Impressie Fiat Ducato 2022
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Kijk, daar zat ik nu op te wachten, Beste Hathi.
Als deze werkelijk doorzet, en fiat spreekt over een REVOLUTIE, is dit toch wel het definitieve einde van de diesel.
www.fiatprofessional.com/nl/e-ducato-electric/kenmerken
Camperland be maakte er al eerder melding van.
www.camperland.be/techniek/de-nieuwe-e- ... -showroom/
Feit is natuurlijk wel, dat als de elektrische uitvoering er eenmaal is, dat het dan hard gaat.
Als deze werkelijk doorzet, en fiat spreekt over een REVOLUTIE, is dit toch wel het definitieve einde van de diesel.
www.fiatprofessional.com/nl/e-ducato-electric/kenmerken
Camperland be maakte er al eerder melding van.
www.camperland.be/techniek/de-nieuwe-e- ... -showroom/
Feit is natuurlijk wel, dat als de elektrische uitvoering er eenmaal is, dat het dan hard gaat.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Je gaat veel te kort door de bocht als je zomaar het einde van de verbrandingsmotor loopt aan te kondigen.
Het huidige elektrisch verhaal is zowel in gebruik als in betaalbaarheid voor velen totaal onhaalbaar om een goed bruikbare en betaalbare camper op de markt te brengen.
De ontwikkeling gaat snel,dus het kan ook snel wijzigen, maar om ergens te gaan stellen dat, als je nu gaat investeren in een nieuwe camper met verbandingsmotor een verkeerde beslissing is gaat absoluut niet op.
Naast het pure klassieke elektrische batterijverhaal als aandrijflijn, is er ook nog de waterstof (veel vlotter in tanken bijvoorbeeld dan aan de paal gaan hangen voor een uur) om nog eens 250 km ver te komen (ja, want een gevulde camperbus dat weegt wat ) en eventuele ontwikkeling van Co2 neutrale synthetische brandstoffen die eventueel zonder aanpassingen zelfs in de huidige klassieke benzine en diesel verbrandingsmotoren te gebruiken zijn (en dus een reddingsboei kan betekenen voor die miljoenen voertuigen met verbrandingsmotor die nu nog in gebruik zijn en nog steeds vlot over de toonbank gaan).
Het wordt dus veeleer een verhaal van verschillende aandrijflijnen naast mekaar en dan het zomaar uitspreken van de definitieve banvloek over de verbrandingsmotor, het is veel genuanceerder dan dat.
En ja, ik weet waarover ik spreek. Bovendien rijden we qua auto puur elektrisch, maar de dieselcamper wil ik zeker in de huidige stand van ontwikkeling van het puur elektrisch rijden met de klassieke batterij zeker niet gaan inruilen voor zo'n elektrisch exemplaar, daar ga ik voor bedanken.
Het is gewoon afwachten wat de toekomst gaat brengen, maar een echte definitieve doorbraak van het één of het ander.... ik zou niet weten waar ik nu mijn geld moet gaan opzetten (het meeste geloof ik nog rond de ontwikkeling van de productie van groene waterstof in combinatie met een waterstofbrandstofcel)
Het huidige elektrisch verhaal is zowel in gebruik als in betaalbaarheid voor velen totaal onhaalbaar om een goed bruikbare en betaalbare camper op de markt te brengen.
De ontwikkeling gaat snel,dus het kan ook snel wijzigen, maar om ergens te gaan stellen dat, als je nu gaat investeren in een nieuwe camper met verbandingsmotor een verkeerde beslissing is gaat absoluut niet op.
Naast het pure klassieke elektrische batterijverhaal als aandrijflijn, is er ook nog de waterstof (veel vlotter in tanken bijvoorbeeld dan aan de paal gaan hangen voor een uur) om nog eens 250 km ver te komen (ja, want een gevulde camperbus dat weegt wat ) en eventuele ontwikkeling van Co2 neutrale synthetische brandstoffen die eventueel zonder aanpassingen zelfs in de huidige klassieke benzine en diesel verbrandingsmotoren te gebruiken zijn (en dus een reddingsboei kan betekenen voor die miljoenen voertuigen met verbrandingsmotor die nu nog in gebruik zijn en nog steeds vlot over de toonbank gaan).
Het wordt dus veeleer een verhaal van verschillende aandrijflijnen naast mekaar en dan het zomaar uitspreken van de definitieve banvloek over de verbrandingsmotor, het is veel genuanceerder dan dat.
En ja, ik weet waarover ik spreek. Bovendien rijden we qua auto puur elektrisch, maar de dieselcamper wil ik zeker in de huidige stand van ontwikkeling van het puur elektrisch rijden met de klassieke batterij zeker niet gaan inruilen voor zo'n elektrisch exemplaar, daar ga ik voor bedanken.
