Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gabriel
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 17:02

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door Gabriel »

Wij reizen nu ongeveer 2 jaar met een enkelassige Woodford autotransporter met hierop een Peugeot 107 en dit bevalt super. Ik kijk wel altijd even naar de camperplaats waar we naartoe willen of daar plaats is maar ik heb tot op heden nog geen problemen gehad om de aanhanger kwijt te raken. Mocht er weinig plaats zijn dan laad ik de auto af en zet de aanhanger dwars achter de camper. Is er voldoende plaats dan koppel ik niet af. Ik kijk wel altijd dat ik alles op m'n "eigen" plekje zet zodat anderen er geen last van hebben.

Groetjes Gabriel.
Bijlagen
59177939_2233326256785968_6263738145087422464_o.jpg
59177939_2233326256785968_6263738145087422464_o.jpg (259.37 KiB) 714 keer bekeken
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door AadenAnke »

evdoetelaar+larana schreef:
wo 02 dec 2020, 8:02
AadenAnke schreef:
di 01 dec 2020, 20:56
Ik zelf zou dan gaan voor iets waar ik het autootje op kan zetten maar dan ook de fietsen en misschien wat andere spullen. Misschien gewoon een kast waar dat allemaal in zou kunnen.

Gr. Aad
dat is dus gewoon een gesloten aanhanger.
Nee een auto ambulance of een open bak aanhanger met dan helemaal voorop een kast gemonteerd. Meer een combi van beide zeg maar.

Gr. Aad
vespaman

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door vespaman »

Let wel op je gewichten, een klein kantelbaar aanhangertje mag meestal maar 750 kg, TMM wegen, dus aanhanger inclusief lading. Je komt al snel op een beremde aanhanger uit met een eigen kenteken. Dan goed kijken wat het laadvernogen is van de aanhanger en of je camper de toegstane maximum massa (TMM) mag trekken.
Ga al jaren met een aanhanger (boedelbak) op vakantie met daarin 1 of 2 motorscooters. Even van te voren kijken of je qua lengte er kan staan, anders inderdaad afkoppelen en ander plekje voor aanhanger zoeken. Eigenlijk alleen in hoog seizoen wat gedoe, daarbuiten bijna niet.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door rijschoollucassen »

Een mehari weegt 570kg. Houd je in theorie 180kg over voor de aanhanger, wil je onder de 750 kg blijven. Behalve met een triagel gaat dat niet lukken, te meer omdat leeg gewicht van de mehari wel iets meer zal zijn, brandstof etc. Beter om dan toch voor een geremde trailer te kiezen. Heb je wel een BE rijbewijs nodig.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door stobbie »

Ik zie ook het nut er niet van in om onder de 750 kg te willen blijven. Ik heb liever ook gewoon een geremde aanhanger, en eigenlijk het liefst een tandem. Zat alleen te twijfelen over de lengte. Maar ik heb de knoop doorgehakt; ik neem deze zomer gewoon de langste aanhanger die ik heb mee, mijn 6,03 meter lange Brenderup u120. Dan kunnen de fietsen van ons zelf en de kinderen er mooi bij voorop en kan ik lekker makkelijk laden en lossen. Het is bovendien een erg fijn rijdende ambulance.
Dan weet ik na de zomer wel of het voor herhaling vatbaar is of dat ik toch een kortere aanhanger wil.
Afbeelding
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door AadenAnke »

Zo die op het plaatje is wel een hele mooie zeg :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad vette aanhanger! :thumbup:
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door Charles Franconi »

Deze winter voor de derde keer de aanhanger met auto mee. Totaal 15 meter. Geen probleem met parkeren, ook niet bij de meeste supermarkten.
En meneer Google is altijd ter beschikking om even het terrein op foto te verkennen.

Omdat een Burton nu niet echt superwaterdicht is met cabrio, en op een open aanhanger verschrikkelijk smerig wordt, zeker in de winter, heb ik er voor gekozen een grote brede kofferaanhanger te kopen. Dit maakt het achterwaarts rijden zeer gemakkelijk omdat je onmiddellijk de zijkanten van de aanhanger ziet. En een achteruitrijcamera op de aanhanger.

