Beste tijd om camper te kopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door fred101060 »

Is het verstandig om aan het eind van het jaar een camper te kopen financieel gezien. Camper wordt sowieso op gereden dus bij eventuele verkoop is jaartal onbelangrijk.
Vraag mij af of er meer speling zo vlak voor de jaarwisseling inzit.
Is toch geen brood wat je koopt.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Beste tijd om camper te kopen



Bericht door Bob Diesel »

als je jou camper :thumbup: die jij hebben wilt xroll tegen een voor jou goede prijs
Tegen komt ,dan is het altijd de beste tijd om te kopen
Anders is die misschien weer weg ,en blijf je zoeken :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Beste tijd om camper te kopen



Bericht door hurktoilet »

Heb 't ergens al eens eerder geroepen, geloof ik: twee jaar wachten tot de huidige gekte op de markt voorbij is en een aantal mensen (snappen wij niets van, maar het gaat gebeuren) ontdekt dat camperen toch niets voor hen is...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Beste tijd om camper te kopen



Bericht door Dafluc »

Ik denk dat de beste tijd voorbij is. Iedereen wil een camper. Vraag en aanbod. Zal volgens de verwachtingen ook nog wel even aanhouden. Dus tja. Als je het geld hebt en je wilt gaan genieten gewoon doen.
Afbeelding
Heijtje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 17:27
Locatie: Zuid Beveland

Re: Beste tijd om camper te kopen



Bericht door Heijtje »

De campers gaan nog steeds als broodjes over de toonbank. Wij hebben enkele jaren gekeken, bekeken, gewacht enz. De prijzen veranderden niet veel in de verschillende seizoenen. Het enige wat we ervan geleerd hebben is dat de camper die je wilt, meestal net weer boven je budget zit en als je te lang wacht is hij alweer verkocht. Ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben. Wij vielen als een blok voor onze camper en betaalden meer dan onze bedoeling was. Inmiddels is hij getaxeerd voor zelfs een paar duizend meer.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door Don Esteban »

Er is nog een ander aspect. Wordt de camper bekostigd vanuit je spaarpot en overstijgt die pot een bepaald bedrag? Bedenk dan dat over alles wat je nog uitgeeft vóór 31 december geen box 3 belasting meer hoeft te betalen. Dit staat ook vaker bij de tips om de belastingaanslag te drukken.
Ik lees even voor uit andermans werk:
Druk je vermogen in box 3
Wie op 1 januari een vermogen heeft dat groter is dan 30.846 euro (of het dubbele voor fiscaal partners), moet hierover belasting betalen in box 3. Dit is over 2019 per saldo 0,54 tot 1,60 procent, afhankelijk van de omvang van je vermogen. Bij grote bedragen kan dat behoorlijk aantikken. Daarom is het slim om te proberen om dat vermogen voor die tijd te drukken.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door Bas vd laar »

@Heijtje: Ik viste net naast die van jou, hij stond eerst in Zeeland te koop, komt van de eerste eigenaar is het niet?

OT: In de winter dalen de prijzen wel iets, om in het voorjaar weer te stijgen.
Prijzen dit jaar zijn wel erg hoog tov andere jaren, dat neemt niet weg dat er soms nog steeds koopjes op het internet komen te staan, je moet er dan snel bij zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door Kroppie »

de beste tijd?, als je genoeg geld hebt. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door AadenAnke »

Nieuw, zo goed als nieuw of 7e handsje een nieuwe die nu nog in de showroom staat of het 7e handsje achter op het terrein. Maar het gevoel van ja ik heb hem dat bepaald de juiste tijd! Geniet ervan

Gr. Aad
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door GenE »

Achteraf zal er altijd wel iemand zijn die vindt dat je een verkeerde keus hebt gemaakt.
Lekker belangrijk wat een ander vindt, als je zelf maar tevreden bent met de keus die je gemaakt hebt!
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
B-san
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 16:13

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door B-san »

Bij een vrij jonge dure camper scheelt het wellicht nog wel iets omdat veel dealer hun voorraad per 1 januari herwaarderen. Echter zijn dealers natuurlijk niet gek en gaan die, als ze een camper in november pas inruilen, de inruilprijs/verkoopprijs wel deels afstemmen op het feit dat deze er mogelijk na 1 januari nog staat en dus extra afschrijft. Als een dealer zo'n camper na 1 januari afprijst kun je je ook afvragen waarom hij niet verkocht is in het voorgaand jaar, want meestal doet een dealer dat niet uit luxe. Bij een oudere camper is de afschrijving tegenwoordig zo minimaal dat dat effect op de prijs zeer gering is. Tussen zomer en winter zit bij de dealers weinig verschil, die gaan hun prijzen per seizoen echt niet aanpassen. Wat je wel ziet is dat er in de zomer veel particulieren hun campers tegen hoge bedragen aangebieden en denken "als er gek is die het er voor geeft", vooral bij de iets oudere campers. Ik sta er sowieso soms van te kijken wat particulieren voor hun campers vragen t.o.v. (gerenommeerde) dealers. Een dealer gaat niet wachten op een gek die er te veel voor betaald en willen meestal een vlotte doorlooptijd van de handelsvoorraad.
Heijtje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 17:27
Locatie: Zuid Beveland

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door Heijtje »

Bas vd laar schreef:
di 29 dec 2020, 0:20
@Heijtje: Ik viste net naast die van jou, hij stond eerst in Zeeland te koop, komt van de eerste eigenaar is het niet?
Och, dat is ook wat. Maar je hebt gelijk. Hij komt uit Zeeland en eerste eigenaar. We zijn er erg blij mee. Hopelijk vind je net zo'n mooie of heb je hem inmiddels al gevonden!
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door Bas vd laar »

Het heb er zelf ook een waar ik heel blij mee ben, maar deze zag ik staan voor niet teveel geld en heb de eigenaar toen gebeld en een bod boven de vraagprijs gedaan, blijkbaar heeft iemand naderhand nog meer geboden want 2 weken later zag ik hem elders te koop staan ( Ik meen in Lommel ) en daar hebben jullie hem gekocht denk ik.
Het is wel een unieke camper: Origineel Nederlands, eerste ( oudere ) eigenaar en helemaal in oorspronkelijke staat.
Ben er zuinig op dit kom je zelden tegen!
( En please ga niet het interieur "moderniseren" met verf e.d., dat haalt de ziel uit zo'n camper( en de waarde naar beneden ) :wink: )
Heijtje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 17:27
Locatie: Zuid Beveland

Re: Beste tijd om camper te kopen?



Bericht door Heijtje »

We veranderen er helemaal niets aan. Voor ons is hij perfect zoals hij is.
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 30 dec 2020, 2:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie