Camperbeveiliging VW Transporter

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Sjefke9
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 dec 2020, 14:44

Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door Sjefke9 »

Hallo allemaal!

Onlangs blije eigenaar geworden van een Volkswagen T4 uit 1991. Ik heb hem ongeveer anderhalve maand, en heb hem altijd netjes droog en warm in een parkeergarage staan. Nu is er afgelopen week ingebroken en het vermoeden dat er een dakloze ongeveer een week in heeft geslapen, spullen meegenomen, lopen roken en alles wat een dakloze nog meer doet..

Ondanks een BearLock beveiliging en een stuurslot (met knipperend lichtje) heeft dit hem niet weerhouden. Toch zou ik hem hier graag laten staan (gezien de prijs en dat hij droog staat).

Hoe kan ik daklozen, hangjongeren of dieven, nog meer weerhouden om proberen in te breken in mijn camper? Is er niet iets van een laagdrempelig alarmsysteem dat afgaat bij opening? Of een simpel cameraatje zodat ik soms op afstand kan kijken?

Ik ben benieuwd of iemand de ideale oplossing heeft, naast het simpele antwoord, haal de camper uit die garage! ;-)

Hoor graag jullie mening!

Gegroet,

Een balende VW Transport liefhebber!
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door Zijspan »

In de bedrijfsloods hebben wij een wifi camera staan, dat werkt goed je ziet alles.
Dan heb je daar wel internet en stroom nodig en een plaats waar je de camera kan plaatsen.
Op je smartphone kun je dan zien of je t4 er nog netjes bijstaat.
Laatst gewijzigd door Zijspan op vr 11 dec 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door hwendt »

Als daar een standaard oplossing voor was hadden we geen inbraken meer gehad.
De door u genoemde beveiligingen zijn gebaseerd op het mee nemen van de camper. Ze hebben een redelijke beveiligingsgraad en u moet het zien als drempels, niks meer en niks minder.

Er zijn een paar opties en die zijn weer gekoppeld aan kosten en investeren,. Maar ook daarmee krijgt u geen zekerheid maar kunnen wel weer een drempel opwerpen voor uw klachten.
Het enigste wat redelijk werkt is een systeem waarbij u op uw telefoon een melding krijgt wanneer er een deur geopend wordt. Heeft u stroom in uw garage of een beste accu dan kunt u daar redelijke apparatuur op aanschaffen die een redelijke veiligheid geven. Junks , dieven , laten zich in eerste plaats niet afschrikken met een knipperend lampje. Tevens bij TE veel beveiliging kunnen ze vernielingen plegen als een soort wraak.
Loop een binnen bij een autobeveiligings bedrijf. Vraag om een offerte en de diverse manieren van beveiligen. Laat u daar voorlichten en dan speciaal op UW probleem. Er zijn tegenwoordig voldoende systemen die via uw telefoon kunnen lopen zodat u gewoon thuis een melding krijgt. Op Google vindt u er genoeg en mogelijk in uw omgeving. Er is met een beweging melder een hoop te doen, maar alles is afhankelijk van voldoende spanning in uw voertuig.
Zwervers die weten dat uw voertuig te betreden is komen terug. Het wordt immers weer steeds kouder. tevens zou ik bij een melding van onraad eerst de politie bellen en pas daarna zelf ter plaatsen gaan kijken. Dat natuurlijk onder de hoop dat er voldoende politie op straat is.

heel lastig en vervelend dit. Ik denk nog even aan klem zetten als u een personenauto er naast kan zetten. Maar dat is maar een losse opmerking

Groetjes Hugo
Sjefke9
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 dec 2020, 14:44

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door Sjefke9 »

Zijspan schreef:
vr 11 dec 2020, 17:03
In de bedrijfsloods hebben wij een wifi camera staan, dat werkt goed je ziet alles.
Dan heb je daar wel internet en stroom nodig en een plaats waar je de camera kan plaatsen.
Op je smartphone kun je dan zien of je t4 er nog netjes bijstaat.
Hee zijspan, thanks voor je bericht!

Hier heb ik ook over na zitten denken. Echter is het een ondergrondse parkeergarage, waarbij geen wifi beschikbaar is. Vaak werken die camera's idd best wel goed, maar wanneer deze op wifi werken, valt deze optie helaas af. Echter, wellicht alleen al een klein cameraatje erin zetten op een opzichtige plek, schrikt men misschien al af om erin te gaan liggen..
Laatst gewijzigd door Sjefke9 op vr 11 dec 2020, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjefke9
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 dec 2020, 14:44

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door Sjefke9 »

Dank Hugo voor je antwoord. Inderdaad, de huidige beveiliging die ik heb, zijn gericht op diefstal van de camper. Dat zie ik daar niet zo snel gebeuren, gezien je een redelijk beveiliging hebt bij de ingangen. Helaas in de parkeergarage zelf niet.