Het is gewoon afwachten wat de toekomst gaat brengen, maar een echte definitieve doorbraak van het één of het ander.... ik zou niet weten waar ik nu mijn geld moet gaan opzetten (het meeste geloof ik nog rond de ontwikkeling van de productie van groene waterstof in combinatie met een waterstofbrandstofcel)
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
In Nl krijgt de Diesel zowiezo gewoon geen kans,al is de nieuwste ook net zo schoon.dan een benzine motor,de overheid bepaalt toch door de belasting heffing, waarin gereden word,,hier de laatste nieuwe Diesel Motor,dus er is mss nog hoop. https://www.amt.nl/techniek/artikel/202 ... tent=Email
Hans
- DucatoDolf
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Nice. Maar niets nieuws dus. Van buitenaf bekeken. Nieuw dashboard met touchscreen. Dat is jammer, een touchscreen is gewoon de lompste gadget in een auto die je kunt bedenken. Zelfs het dashboard is een facelift zie ik nu. En er is ook een ander mediasysteem met handbediening. Ziet er wel aardig uit.
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Al geschreven en daar ben ik het mee eens; meer update, dan volledig nieuw, maar netjes. Keyless entry en start/stop is tegenwoordig op veel personen auto's standaard. Het automatische parkeersysteem is leuk voor mensen die geen fietsendragers of andere accessoires achterop mee willen nemen.
Niet mee gekregen of de schuifdeur nu ook af fabriek elektrisch aangedreven verkrijgbaar is... Dat zou een mooie optie en verbetering zijn!
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Niet mee gekregen of de schuifdeur nu ook af fabriek elektrisch aangedreven verkrijgbaar is... Dat zou een mooie optie en verbetering zijn!
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Zit er dit ook op het "oude" model ???
AUTONOOM NOODSTOPSYSTEEM
DODEHOEKASSISTENT (BSA: BLIND SPOT ASSIST
REMMEN NA AANRIJDING
REAR CROSS PATH DETECTION (RCP)
LANE CONTROL
ATTENTION ASSIST
INTELLIGENT SPEED ASSIST
360° ACTIVE PARK ASSIST
DIGITAL CENTRAL REARVIEW MIRROR
CROSS WIND ASSIST
ADAPTIVE CRUISE CONTROL
STABILITEITSCONTROLE AANHANGWAGEN
VERKEERSBORDHERKENNING (TSR: TRAFFIC SIGNS RECOGNITION
GROOTLICHTHERKENNING
REGEN- EN AVONDSENSOR
Digitaal cockpit
.
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Wat een opties zitten erop .
Zelf vind ik het een dikke overkill worden.
Het lijkt me dat je bijna niet meer om een storing heen kan.
En het is pas af als je slapend in het bedje op je gewenste plekje aankomst.
Gekkenwerk deze wedloop!!
Gr. Toon.
Zelf vind ik het een dikke overkill worden.
Het lijkt me dat je bijna niet meer om een storing heen kan.
En het is pas af als je slapend in het bedje op je gewenste plekje aankomst.
Gekkenwerk deze wedloop!!
Gr. Toon.
Laatst gewijzigd door metatoon op za 03 jul 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Meeste zijn voor de veiligheid, altijd goed lijkt mij .....
En bij andere merken , of personen wagens al jaren standaard, dus goed uit ontwikkeld
En bij andere merken , of personen wagens al jaren standaard, dus goed uit ontwikkeld
.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Mnou’ ik zit er ook niet op te wachten.
De nieuwe bussen op het werk hebben ook standaard adaptieve cc. Misschien dat het ooit went maar ik schrik me iedere keer dood als ie ineens af gaat remmen. Laatst voegde iemand wat kort voor mij in, BAM op de rem. pffff.
Nee, laat maar
De nieuwe bussen op het werk hebben ook standaard adaptieve cc. Misschien dat het ooit went maar ik schrik me iedere keer dood als ie ineens af gaat remmen. Laatst voegde iemand wat kort voor mij in, BAM op de rem. pffff.
Nee, laat maar
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Impressie Fiat Ducato 2022
Kun je dat niet uitschakelen dan? Bij touringcars kan dat in ieder geval wel en dat is dan het eerste wat ik doe. Remmen of snelheid door gas loslaten verminderen wil ik gewoon zelf doen. En daarbij, hoe meer troep des te meer kans op storingen. Ik weet niet of het inmiddels anders is maar voorheen was elektrisch/elektronica en Italiaans geen al te beste combinatie, haha.