Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Toon »

Peter 12
teveel spiegels wil niet zeggen dat je meer ziet
eentje is best wel genoeg
daardoor krijg je meer zicht naar schuin naar voren
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Kroppie »

misschien een sticker op de spiegel geplakt met de tekst:pas op de dode hoek u ziet ws niet alles, dan leg je de verantwoording ook bij de bestuurder en niet bij de hardleerse 2wielige weggebruikers, en blijft de camper onberispelijk.


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Zwerfsteen »

Ik ben zo benieuwd naar een foto van een (Nederlandse) camper met deze stickers.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Marco Polo »

Komende 3 maanden word er niet op geverbaliseerd.
Is een haastklus.
Franse transport ondernemers vinden het maar een wassen neus en zien veel meer in de verdere ontwikkeling van technologie.

Eigenlijk is de eerste aanleiding dat er 2 jaar geleden een fietsende parlementair attaché is platgereden in Parijs.
Samen met de gestegen en aanhoudende populariteit van het fietsen maakte dit dat het parlement vond dat ze er toch wat mee moesten.

https://translate.google.com/translate? ... s-20210105
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door krekwakwou »

Heb er vanmiddag 3 afgehaald bij de plaatselijke camperservice. Per stuk 3.00 euro, dus valt mee. UV bestendig. Ben nog aan het verzinnen op wat voor manier ik ze ga plaatsen. Denk dat ik plaatjes plexy glas maak waarop ik de sticker plak met een bevestiging van zuignapjes op de hoeken, zodat ik ze, als ik niet in Frankrijk ben, weer kan verwijderen. Of deze manier van bevestig3n mag, weet ik niet, maar ga het in ieder geval proberen.
Laatst gewijzigd door krekwakwou op di 12 jan 2021, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door AadenAnke »

Peter12 schreef:
di 12 jan 2021, 15:41
AadenAnke schreef:
di 12 jan 2021, 15:11
Peter12 schreef:
di 12 jan 2021, 13:29
Ach, ik heb meer dode hoek van mijn spiegels schuin naar voren dan dat ik dode hoek naar achter heb.
Zou ik nu aan de voorkant van de spiegels ook een dode hoekwaarschuwing moeten plakken? :mrgreen:
Staan je spiegels dan wel op de juiste hoogte? Het meest ideaal is dat je de kruising voor je kan overzien door onder of over de spiegel heen te kijken. Vaak zie je dat met later gemonteerde universele spiegelarmen en spiegels dat ze juist in het gezichtsveld zijn gemonteerd.

Gr. Aad
Daar ging er bij mij dus de onderste vanaf en de bovenste naar beneden zodat ik links er overheen kan kijken. Als rechts de zelfde situatie is de onderste er af en de bovenste zodat ik er onderdoor kan kijken. Dan zo afstellen dat je in het randje van de spiegel net je wagen ziet en de horizon op een cm of 10 van de bovenkant. Zet hem dan eens op de spiegelafstelplaats en controleer je beeld opzij en naar achter! Rijdt tot een meter of 5 voor een kruising en controleer of je straten links en rechts in kan kijken. Succes

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Zwerfsteen »

krekwakwou schreef:
di 12 jan 2021, 18:36
................ Denk dat ik plaatjes plexy glas maak waarop ik de sticker plak met een bevestiging van zuignapjes op de hoeken, zodat ik ze, als ik niet in Frankrijk ben, weer kan verwijderen. Of deze manier van bevestig3n mag, weet ik niet, maar ga het in ieder geval proberen.
Of dat mag weet ik ook niet maar het is wel een creatieve oplossing.
Zou het met nanotape ook kunnen?
Naar verluidt zou dat ook eenvoudig te verwijderen zijn.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Marco Polo »

https://www.securite-routiere.gouv.fr/s ... orts-1.pdf
Elk bord kan aan het voertuig worden bevestigd door middel van lijmen of klinken of een ander bevestigingsmiddel of kan op de carrosserie worden geverfd of getekend.
Je mag hem er zelfs op schilderen :-B
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door janmetdoka »

