APK + beurt bij geschorste camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10184
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door Peter LMC »

hathi schreef:
vr 01 jan 2021, 23:44
Maar je vergeet dat je dan met een geschorste Camper rijd,en dat mag alleen de dag Vd Apk.
Nee dat vergeet ik niet Hans.
Het keuringsstation is 6 straten van mij af.
Maar ook dan loop je het risico.
En als de camper afgekeurd wordt dan moet ik me diep schamen. :bang:
Dan heb ik mijn huiswerk niet goed gemaakt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door Kroppie »

en datum schorsing is aan te passen, als je hem laat keuren meer dan 2 maanden voor afloop van geldigheid dan geldt vanaf die keuringsdatum een nieuw jaar.
hoe simpel kan iets zijn, ja kost je wel 1x een keuring extra. :shock:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door Gino608D »

Ik heb deze week mijn camper ook laten keuren. Ik wilde van te voren nog een keer een uitgebreide rit maken en de remmen nog eens goed gebruiken. Ik heb de camper uit de schorsing gehaald en twee dagen naderhand weer opnieuw geschorst. Dat heeft me 24 euro gekost. Ik weet niet hoe oud je camper is, want dat is afhankelijk van de leeftijd je camper.

Je wil voor de keuring de motor toch ook even goed warm kunnen rijden en dan neem je meestal niet de kortste weg naar het keuringsstation.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door AadenAnke »

Dus is jouw camper ouder dan 15 jaar dus een echte roetmeting schat ik zo in. Ja dan ff lekker rustig goed warm rijden en een zakdoek mee. Kan je de tranen wegvegen als ze de meting doen :bang: vind het altijd een afgrijselijk geluid zulke toerentallen onbelast

Gr. Aad
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8478
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door EasyBee »

Ik doe het net zo als Gino608D.
Na winterslaap ontschors ik hem en rijdt met een hele grote boog van minimaal 100 km naar de garage, want die garage zit op 1,5 km van ons huis.
Ik denk dat het beter is voor het motortje als die voor de APK + roetmeting een rit achter de kiezen heeft, dan dat die koud uit de winterslaap aan de roetmetingbak moet. Mij moeten ze 's ochtends voor de koffie ook niet aan mijn kop zeuren. Heel slecht voor de onderlinge sfeer.
Bij die rit kan ik gelijk controleren of alles nog werkt, want de APK wordt gecombineerd met een grote beurt. Daarvoor expres een keer een sprongetje gemaakt in de keuringsdatum zodat die in april valt. Mooi grote beurt + APK voor het seizoen begint.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
tonic
Berichten: 2456
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door tonic »

Als de TS het wil dan zal hij daar zijn redenen voor hebben. In de meeste antwoorden wordt het afgeraden maar als je de regels gewoon goed volgt is er geen enkel probleem.

Dus op de dag van brengen laten afkeuren (ook officieel in de computer met afgifte van een keuringsrapport).
Op de dag van halen laten goedkeuren (met keuringsrapport)
Melden bij de garage dat hij geschorst is en als ze een proefrit maken moeten ze de groene platen gebruiken.
De camper moet binnen of op het eigen terrein van de garage blijven staan (dus niet in een parkeervak in de straat).
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door Camperic »

Gino608D schreef:
za 02 jan 2021, 12:08
Je wil voor de keuring de motor toch ook even goed warm kunnen rijden en dan neem je meestal niet de kortste weg naar het keuringsstation.
Of je kiest een keuringsstation op afstand van stallingsplaats waarbij de motor warm is voordat je daar bent en dat hoeft geen 100km te zijn :wink:

APK-datum van onze camper is eind april. Zo kan ik een afspraak maken voorafgaand het moment dat we in het voorjaar de eerste keer weg willen en toch ontschorsen. Dat is binnen 2 maanden voor APK-datum, dus die blijft staan :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door hathi »

Ach nog 8 jaar,dan ben ik ook weer verlost van die 2 jaarlijkse Apk,...ofschoon hij er zonder noemenswaardige kosten, nog steeds glansrijk voor slaagt :cheers:
Hans
gerardmunnik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 22:05

Re: APK + beurt bij geschorste camper



Bericht door gerardmunnik »

Hallo allen,

Excuus, ik was niet eerder in de gelegenheid te reageren. Bedankt voor jullie reacties en opmerkingen daar kan ik wat mee.

Een (toch nog) goed camperjaar gewenst.
Met vriendelijke groet,

Gerard Munnik
Plaats reactie