Risico tweedehands camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Akirame
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 mei 2019, 9:08

Risico tweedehands camper



Bericht door Akirame »

We hebben een camper uit 2002 bij een handelaar gezien die vrijwel helemaal aan onze wensen voldoet, alleen maak ik me zorgen over de kilometerstand. Camper is in 2019 voor eerst op nl kenteken gezet. 58000 is een mooie stand, maar welke garantie kun je krijgen dat deze niet is gemanipuleerd?
Ik heb hem van onder, boven en van binnen goed bekeken en los van wat brokkelige kitnaden lijkt hij geen vochtprobleem te kennen. Zal voor een nadere inspectie een vochtmeter meenemen, maar wil eerst zekerheid over de kmstand. De vraag is per mail aan aan de verkoper gesteld, die was bij de bezichtiging niet aanwezig.
Rapido 710f le randonneur 2002 Ducato 230 2.8JTD
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door Kroppie »

zitten er onderhoudsgegevens bij, boekjes e.d?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door javanes »

Als je het kenteken weet kun je op de site van de RDW zien of hij is ingevoerd en of de kilometerstand logisch is.
ovi.rdw.nl
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door Dafluc »

Bij een ingevoerde camper is die volgens mij altijd onlogisch. Omdat die in ons land niet is bijgehouden en nergens terug te vinden is. Dan zou je al het laatste Duitse apk keuringsbewijs moeten hebben. Daar staat het op. (Als hij uit Duitsland komt dan, natuurlijk).
Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door henk en lila »

Zelfs die van mij (origineel NL grijs kenteken met vermelding "logisch") staat nu op "geen oordeel" want bij de camper keuring kreeg ik een nieuw personenauto kenteken (en het was kennelijk teveel moeite om die gegevens even te koppelen). :bang:
Laatst gewijzigd door henk en lila op vr 01 jan 2021, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door DiffRental »

De campers met de laagste kilometerstanden komen altijd uit het buitenland toch? :shh:

Van alle auto's die ik heb gekocht in het buitenland bewaar ik de invoerpapieren en eventuele facturen waarop de kilometerstanden staan.
Bij verkoop is er dan nooit een discussie over de gereden kilometers en afkomst, waarom doen handelaren dat niet allemaal?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door javanes »

Ik lees ook nu pas in het start bericht dat hij in 2019 op Nederlands kenteken is gezet. :oops:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
panda58
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door panda58 »

Hoofd computer uitlezen.
Daar staan veel gegevens in oa de km stand.

Gr jan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door MonRoe »

Als die uit Duitsland komt kan je eens navragen bij de TUV op basis van het chassisnummer. Of kijk of er ergens gegevens zijn van de garage waar die in onderhoud is geweest.
Op deze manier hebben wij 14 jaar terug kunnen achterhalen dat de kilometerstand van de door ons gekochte 2e hands camper flink was teruggedraaid na het importeren van de camper.

58.000 km voor een 18 jaar oude camper is wel heel erg weinig en eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door DiffRental »

panda58 schreef:
vr 01 jan 2021, 13:05
Hoofd computer uitlezen.
Daar staan veel gegevens in oa de km stand.

Gr jan
Ook in een computer van een 2002 wagen? Vrees dat het tegenvalt en een goede fraudeur past alles aan, niet alleen de teller.
Groeten Peter
panda58
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Risico 2e handscamper



Bericht door panda58 »

Oeps idd 2002,las alleen 2019 op kenteken gezet.
Maar toen waren ze nog niet zover.
Hoofd comp is niet te wissen is mij ooit medegedeeld door dealer ook nav teller fraude van onze personen auto.
En idd dat zijn de auto van tegenwoordig jaar of 5 oud max.

Gr jan
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 01 jan 2021, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Risico tweedehands camper



Bericht door FrankJC »

Ongeveer 3200 km per jaar is wel erg weinig maar het kan natuurlijk wel, kijk goed naar gebruikssporen en ook OP het dak kijken.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Risico tweedehands camper



Bericht door AadenAnke »

Wel al zou er een 1 of 2 voor moeten staan. Daardoor is die niet gelijk onbetrouwbaar of waardeloos. Een wagen van 18 jaar oud vele onderdelen van rubber en kunststof zullen door ouderdom ipv gebruik versleten of verdroogt zijn. De motor kan van een 2002 wagen van welk merk dan ook wel een paar 100.000 km aan. Staar je niet blind op die stand ga er vanuit dat de waarheid dichter bij de 300.000 dan die 58.000 zal liggen. Goede on afhankelijke aankoop keuring en je weet waar je aan toe ben. Wil de verkoper daar niet aan meewerken verder zoeken

Gr. Aad
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Risico tweedehands camper



Bericht door FrankJC »

Als de prijs laag genoeg is is het risico het overwegen waard.
Plaats reactie