Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door hathi »

En dat betwijfel ik? Vorig jaar stond er een tabel,van Goldschmitt,welke types,naar welk gewicht,met welke aanpassingen,gedaan kunnen worden,en daar had Goldschmitt de erkenning voor
Hans
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door tonic »

En waarom denk je dat Goldsschmidt (of andere "ombouwers") een lijstje gaat uitgeven met welke type's naar welke gewichten kunnen?
Dat komt omdat er voor die type's en uitvoeringen en gewichten een andere typegoedkeuring voorhanden is.

Als ze die niet nodig zouden hebben konden ze alle campers wel opwaarderen maar dat kunnen ze niet :-B
Bedrijven kunnen echt niet meer dan een particulier het is geen rocket seince.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door hathi »

https://www.goldschmitt.de/auflastungen/
4AB79E29-B906-4090-A0B3-A3168B3B7956.png
4AB79E29-B906-4090-A0B3-A3168B3B7956.png (141.98 KiB) 330 keer bekeken
.....omdat het na keuring ( Tuv of Dekra )...meteen door hen in de auto papieren bij geschreven word,zie nr 4, en dit word in NL overgenomen, (EU verplichting)....dat je van een oudere Camper geen 5 tonner kan maken,begrijpt natuurlijk iedereen,daarom die lijst,wat mogelijk is...Dus is het daar gebeurd, Mag het, ....gebeurd het in NL kan/ mag het weer niet,dat is raar/krom
Hans
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door tonic »

In Nederland worden altijd de wijzigingen op het buitenlandse kentekenbewijs overgenomen. Dat zijn ze verplicht.
Uit het bovengenoemde stukje staat niet dat Goldschmitt geen typegoedkeurings papieren overlegt aan de TUV of Dekra. Goldschmitt draagt er alleen zorg voor dat het op de fahrzeugbrief komt te staan. Hoe ze dat doen en met welke papieren en waarom alleen het ene type wel en het andere type niet laten ze in het midden.
En ik probeer uit te leggen hoe het zit. Als er een land streng is met wijzigingen aan voertuigen dan is het Duitsland wel. De fabrikant bouwt een voertuig en is de houder van de typegoedkeuring. Bij het op de weg zetten geven ze deze typegoedkeuring af. In die afgegeven typegoedkeuring staat bijvoorbeeld dat het voertuig maximaal 3500kg mag hebben. Als er later iemand of een bedrijf komt die dat gewicht wil ophogen kom je altijd weer bij de fabrikant uit voor een andere typegoedkeuring. Met deze typegoedkeuring geeft de fabrikant aan of het voertuig geschikt is en/of er wijzigingen moeten worden aangebracht.
Er moet altijd iemand verantwoordelijk zijn voor de wijzigingen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door Toon »

je verteld niets nieuws
weet je soms de samenwerking tussen Goldsmit en tuv en dekra
daar zit de clou
de samenwerking is daar heel anders
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door tonic »

Er wordt hier net gedaan of er specifieke bedrijven zijn in Nederland of Duitsland welke dingen kunnen die onmogelijk lijken.
Mensen die vragen hebben over het ophogen van gewichten worden hier op het forum doorverwezen naar bedrijven welke het zouden kunnen zonder de gevraagde papieren. Nou ik zal je vertellen dat ze dat niet kunnen alleen regelen ze de papieren. En dat kun je ook gewoon zelf.
In een paar berichten hiervoor geef je aan dat je de camper ook kan uit voeren en daarna weer kunt invoeren in Nederland. omdat er een tovenaar in Duitsland zit. Wat een onzin het is allemaal makkelijk te regelen als je de regeltjes maar volgt.
Geen andere typegoedkeuring dan is het ook onmogelijk om te verhogen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door Toon »

volgens mij snap je mijn antwoord / vraag niet
ken jij de samenwerking tussen Goldsmitt de TUF/Dekra
daar zit de clou
Goldsmitt weet precies hoe ze een opwaardering per type moet laten verlopen
zoiets zit in Nederland gewoon niet
tenzij jij dat bedrijf bent die de weg precies weet per type hoe en waar aan te vragen en dat in een paar weken rond hebt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door tonic »

