Witte groene kaart?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Lavoro
Berichten: 26
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 9:41

Witte groene kaart?



Bericht door Lavoro »

Lavoro schreef:
gjvonk schreef:Vandaag viel de rekening van de camperverzekering (NKC) op de mat. Tot mijn verbazing is de groene kaart opeens op wit papier afgedrukt...maakt dat eigenlijk nog wat uit voor de geldigheid?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ze zijn tegenwoordig inderdaad “gewoon wit” maar heet nog wel “groene kaart” . Je zit dus helemaal safe. Het concept daarvan loopt ongeveer 15 jaar achter en zie ik helaas niet snel veranderen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarnaast zal je nog wel veel “groene kaarten” zien die ook echt groen zijn. Maar het hoeft dus niet meer. Duidelijk hé, bureaucratie in optima forma Afbeelding
Gebruikersavatar
Lavoro
Berichten: 26
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 9:41

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Lavoro »

Dit is de club die het allemaal regelt in Nederland. Elk land heeft zijn eigen club..

https://nlbureau.vereende.nl


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Coralfan
Berichten: 35
Lid geworden op: za 24 okt 2020, 16:19

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Coralfan »

Volgens de ANWB web site is een groene kaart op groen papier voor een aantal landen nog steeds verplicht zoals Marokko.
https://www.anwb.nl/verzekeringen/autov ... oene-kaart , de informatie op veel websites is verouderd.

Na contact met mijn verzekering (NKC) blijkt dat de groene kaart definitief wit is geworden en zelfs niet meer geprint kan worden op groen papier door de verzekerings maatschappij.
https://vereende.nl/kenniscentrum/mag-d ... kleur-zijn
https://nlbureau.vereende.nl/nl/kleur-e ... oene-kaart

Het enige wat is overgebleven is voor landen als Marokko en Albanie is dat ze een papieren versie willen zien op wit papier dus.

Iemand met andere ervaringen sinds september 2020 jaar?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Atoz »

Zelfbouw projectje
inscannen
afdrukken op groen papier.

En jezelf niet afvragen waarom het voor iedereen niet eenvoudiger was geweest om ze gewoon groen te laten....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Kroppie »

maar niet ook met groene inkt. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tdj
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 18:06
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Witte groene kaart?



Bericht door tdj »

Over wit/groen heb ik een paar weken geleden tijdens een training georganiseerd door mijn verzekeraar (niet NKC) gesproken en daarbij is aangegeven gegeven dat deze niet meer groen is en dat ook niet zal worden (zal wel met kosten en milieu te maken hebben). Mij is gegeven dat als ik onderweg de witte/groene kaart een keer kwijt zou raken ze me gewoon een PDF je zouden kunnen opsturen wat ik vervolgens zelf zou mogen afdrukken. Dus als je persé een groene ondergrond wilt hebben vraag je of een digitale versie/PDF krijgt en drukt die vervolgens zelf af op groen papier, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Witte groene kaart?



Bericht door FrankdB »

tdj schreef:
do 05 aug 2021, 12:51
Mij is gegeven dat als ik onderweg de witte/groene kaart een keer kwijt zou raken ze me gewoon een PDF je zouden kunnen opsturen wat ik vervolgens zelf zou mogen afdrukken.
Van de week ontving ik mijn nieuwe "groene" kaart. Die is wit en op de achterkant staat "In 2022 stoppen wij met het op papier versturen van de 'groene' kaart. U ontvangt deze dan digitaal".

Het lijkt erop dat de papieren kaart in zijn geheel aan verdwijnen is.

Frank
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Zwerfsteen »

Dat niet meer standaard versturen doen meerdere verz. maatschappijen al enkele jaren niet meer.
Er zijn ook landen die een papieren groene kaart wel eisen en op verzoek sturen ze dan wel een papieren groene kaart op.
Althans mijn verzekering deed dat t.b.v. onze reis naar Marokko.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Witte groene kaart?



Bericht door doov »

Ik heb zo´n vermoeden dat de landen die nog een echte groene kaart eisen, precies die landen zijn waar ik helemaal niet wil komen.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Eric van den Heuvel »

De meeste Balkanlanden vereisen nog steeds een groene kaart en geen witte. Toch zijn deze landen zeker de moeite waard om te bezoeken. Wij wonen on Hongarije dus voor ons is dat hetzelfde als van NL naar België. Zeer vriendelijke bevolking, prachtige natuur en inmiddels ook goeie wegen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 05 aug 2021, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Witte groene kaart?



Bericht door doov »

Ik weet nu zeker dat de landen die nog een echte groene kaart eisen, precies die landen zijn waar ik helemaal niet wil komen.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Witte groene kaart?



Bericht door ariedekreij »

Het kan best dat er landen zijn waar hij nog groen moet zijn. Maar….Turkije, Syrië, Libanon, Jordanië, Tunesië, Marokko, Lybië, Polen, de Baltische staten, men heeft me nog nooit naar dat papier dat papier gevraagd. Ok, ik heb daar ook geen problemen gehad, dat scheelt mogelijk.
Het is ook best mogelijk dat een wijsneuzige ambtenaar mèt een beetje gevoel voor humor er achter zit….. :cheers: :yawn: :lolno:
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Zwerfsteen »

Tja, ik heb nu 50 jaar mijn rijbewijs en daar heeft ook nog nooit iemand naar gevraagd. :wink:

Herstel:
Wel door garages bij het kopen van auto's maar nog nooit door een overheidsdienaar van welk land dan ook.
Groet,
Leny en Pieter
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Witte groene kaart?



Bericht door Eric van den Heuvel »

ariedekreij schreef:
do 05 aug 2021, 15:03
Het kan best dat er landen zijn waar hij nog groen moet zijn. Maar….Turkije, Syrië, Libanon, Jordanië, Tunesië, Marokko, Lybië, Polen, de Baltische staten, men heeft me nog nooit naar dat papier dat papier gevraagd. Ok, ik heb daar ook geen problemen gehad, dat scheelt mogelijk.
Het is ook best mogelijk dat een wijsneuzige ambtenaar mèt een beetje gevoel voor humor er achter zit….. :cheers: :yawn: :lolno:
Daar had ik het niet over: BALKANSTATEN! En overijverig of niet, die lui zijn daar keihard in. Niet groen is geen entree!.Behalve Turkije, Polen en de Baltische Staten, daar wou ik inderdaad NIET heen.
Plaats reactie