestal mensen met contant geld in de sok en zo'n camper komt al helemaal niet in de showroom want is binnen twee dagen de deur weer uit. Garantie wordt er al helemaal niet gegeven dit noemen ze een meeneem prijsje.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door isoplus »

Jawel maar... een camper kopen is het probleem niet en dat is ook nog wel overzichtelijk, omdat de vaste kosten die je jaarlijks moet maken redelijk bekend zijn.
Je moet het ding wel kunnen en mogen gebruiken, wij zijn enthousiaste Portugalreizigers (in de winter) dan gebruik je je camper tot wel 3 maanden in een reis. Dat laat zich nog uitrekenen wat betreft de meerwaarde van het hebben van een camper vergeleken met een huisje of een flat ergens in het Zuiden. We hebben tegenwoordig een busje als camper en dat busje gebruiken we dus ook voor bewegingen in Nederland.
Tot zover was het vrij eenvoudig om de aanschaf van het busje te verantwoorden voor onszelf.
Nu staat het ding, al sinds onze thuisreis uit Portugal in Maart 2020, niets te doen op ons weilandje.
Het ziet er ook niet naar uit dat we weer snel op pad kunnen, wij zijn immers " dor-hout " en gaan anderen niet voor de voeten lopen, wij hebben onze tijd al gehad en laten de jeugd maar fijn hun dingen doen.
Dus ja we hebben een camperbusje maar om nu te zeggen dat ik er nu een zou gaan kopen als ik er geen had, het zou niet in mij opkomen.
Wat dat betreft kan ik Jos zijn idee wel volgen, vrij vertaald: Wat je niet hebt baart je ook geen zorgen!
Dus wacht ff met zo'n ding aanschaffen, bij de meeste eigenaren staan ze nu werkloos ouder te worden en dus op termijn goedkoper! :thumbup:
pwhooftman
Berichten: 1807
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Prijzen 2dehands campers in de markt



Bericht door pwhooftman »

Will schreef:
do 21 jan 2021, 12:05
Dat de corona het gevolg is van de stijging dat geloof ik niet zo want het gros van camperforum zit zich juist zoals het hoort thuis te verbijten.
Het is de waan van de dag het geld is goedkoop, overwaarde op woningen zorgen voor een stormloop op o.a. campers.
Ik vrees ook voor de toekomst campings en camperplaatsen gaan in de verhoging mee en dan zijn we weer terug bij af en rijd alleen de happy few nog in de camper en dan heb ik het nog niet eens over de wegenbelasting.

Mvrgr.Wil
Nou de Corona draagt flink bij hoor. Ik verhuur mijn camper, en 95% van de huurders vorig jaar waren koppels die al langer met het idee liepen een camper te huren/kopen, en nu de daad bij het woord voegden door Corona. En verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Net als de VW busjes, een VW California van 25 jaar oud voor 20.000 euro en zo. Het is zoveel waard als er voor gegeven wordt.

Edit; en toen wij voor het eerst een camperreis in EU wilden maken en wilden huren, was ik er snel achter dat kopen en verkopen voordeliger was. Die eerste camper kostte ons -700 euro...
Plaats reactie