Iedereen mag een bedrijf in de hand nemen. Maar ik probeer hier uit te leggen dat dat eigenlijk niet nodig is.
Dus ik probeer het nog 1 keer uit te leggen. Als je op wil waarderen zoek je contact met de fabrikant/ importeur van jou voertuig.
daar vraag je een CVO verklaring aan voor het hoge gewicht. De fabrikant/importeur geeft in deze verklaring aan of jou voertuig dat zwaardere gewicht kan/mag hebben.
Soms komt het voor dat er in deze CVO staat dat er eerst andere velgen/banden of veren geplaatst moeten worden. dan moet je deze (laten) plaatsen.
Daarna ga je naar de RDW.

Daarvoor mag je natuurlijk naar elk bedrijf gaan en daar je portemonnee trekken. Je lekker laten ontzorgen maar die doen echt niks anders dan hierboven beschreven.
Ik ben geen bedrijf, werk niet voor zo'n bedrijf maar heb wel wel vaak met deze materie te maken. Vandaar probeer ik de goede info te geeven.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door vmax »

je vergeet te vermelden dat je het ook kunt krijgen bij alko Nederland (als je een alko chassis hebt )

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 12 jan 2021, 0:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door hathi »

Tonic,volgens mij zie je iets over het hoofd,het verschil,zit hem nu juist in die Duitse Auto papieren,...daar word de ( auflasting) gewicht verhoging, bij geschreven in de Duitse auto papieren,alvorens eerst gekeurd door TÜV of Dekra.en daarna Word het wetsgeldig in Duitsland, ....gaat deze Camper, nu naar NL,dan word alles in deze papieren gewoon overgenomen.omdat dit in Eu verband zo hoort,.....in Nederland bestaan,buiten de Rdw geen erkende keuring instanties..in Duitsland wel,(zoals genoemd)Dat is nu juist,wat er zo krom aan is. P.s. Ik kan je zo ook nog een voorbeeld geven,over een Roetfilter,is deze in D ingeschreven,word deze ook hier overgenomen,en krijgt deze hier ook geen fijnstoftoeslag,omdat er een Roetfilter ingeschreven in het voertuig zit ( Renault master bj.2005)
Hans
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door tonic »

ik zie niks over het hoofd. Bij ons in Nederland is alleen de RDW gemachtigd om wijzigingen op het kenteken en/of register door te voeren.
In Duitsland zijn de tuv/decra ook gemachtigd. En inderdaad worden de voor Nederland belangrijke gegevens van het Duitse kentekenbewijs overgenemon bij import.
Maar de TUV/Decra gaan ook uit van typegoedkeuringen en verklaringen van de fabrikant.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door hathi »

Ja maar wat je nu schrijft,ben ik het wel mee eens,dat klopt wie zou dat anders moeten doen,?....het gaat over de mogelijkheid,wat er mag en kan,en dat staat niet in het CVO daar zijn nu juist die Goldschmitt tabellen voor....ongeveer hetzelfde als zie hieronder https://wdt-services.com/campers/ in NL
Hans
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Omkeuren camper van 3500 naar 4150 Kg



Bericht door tonic »

En ook dat bedrijf zoekt er gewoon een typegoedkeuring bij :-B
Hebben ze die niet dan kunnen ze ook niks. Makkelijk voor mensen die ontzorgd willen worden en daar geld voor over hebben.

Aan de hand van uw voertuiggegevens wordt in de WDT-database naar het overeenkomende goedkeurrapport gezocht. Daarna wordt de aanvraag bij het RDW ingediend. Nadat WDT-Services het accoord krijgt van het RDW, kunt u met dit RDW bewijs de gewichten bij een RDW-station laten inschrijven. De opwaardering is dan officieel
Plaats reactie