Impressie Fiat Ducato 2022

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2022



Bericht door hathi »

Hier nog een recente foto
FF35190E-D10C-462C-9CC0-98783092D0C0.png
FF35190E-D10C-462C-9CC0-98783092D0C0.png (203.14 KiB) 1144 keer bekeken
Hans
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door Dutch Traveler »

Kijk, daar zat ik nu op te wachten, Beste Hathi.

Als deze werkelijk doorzet, en fiat spreekt over een REVOLUTIE, is dit toch wel het definitieve einde van de diesel.

www.fiatprofessional.com/nl/e-ducato-electric/kenmerken

Camperland be maakte er al eerder melding van.

www.camperland.be/techniek/de-nieuwe-e- ... -showroom/

Feit is natuurlijk wel, dat als de elektrische uitvoering er eenmaal is, dat het dan hard gaat.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
ahd-surfer
Berichten: 34
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door ahd-surfer »

Je gaat veel te kort door de bocht als je zomaar het einde van de verbrandingsmotor loopt aan te kondigen.
Het huidige elektrisch verhaal is zowel in gebruik als in betaalbaarheid voor velen totaal onhaalbaar om een goed bruikbare en betaalbare camper op de markt te brengen.

De ontwikkeling gaat snel,dus het kan ook snel wijzigen, maar om ergens te gaan stellen dat, als je nu gaat investeren in een nieuwe camper met verbandingsmotor een verkeerde beslissing is gaat absoluut niet op.

Naast het pure klassieke elektrische batterijverhaal als aandrijflijn, is er ook nog de waterstof (veel vlotter in tanken bijvoorbeeld dan aan de paal gaan hangen voor een uur) om nog eens 250 km ver te komen (ja, want een gevulde camperbus dat weegt wat ) en eventuele ontwikkeling van Co2 neutrale synthetische brandstoffen die eventueel zonder aanpassingen zelfs in de huidige klassieke benzine en diesel verbrandingsmotoren te gebruiken zijn (en dus een reddingsboei kan betekenen voor die miljoenen voertuigen met verbrandingsmotor die nu nog in gebruik zijn en nog steeds vlot over de toonbank gaan).

Het wordt dus veeleer een verhaal van verschillende aandrijflijnen naast mekaar en dan het zomaar uitspreken van de definitieve banvloek over de verbrandingsmotor, het is veel genuanceerder dan dat.

En ja, ik weet waarover ik spreek. Bovendien rijden we qua auto puur elektrisch, maar de dieselcamper wil ik zeker in de huidige stand van ontwikkeling van het puur elektrisch rijden met de klassieke batterij zeker niet gaan inruilen voor zo'n elektrisch exemplaar, daar ga ik voor bedanken.

Het is gewoon afwachten wat de toekomst gaat brengen, maar een echte definitieve doorbraak van het één of het ander.... ik zou niet weten waar ik nu mijn geld moet gaan opzetten (het meeste geloof ik nog rond de ontwikkeling van de productie van groene waterstof in combinatie met een waterstofbrandstofcel)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door hathi »

In Nl krijgt de Diesel zowiezo gewoon geen kans,al is de nieuwste ook net zo schoon.dan een benzine motor,de overheid bepaalt toch door de belasting heffing, waarin gereden word,,hier de laatste nieuwe Diesel Motor,dus er is mss nog hoop. https://www.amt.nl/techniek/artikel/202 ... tent=Email
Hans
Noel63
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 jun 2019, 12:39

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door Noel63 »

Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door DucatoDolf »

Nice. Maar niets nieuws dus. Van buitenaf bekeken. Nieuw dashboard met touchscreen. :lolno: Dat is jammer, een touchscreen is gewoon de lompste gadget in een auto die je kunt bedenken. Zelfs het dashboard is een facelift zie ik nu. En er is ook een ander mediasysteem met handbediening. Ziet er wel aardig uit.
Noel63
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 jun 2019, 12:39

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door Noel63 »

Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door Lambiek »

Ducato model 2022. Uitleg, info, extra's

https://youtu.be/GI1DE4r0wv4
.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door gjvonk »

Al geschreven en daar ben ik het mee eens; meer update, dan volledig nieuw, maar netjes. Keyless entry en start/stop is tegenwoordig op veel personen auto's standaard. Het automatische parkeersysteem is leuk voor mensen die geen fietsendragers of andere accessoires achterop mee willen nemen.

Niet mee gekregen of de schuifdeur nu ook af fabriek elektrisch aangedreven verkrijgbaar is... Dat zou een mooie optie en verbetering zijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door Lambiek »



Zit er dit ook op het "oude" model ???


AUTONOOM NOODSTOPSYSTEEM

DODEHOEKASSISTENT (BSA: BLIND SPOT ASSIST

REMMEN NA AANRIJDING

REAR CROSS PATH DETECTION (RCP)

LANE CONTROL

ATTENTION ASSIST

INTELLIGENT SPEED ASSIST

360° ACTIVE PARK ASSIST

DIGITAL CENTRAL REARVIEW MIRROR

CROSS WIND ASSIST

ADAPTIVE CRUISE CONTROL

STABILITEITSCONTROLE AANHANGWAGEN

VERKEERSBORDHERKENNING (TSR: TRAFFIC SIGNS RECOGNITION

GROOTLICHTHERKENNING

REGEN- EN AVONDSENSOR

Digitaal cockpit


.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door metatoon »

Wat een opties zitten erop .
Zelf vind ik het een dikke overkill worden.
Het lijkt me dat je bijna niet meer om een storing heen kan.
En het is pas af als je slapend in het bedje op je gewenste plekje aankomst.
Gekkenwerk deze wedloop!!
Gr. Toon.
Laatst gewijzigd door metatoon op za 03 jul 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door Lambiek »

Meeste zijn voor de veiligheid, altijd goed lijkt mij .....

En bij andere merken , of personen wagens al jaren standaard, dus goed uit ontwikkeld
.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door kampertjes »

Mnou’ ik zit er ook niet op te wachten.
De nieuwe bussen op het werk hebben ook standaard adaptieve cc. Misschien dat het ooit went maar ik schrik me iedere keer dood als ie ineens af gaat remmen. Laatst voegde iemand wat kort voor mij in, BAM op de rem. pffff.
Nee, laat maar
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Impressie Fiat Ducato 2022



Bericht door de Jonckheer »

Kun je dat niet uitschakelen dan? Bij touringcars kan dat in ieder geval wel en dat is dan het eerste wat ik doe. Remmen of snelheid door gas loslaten verminderen wil ik gewoon zelf doen. En daarbij, hoe meer troep des te meer kans op storingen. Ik weet niet of het inmiddels anders is maar voorheen was elektrisch/elektronica en Italiaans geen al te beste combinatie, haha.
Plaats reactie