Ik heb op zich een huishoudaccu erin zitten, maar ik weet niet of die het leuk vindt als daar een volledig beveiligingssysteem aan hangt. Ik weet niet hoelang die accu het dan zal houden. Ik denk een laagdrempelig alarm zal misschien ook al helpen. Maar dat zou je ook op afstand moeten kunnen uitschakelen, wat het alweer lastiger maakt.

Een autobeveiligingsbedrijf binnenlopen is zeker een goed idee en ga ik maar even doen van het weekend! Thanks voor de tips ingeval.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door Zwerfsteen »

Je eigen idee om duidelijk zichtbaar een cameraatje neer te zetten lijkt me eigenlijk wel een goed idee.
Wanneer je dat knipperende ledje dan in die (nep) camera fabriekt zou het m.i. kunnen helpen.
Het lijkt dan dat de camera live opneemt.
Maar garantie heb je nooit.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door HJM »

Ik heb 2 wyze 1080 indoor cams liggen, maximaal verbruik 4 watt met 32 g sd kaart.
Idee is dat je op de telefoon een melding krijgt dat er iets beweegt. Maar 0.33 amp p/u wordt al snel spannend denk ik.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door camperaap »

Sjefke9 schreef:
vr 11 dec 2020, 16:43

Ondanks een BearLock beveiliging en een stuurslot (met knipperend lichtje) heeft dit hem niet weerhouden. Toch zou ik hem hier graag laten staan (gezien de prijs en dat hij droog staat).

Hoe kan ik daklozen, hangjongeren of dieven, nog meer weerhouden om proberen in te breken in mijn camper? Is er niet iets van een laagdrempelig alarmsysteem dat afgaat bij opening? Of een simpel cameraatje zodat ik soms op afstand kan kijken?
Even voor de duidelijkheid: Hebben die daklozen je bearlock kunnen kraken? En je stuurslot eraf gehaald? Of hebben ze alleen ingebroken en erin liggen slapen, eten drinken en roken? Hoe hebben ze dan ingebroken? Door een ruitje te tikken, of slot vernielen?
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door travelscout »

Een simpel cameraatje?

Nee dat niet maar wellicht is de monitor functie van een tracker wel een oplossing.
Indien er een beweging wordt waargenomen krijg je een sms-sje van de tracker op je eigen gsm.
Vervolgens stel je de monitor functie in per gsm-sms op die tracker en kun je via de microfoon aan de tracker luisteren naar geluiden op je eigen GSM.
Zo is er dus eigenlijk sprake van een verbinding tussen twee GSM's.
Voorwaarde is uiteraard dat er voldoende stroom aanwezig is in je campert én dat er verbinding is vanaf de tracker met een gsm-netwerk.
Dat laatste zou lastig kunnen zijn vanuit die garage.

Het heeft voor en nadelen.
Voordeel is dat de aanschaf vrijwel niets kost (wel mogelijk wat kosten mbt het GSM kaartje in die trackert).

Nadeel vooral problemen met het bereik in de garage én het eigen stroomgebruik van die trackert.
Dat kan overigens wel meevallen als je even daar oplet bij de aanschaf en hem vooral goed instelt.

En mocht een locale zwerver weer eens "langdurig op bezoek komen", dan denk ik niet dat ik de politie ga bellen maar zelf eens even eh...
"ga kijken".
Paul.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door hwendt »

[/quote] En mocht een locale zwerver weer eens "langdurig op bezoek komen", dan denk ik niet dat ik de politie ga bellen maar zelf eens even eh...
"ga kijken".

Het is onverstandig om in de nacht daar alleen naar toe te gaan. Met 2 is beter maar waar is die man om 3 uur in de nacht.
Daarom beter als u weet dat uw beveiliging goed werkt en niet zomaar af gaat.
Uw veiligheid staat op 1. Verder heb ik er als gepensioneerde politieman niet zoveel verstand v a n.
😉😉🤔🤔
Laatst gewijzigd door hwendt op za 12 dec 2020, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Camperbeveiliging VW Transporter



Bericht door travelscout »

Nee, als ik als hierboven omschreven heb, zelf gehoord heb wat er in mijn camper gebeurd,
Dan ga ik graag en zeker ook 's nachts, even persoonlijk kennis maken met zulke zwervers.
Begrijp me goed, ik ben beslist niet bang en ook daar is een goede reden voor.
Maar zeker wel voorzichtig.

En mocht er reden toe zijn dat alsnog oom agent graag ook kennis wil maken met mij, dan aanvaard ik uiteraard met genoegen én zeker ook gelaten,
alle consequenties.......
Paul.
Plaats reactie