Impressie Fiat Ducato 2022

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Dafluc »

En ik betwijfel ten zeerste dat die naam ook op de auto's komt te staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door DucatoDolf »

Maar dan zal alleen de Opel Movano nog veranderen in een Sevel variant? De rest is al hetzelfde, de Dodge Promaster is ook gewoon een Sevel bus. En de Opel was al dezelfde als de Renault en Nissan dus eigenlijk zal er wat dat betreft weinig veranderen.

Op zich prima dat er wat merken verdwijnen in de bedrijfsauto sector. Liever een paar stevige jongens die echt stevig met elkaar concurreren dan heel veel diversiteit waardoor er eigenlijk niets goeds overblijft.

Wat hebben we nu aan serieuze bedrijfswagens die geschikt zijn voor de camper industrie? De Sevel bus met Fiat/Peugeot/Citroën/Dodge varianten (Dodge Promaster is natuurlijk vooralsnog voor de USA), de Opel/Nissan/Renault, de Mercedes/Volkswagen/Man, de LDV/Iveco? En owja de Ford. Zijn dus wel geteld 5 soorten toch? Mis ik er nog? Volgens mij zijn er ook nooit echt veel meer verschillende geweest en veranderen de namen alleen elk decennium.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Eura1 »

bertt schreef:
di 05 jan 2021, 9:00
Het blijkt ook dat als je dubbele glas ramen in de cabine bestel, als die er voor jouw type al zijn, ze door de beweging in de camper nog vaak gaan lekken.
Een oplossing is inderdaad als je stil staat zo'n isolatie kap om de cabine.
Maar de vloer van de cabine is niet genoeg geïsoleerd.
En daar zit ik tv te kijken.
Inderdaad een extra kachel voorin, is een oplossing.
Bert
Wij hebben het winterpakket in onze Eura , dwz warmwater vloertapijt , radiators onder de zetel , dubbel glas aan de zijkanten van de bestuurders kabine en een rolluik waar een verwarmingsbuis voor loopt tussen rolluik en raam . Ook is er een warmtewissellaar voorzien om ofwel de radiators van het woongedeelte tijdens het rijden mee te verwarmen oftewel de motor na enige stilstand voor te verwarmen .
Dit alles van Alde en dit geeft goed resultaat
Grtz
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Pilha »

Volkswagen/MAN en Mercedes zijn ieder hun eigen weg ingeslagen mbt busmodellen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door hathi »

Dafluc schreef:
di 05 jan 2021, 13:39
En ik betwijfel ten zeerste dat die naam ook op de auto's komt te staan.
Lijkt me ook niet SEVEL stond er ook niet op, maar wel gaan er enkele van die 14 merken verdwijnen
Hans
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door juanv »

Pilha schreef:
di 05 jan 2021, 19:14
Volkswagen/MAN en Mercedes zijn ieder hun eigen weg ingeslagen mbt busmodellen.
Daar is vandaag alvast nog niks van te merken :cheers:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Kelgin
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 14 jul 2008, 15:52
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Kelgin »

Fiat kan niet voldoen aan de gegroeide vraag van de camperindustrie. Dat gaat problemen geven in de productie in 2021. Een oorzaak is ook dat door de corona pandemie er in Europa veel meer online gekocht wordt. Daardoor hebben de pakkettenbezorgers veel meer bestelbussen nodig. En aan gewone bedrijfsbussen kunnen de fabrikanten meer verdienen dan aan de onderstellen voor de camperfabrikanten.
Kelgin Campers is dealer van het Italiaanse merk Elnagh. Uiteraard proberen we hier geen reclame te maken. :-)
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Dutch Traveler »

Denk dat de levering problemen van Fiat meer omvat. Misschien iets met afbouwen?

Volgens onderstaande bron is ook Fiat (PCA) voornemens te stoppen met de diesel in 2022.
Denk dat Fiat (PCA) dan ook de handdoek in de ring gooit, nu gebleken is dat ook hun euro 5 en euro 6 tot en met de D, grote vervuilers blijken.
Vooral tijdens de 1.2 miljard regeneratieprocessen die jaarlijks plaatsvinden, blijken het super uitstoters te zijn van kankerverwekkende troep.
Nu dit nieuwe schandaal aan het licht is gekomen liggen ze in Europa, na al die sjoemel schandalen, al weer onder een nieuw vergrootglas,
waarbij als inzet de euro 5 tot en met de euro 6D, GÉÉN hogere status mogen krijgen als een euro 4. :oops:
Citaat.
Europese steden mogen vanaf 2021 ook nieuwste diesels weigeren.
De Europese commissie heeft ten onrechte de stikstof-uitstootnormen van diesels versoepeld.
Dat is het oordeel van het gerecht van de EU in rechtszaken die de steden Brussel, Parijs en Madrid hadden aangespannen.

www.ad.nl/auto/superuitstoters-maken-oo ... ~aea8127c/
www.nu.nl/auto/6087230/weer-een-fabrika ... zicht.html

Denk dat al diegenen die nu nog een nieuwe diesel camper van hun "spaargeld" willen kopen, niet lekker bezig zijn.
Laatst gewijzigd door Dutch Traveler op do 28 jan 2021, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Huub56 »

Stoppen met diesel voertuigen is volgens mij alleen voor personenauto’s
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door FrankJC »

Er is een oplossing.......allemaal terug te paard en eventueel wagen, die enorme berg stront die dat oplevert daar praten wij niet over. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door Kroppie »

die stront is niet kankerverwekkend en is mss zelfs als brandstof voor kachel o.i.d.te gebruiken, in ieder geval i.p.v.kunstmest.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door hathi »

En een Camper als brandhout :-B ,al zit er dan geen hout meer aan, hij brand als een fakkel, mss wel juist daardoor.?
Hans
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door FrankJC »

Kroppie schreef:
do 28 jan 2021, 14:39
die stront is niet kankerverwekkend en is mss zelfs als brandstof voor kachel o.i.d.te gebruiken, in ieder geval i.p.v.kunstmest.
Ben jij 100% groen :?: Voor zover dat kan natuurlijk n.m.m. bestaat 100% groen niet.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door hathi »

Goed geïnformeerd Dutch Traveler , hier, nog een recent artikel:ze komen allemaal aan de beurt ?
A12422D4-07A0-4A38-AB09-F97E9C9F8946.png
A12422D4-07A0-4A38-AB09-F97E9C9F8946.png (122.6 KiB) 911 keer bekeken
Hans
Plaats reactie