48CFC2D0-EF29-4137-B571-2C2A4A76137D.jpeg
48CFC2D0-EF29-4137-B571-2C2A4A76137D.jpeg (197.17 KiB) 378 keer bekeken
Nee hoor, het dit is niet de mijne. Maar kijk eens wat er een koelkast van een spiegelkap aan die cabine hangt. Reken maar dat het ding een dode hoek geeft. Inderdaad, schuin naar voren. Je moet flink gaan verzitten om daar om heen te kijken. En dan mag nu een beroeps me uitleggen hoe ik dat met het juist afstellen van die spiegels op zou kunnen lossen.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door AadenAnke »

Dat gaat je niet lukken ook. Maar dat ding is ook niet gebouwd om ermee in de stad of dorp te rijden. Het kan en het mag. Kijk eens naar stadsbussen en het verschil in spiegels

Gr. Aad
jaap prins
Berichten: 75
Lid geworden op: za 12 sep 2020, 21:05

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door jaap prins »

Nu is MAN ook wel de ergste die je kan vinden hoor. :sick:
Bij andere merken word daar over nagedacht en zorgt men voor spiegels waar je overheen of tussendoor kan kijken maar bij de MAN spiegels is het niet alleen de spiegel waar je niet omheen kan kijken maar neemt ook de kap die er rond zit nog een flink stuk zicht weg.
Ik begrijp niet dat zoiets door de typekeuring kan komen.
Mercedes doet het wat dat betreft beter met zn cameraspiegels, maar ook bijvoorbeeld Volvo heeft alle hoekjes die onnodig zijn weggehaald en bij Scania kijk je over de grote spiegel heen.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Peter12 »

Toon schreef:
di 12 jan 2021, 16:04
Peter 12
teveel spiegels wil niet zeggen dat je meer ziet
eentje is best wel genoeg
daardoor krijg je meer zicht naar schuin naar voren
Deze spiegels staan perfect afgesteld om die 7,5 meter goed te overzien. De ene staat 'normaal', de andere staat op de dode hoek gericht. En wat Rollercoaster zegt klopt ook wel, ik kijk er langs.
Pleasure is the path of joy
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door AadenAnke »

Ik heb ooit eens (ik dacht bij blik op de weg of zo) een stukje gezien over TT die op de voorruit gezet was en daar werd een voor mij niet te vergeten tip gegeven. Je moest tegen over een muur gaan zitten op een afstand van 2 meter en dan een pocketboek in je hand op een 1/2 meter afstand voor je neus houden dan een ander op de muur aan laten markeren welk stuk je niet zag en dan het boek steeds dichter naar de muur brengen. Probeer een keer en je zal verband zijn van wat je niet zie.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Dodehoek stickers boven 3500 kg tmm

Bericht door Toon »

Peter12 schreef:
di 12 jan 2021, 21:45
Toon schreef:
di 12 jan 2021, 16:04
Peter 12
teveel spiegels wil niet zeggen dat je meer ziet
eentje is best wel genoeg
daardoor krijg je meer zicht naar schuin naar voren
Deze spiegels staan perfect afgesteld om die 7,5 meter goed te overzien. De ene staat 'normaal', de andere staat op de dode hoek gericht. En wat Rollercoaster zegt klopt ook wel, ik kijk er langs.
ik zeg niet dat ze niet goed zijn afgesteld
het is gewoon te veel spiegel
voor de dode hoek kan het zeker meer als de helft kleiner
in onze spiegel zit tevens een verstelbare dode hoek spiegel en die is maar 7 cm hoog
die staat zo afgesteld dat ik zelfs het opstapje kan zien aan de rechterkant
de rest zie ik in de normale spiegel
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gesloten