Tips gevraagd langer staan

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door Autocaravana »

KW en kWh worden naar hartelust door elkaar gebruikt, zie ik. Vermogen is wat anders dan verbruik, lieve mensen.
Een verbruiker met een vermogen van 1 kW (1000 Watt) die een uur aanstaat verbruikt 1 kWh.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door Kroppie »

ik denk dat diegene die de termen door elkaar gebruikt donders goed weet wat er bedoeld wordt en dat diegene die de termen juist gebruikt ook weet wat er bedoeld wordt, het is hier geen elektra leerklasje, en toch weet iedereen wat er gaande is, mooi he, nog mooier is natuurlijk als iedereen foutloos de div termen juist weet te gebruiken, maar we hebben hier allerlei beroepen ervaringen en opleidingen door elkaar, dus niet te veel letten op wat kleine foutjes.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door AadenAnke »

Dus de jongeren betalen voor de oudjes. Hopelijk lezen ze hier niet mee? Krijgen we het zelfde gelazer als met de pensioenpremies :cheers: :cheers:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Tips gevraagd langer staan



Bericht door appellover »

Zie op de website dat het stroomtarief verlaagt, nu 4€.
Heb jaren 4,50€ betaald,dus kon makkelijk uit.
Nog steeds geen meter er tussen.Ben bang dat met meter die Hollanders vertrekken,moet wel betaalbaar blijven dat overwinteren anders kun je net zo goed thuis blijven.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door Huub56 »

Dus je gaat op de camping staan omdat het goedkoper is dan thuis blijven.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door appellover »

Huub,weet niet of je wel eens overwintert in dat grote bejaardenhuis want dan weet je waarom ik dat schrijf.
Half eu aow zit daar,mooi weer en voor een prikkie.
Precies de reden waarom ik er maar ben gaan wonen, bleef te lang overwinteren.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door Jan en Simonne »

Van november tot maart/april de stookkosten thuis uitsparen tikt goed aan, dus ja, overwinteren kan heel voordelig zijn.
De kosten van levensonderhoud zijn daar ook veel lager dan in Nederland, zelfs als je regelmatig uit eten gaat.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door Bob Diesel »

Huub56 schreef:
di 05 jan 2021, 14:25
Dus je gaat op de camping staan omdat het goedkoper is dan thuis blijven.AfbeeldingAfbeelding
Op sommige campings kan dat zo maar
Door lang verblijf korting en het uitsparen van energie kosten thuis
Kan je zo maar goedkoper uit zijn en er tussen uit zijn
Bij meestal betere weer omstandigheden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door Jan en Simonne »

Bob: x:D

Ik ken mensen die geld kunnen sparen tijdens de wintermaanden, juist door te gaan overwinteren.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door hwendt »

Als ik overwinter 3 maanden krijgen we bijna 400 euro terug. Zal nu met mijn zonnepanelen dus wel meer worden..Alleen we zijn dit jaar dus niet weg. Wordt een dure winter..
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door appellover »

Als je beetje ervaren overwinteraar bent hoor en zie je wel eens wat en word je creatief.Stukje binnenland in en je eet voor paar euro.
Vrienden van ons huren een huis incl.een auto van oktober tot april voor 2000€ kontant en incl.energie.
Zomers kost dat per maand.
Ze hadden genoeg van caravan ( 80+) en wilden eigen sanitair en vaatwasser.Rustig rondvragen dan komen ze wel,is winter.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door DucatoDolf »

AadenAnke schreef:
di 05 jan 2021, 12:42
Dus de jongeren betalen voor de oudjes. Hopelijk lezen ze hier niet mee? Krijgen we het zelfde gelazer als met de pensioenpremies :cheers: :cheers:

Gr. Aad
Die lezen zeker mee. Het woord boomer zal ik maar niet laten vallen. Oeps, toch gedaan. 8-)

En maar janken dat ze het zo slecht hebben en dat alles steeds duurder wordt. Maar wie een beetje op de hoogte is weet dat wij de generatie van de rekening zijn :( . Verschrikkelijk.

Geniet er van hoor! Zolang je maar niet doet of je slechter af bent, gun ik het u van harte. :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door AadenAnke »

Nou als er een het kind van de rekening ben ik dat wel samen met mijn leeftijdsgenoten. Toen ik begon in het OV werd mij verteld je gaat per 16 juni 2014 met de pensioenregeling eruit. Dat was geworden 16 oktober 2023. Heb al die jaren betaald voor de regeling en die werd afgeschaft moet ik er nog wel 15 jaar voor betalen. Toch wel wat kwijt geraakt hè? Besloten om toch maar eerder te stoppen en dat op 1augustus 2020 dan ook gedaan, kost me de rest van mijn leven ruim 500 netto per maand. Ik klaag niet hoor maar om nu te zeggen dat de jongeren echt het slachtoffer zijn. Ook in het nieuwe pensioenstelsel gaan de mensen tussen de 55 en 68 er zwaarder dan andere groepen voor dokken. Juist weer de groep die tussen de jongeren en de boomers in! Ook met de overgang van eindloon naar middelloon in de pensioen opbouw was deze groep degene die er het meeste bij inschoot. Ach ja en dan hoor regelmatig mijn schoonma zeggen die nu al 30 jaar thuis zit met zijn 84 jaar het moet ook wel een keer minder het kan gewoon niet zo doorgaan. Heeft ruim 10 jaar thuis gezetten met behoud van top salaris. De materie is niet zo simpel als dat wordt voor gespiegeld :shh:

Gr. Aad
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Tips gevraagd langer staan



Bericht door roma »

En wat heeft de topicstarter aan deze klaagzang?
Plaats reactie