Verhuur camper in eigen Duitse GmbH

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27441
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door Marco Polo »

Zeker.
Die rit had je van te voren moeten melden.
Maar wij hebben die situatie ook al eens aan de hand gehad, zonder te melden en zonder gevolgen.
Italiaanse leenwagen na zware schade in Sienna.
Mee naar huis gereden
En daarna op Schiphol ingeleverd.
Hadden geen idee van deze regels.
En die zijn er al jaren.
(Ons voorval dateert van 2001, drie dagen na de aanslagen op de Twin Towers)
Je moet net mazzel hebben dat je geen douane tegen het lijf rijd ;-)
rhomodel
Berichten: 586
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door rhomodel »

Wat zou er tegen zijn je camper op Nederlands kenteken te zetten en vanuit Nederland aan Duitsers te verhuren? Je bent nl van plan ook om vanuit Duitsland aan Nederlanders te verhuren (hoewel dit er minder zijn). Reclame maken en duitse verhuur sites genoeg zou ik zo zeggen.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door hathi »

Dat kost geld,en ik krijg ook de indruk,dat dit niet gewenst is? ,en daarom dit Forum wil ge-misbruiken voor zijn gewin ,het is al enkele keren,genoemd,de kamer van koophandel,is de aangewezen plek,voor zulke extreme vragen, en als je een dure Camper wil laten bouwen,kun je ook best wat belasting betalen
Hans
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door kampo »

Een GmbH of UG oprichten in Duitsland op een Duits firma adres zie ik niet als een probleem.
Natuurlijk moet je voldoen aan de regelgeving voor verhuur van voertuigen.
Die firma zal voldoende inkomsten moeten genereren om de vaste kosten te betalen.
Daarbij denk ik aan bv 5000 € kosten voor de bedrijfsvoering per jaar.
Voor een voertuig met een waarde van 200.000 Euro kan dat misschien wel.

Je komt weinig bedrijven tegen die een 4x4 gaan verhuren.
Logisch, de verhuurprijs is in verhouding tot de waarde stukken hoger als bij een gewone camper.
Het veel groter probleem is dat een Sprinter een heel fragiel 4x4 voertuig is waarmee je klanten off road gaan spelen. Meestal gaan er daarbij zaken stuk en die bedragen wil je niet weten.
Hoe ga je dat aanpakken ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door Bas vd laar »

Ik zie het niet als belastingontduiking of misbruiken
Als alles juridisch dicht zit is het gewoon legaal

@ Kampo:

Fragiel is een Sprinter 4x4 natuurlijk niet, maar dat klanten hem steeds weer stuk krijgen is een vaststaand feit, zoals met elke huurcamper.
Vaak door onkunde en onbekendheid met het materiaal.
Daar moet je wel tegen kunnen als verhuurder, je hebt misschien wel een flinke borg en een goede verzekering, maar je zult keer op keer je droomcamper terug krijgen met schade, zowel optisch als mechanisch.
Ik zou er helemaal gek van worden.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door hathi »

Het gaat hier dus om een Sprinter of VW 61 laten bouwen,nu als het niet om gewin,zou gaan. ,laat hem dan bouwen,betaal de Bpm.en de houderschap belasting,(bij verhuur krijg je immers geen kwarttarief) en ga hem dan vanuit NL ook in D verhuren,...nu dan moet je het goed kunnen,wil je buiten een versleten Camper,ooit iets over kunnen houden,...en zodoende zoekt men andere wegen,en natuurlijk mag het, maar lijkt me dit niet de juiste plek?
Hans
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door kampo »

Bas vd laar schreef:
di 19 jan 2021, 10:50
Daar moet je wel tegen kunnen als verhuurder, je hebt misschien wel een flinke borg en een goede verzekering, maar je zult keer op keer je droomcamper terug krijgen met schade, zowel optisch als mechanisch.
Ik zou er helemaal gek van worden.
Ook ik zou er gek van worden...
We zijn hier bij www.overlanders.be met een 100 tal Benelux reizigers. Voornamelijk met 4x4 alle afmetingen zitten ertussen van groot>klein en nieuw>oldie. Ik ken daar niemand die zijn voertuig zou verhuren.

Als je hier wat gereisd hebt rond de kerktoren dan kom je als 4x4 bestemming snel in landen zoals Marocco, Ijsland, Albanië. Dus je voertuig en verhuurformule moeten dit aankunnen. De rest kan je eigenlijk vlot met 4x2.

Met recente en volledig ingerichte 4x4 voertuigen, zoals de huurders graag hebben, begint het aankoopbudget bij 120.000 € (voor bv een CS of Hymer) maar loopt snel op naar >200k.
Rijbewijs C is in dit segment de bottle neck voor de echte 4x4 comfort campers want onder de 3,5 ton blijven is wat mij betreft eigenlijk een andere markt. Eerder voor de verhuurders van 4x4 Landrover of Hi-lux met daktent. De 4motion T6 is een goed voertuig om mee naar de wintersport te reizen en speelt in een veel lagere prijs categorie als een echte 4x4 camper op Sprinter basis met zoals TS aangeeft een Duitse opbouw.

Als eerste verhuurder op die markt is er voor de happy few met één van hun kleinste voertuigen op Atego 1018 basis.
https://www.blissmobil.com/features/ren ... orld-wide/
Door de Corona ligt het allemaal plat...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door EasyBee »

Bas vd laar schreef:
di 19 jan 2021, 10:50
maar je zult keer op keer je droomcamper terug krijgen met schade, zowel optisch als mechanisch. Ik zou er helemaal gek van worden.
Je droomcamper verhuur je niet, die leen je niet eens uit. Een zakelijk object kun je rustig verhuren. Zo moet je er ook in gaan zitten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door Bas vd laar »

Klopt, maar lukt dat ook?
Als 2 ton hebt uitgegeven en je krijgt hem steeds weer terug met schade dan zou ik daar knap chagrijnig van worden, zakelijk of niet.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door Kroppie »

GmBh staat dat voor: gehtsu mit, bistu hin ?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door DiffRental »

AadenAnke schreef:
ma 18 jan 2021, 19:58
Terug denkend aan Hans van Breukhoven woonde in België had zijn auto op Belgisch kenteken en werd bekeurd omdat hij vanuit België alleen naar zijn kantoor in Rotterdam mocht rijden. Maar toen ze even naar Den Haag gingen had hij toch wel een hele flinke prent te pakken. De douane zal TS zeker de enig juiste informatie kunnen geven

Gr. Aad
Ik heb een Nederlands paspoort en heb een onbeperkt geldig verblijfsvergunning met een hoofdverblijfplaats in België.
Ik rij elke dag naar Nederland en verblijf ook hele dagen in Nederland met mijn Belgische wagen. Voor de Belgische maar ook Nederlandse belastingdienst doe ik niets fout.

De situatie van Breukhoven was iets ingewikkelder en hij deed iets wat niet mocht. Misschien stond zijn Belgische wagen wel wekenlang in Nederland of liet hij er Nederlandse familie mee rijden.

Voor de TS geldt dat ook, zijn Duitse wagen mag niet wekenlang bij zijn huis in Nederland in het zicht staan.
Groeten Peter
Peetjeadhdtje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 11:26

Re: Verhuur camper in eigen Duitse GmbH



Bericht door Peetjeadhdtje »

Verhuren in Duitsland krijg je ook te maken met de Duitse wet. Daar is een camper die niet retour komt geen diefstal maar een zakelijk geschil.
Hieronder een mooi voorbeeld/ triest filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=IwFk8zjYrKQ
Plaats reactie