Wanneer gaat diesel eruit?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door hathi »

De ontwikkelingen in diesel staan ook niet stil !...

F89691B2-59A4-4E22-943B-9F37498F721C.png
F89691B2-59A4-4E22-943B-9F37498F721C.png (280.3 KiB) 771 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Hypno
Berichten: 3
Lid geworden op: za 12 sep 2020, 16:16

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door Hypno »

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

We gaan gewoon voor onze droom camper, het voelt nu 100% goed :-)

We hebben al wel gekeken naar een elektrische camper, maar in die sector is gewoon nog niks te krijgen dat bij onze wensen aansluit.
Als we steden aan doen, willen we toch nooit in een centrum staan (er gaan dan fietsen mee), en wat gezegd wordt, ja.. over 10 jaar, wie weet hoe de wereld er dan bij staat.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door durisotti »

Diesel zal er nog heel lang blijven.. Schepen, landbouwmachines en aggregaten lopen er op..
De dalende populariteit van de personendiesel heeft er mee te maken dat het financieel niet uit kan om diesel te rijden, de wegenbelasting is duur, de verzekering ook, aanschaf van nieuwe auto is op diesel paar 1000 euro duurder, restprijs is veel lager. En het prijsverschil tussen benzine en diesel is nog maar 30 cent, in de 80 er jaren was liter benzine 1.30 gulden, en diesel 0.60..
Omslagpunt van een diesel ligt nu boven de 50000 km.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door Kroppie »

diesel zal nog lang blijven voor genoemde voertuigen , maar hoelang mag diesel nog gebruikt worden voor prive personenvervoer, en welke beperkingen komen er voor het moment dat het helemaal niet meer mag, als je wat voorbereid wilt zijn dan moet je nu wel beginnen om er over na te denken, maar gewoon afwachten kan ook natuurlijk als je dat wil

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door Ruud-572 »

Wij verwachten de levering van onze Carado I338 in januari! Het dieseldilemma heeft wel even door mijn hoofd gespeeld, maar ik ben vrij zeker dat we ons de komende 20 jaar nog geen zorgen hoeven te maken. De hele elektrificatie van het complete wagenpark heeft nog zoveel haken en ogen, dat is echt niet zomaar opgelost. x:)
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
panda58
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door panda58 »

Elektrische camper....?.
We zitten nu al soms met overgewicht,dus dat zal hem nu nog wel niet worden.
Gezien het feit dat de afstand van paar honderd km op 1 lading kan rijden.
Krijg je naast de walstroom ook nog een laadpaal te staan :-B

Gr jan
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door FrS »

ben nu bijna 75, diesel(personen auto's) te koop tot 2030, minimaal diesel tot 2046, ben ik (als ik het mag beleven) 100 en dan rij ik al jaren geen camper meer, dus gewoon diesel ook al wordt het wat beperkt op sommige wegen maar er gaan vele wegen naar o.a Rome.
milomotorhomes
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 20:52

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door milomotorhomes »

Bijna 1 jaar later een schopje in dit topic... ik zit met dezelfde vraagstelling. Dieselcamper kopen of gewoon laten links liggen.
Zijn de meningen gewijzigd ?
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door jheeck »

milomotorhomes schreef:
ma 08 nov 2021, 15:48
Dieselcamper kopen of gewoon laten links liggen.
Wat is je alternatief? Als je de kat nog even uit de boom wil kijken kun je nog een paar seizoenen huren maar wat je nu koopt of bestelt is toch merendeels dieselaangedreven.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door Autocaravana »

Als de ID.Buzz als camper te koop komt en een redelijke actieradius heeft zal ik er geïnteresseerd in zijn. Tot die tijd moet mijn T4 het nog even volhouden. Een T6 voelt voor mij als de verloren generatie.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door JaapB »

Als ik lees hoeveel dieselcampers er verkocht zijn en nog worden, ........
Als ik zie hoeveeeeeeeel dieselvrachtwagens je op de snelweg moet inhalen, .......
Ben ik echt niet bang dat diesel er binnen 10 jaar uit is. Kan gewoon niet.
Laatst was een transportbedrijf op TV en die vertelde dat een elektrische vrachtwagen 4 x zo duur in aanschaf is dan een diesel. Hij had 200 (diesel)wagens lopen.
Ik denk als dat inderdaad binnen 10 jaar moet gebeuren (dat er geen diesel meer is) dat 80-90% van de bedrijven failliet gaat.
Wij blijven voorlopig nog in onze dieselcamper rijden. Geen paniek.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door hurktoilet »

En dan komen straks de eerste elektrische campers op de markt... Dan moet je je afvragen in hoeverre dat een verantwoorde investering is. De ontwikkelingen zullen snel gaan. Waterstof, zonnepanelen.... Voor je het weet is lijkt jou camper een Ford Taunus, zo oud.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door Kroppie »

wanneer gaat de diesel er echt uit?, ik denk dat het er pas echt uit gaat wanneer het echt op is, brengt voor sommigen teveel op.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Wanneer gaat diesel eruit?



Bericht door tonic »

Storing op de site? Of zit er iemand te gummen??????
Plaats reactie