Auto blijft schoon, fietsen en evt. een motorscooter passen er in. Verder 2 persoons bed en onder het bed een houtgestookte sauna. Nu 400 Watt op het dak, maar er past nog wel een 600 Watt extra op.

Over de top? Ja. Lekker veel ruimte? Ook. Genoeg trekkracht? Ook nog.

Inmiddels heb ik de assen van de tandem verplaatst van boven de parabel vering naar onder de vering. En ben overgegaan van 195 50 R13C naar
195 70 R15C All Terrain banden. Ik had afgelopen winter in Turkije te weinig bodemvrijheid, o.a. op de ferry bij Çanakkale. Dit is inmiddels 16 cm meer geworden door beide ingrepen.

En sinds van de week overgespoten in Cobra 2K coating. De camper gaat ook deze coating krijgen.
Bijlagen
7FFB4DEE-B665-47EB-AFDD-167420399D0B.jpeg
Met Cobra 2K coating
7FFB4DEE-B665-47EB-AFDD-167420399D0B.jpeg (86 KiB) 437 keer bekeken
8C1DF800-6B45-4DDA-B023-41956A0135F1.jpeg
Citroën Burton
8C1DF800-6B45-4DDA-B023-41956A0135F1.jpeg (490.07 KiB) 451 keer bekeken
718E7C0D-4A7F-406E-B4D6-84086671628B.jpeg
Mercedes 818 DA met Hapert kofferaanhanger
718E7C0D-4A7F-406E-B4D6-84086671628B.jpeg (210.84 KiB) 451 keer bekeken
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door Antonis »

Ziet er wel erg mooi uit in die Cobra 2K coating.
Ton
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door AadenAnke »

Klopt die camper en aanhanger zien er goed uit. Die Bulgaarse verf ook. Mar die Burton vindt ik toch het mooist :shh:

Gr. Aad
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door stobbie »

Wow! Dat is een supergave set!

Ik ben ook wel wat lengte gewend achter mijn camper, ik nam eerst altijd een boottrailer van 9 meter en 3 ton zwaar achter de camper. Maar toen kwam ik niet op camperplaatsen en de trailer werd dan op een camping gestald..
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door Charles Franconi »

15 meter is echt geen probleem. Afgelopen winter bijna 10000 km gereden en nergens een probleem om te overnachten. Ook nu weer op de Peloponnesos geen enkel gebrek aan plekjes.
Overal waar grote rolcontainers staan voor de vuilnis, daar kan ik ook komen. Alleen even opletten met balkons hier.
En niet te vergeten: vertrouw niet altijd op je GPS.
Vorige weg een onverharde weg tussen de olijfbomen. Het is min of meer goed gegaan met veel krassen, maar ik had me ook totaal vast kunnen rijden. Overigens ook zonder aanhanger.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 03 dec 2020, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door stobbie »

Sinds we onze tweeling hebben, twee meisjes van nu zes jaar oud, zijn onze reizen wat minder avontuurlijk geworden en rijden we in hartje hoogseizoen door Frankrijk. We staan dan veel op reguliere camperplekken, want de kinderen moeten veilig kunnen spelen en daarom staan we toch ook af en toe een paar dagen op een camping zodat de kinderen even in een zwembad kunnen. Meestal is het overal wel druk..
Tot nog toe hadden we twee fietsen mee, en besteedden we onze dagen voor een groot deel fietsend met de meisjes achterop, maar daar zijn ze nu te groot voor geworden. Dus nu hopelijk leuk wat open rondtoeren in de Méhari.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Mehari mee op ambulance achter de camper: groot of klein?



Bericht door BP 2 »

Wij nemen sinds enkele jaren een Smart mee op een enkelas kipbare aanhanger waar de Smart juist op past. Het actuele model kan er niet op want is wat breder. Op een gekipte aanhanger rijden met een automaat is een griezel en daarom gebruik ik een elektrische lier. Ik ben deze aanhanger gaan zoeken met breedte die ongeveer gelijk is dan deze van de trekkende bus.
Met die aanhanger gaan we bijna altijd op een camping want we moeten ons niet verplaatsen met de camper om de omgeving te bezoeken. Naar Denemarken namen we de Smart niet mee omdat de afstanden tussen de te bezoeken plaatsen te groot is.

Afbeelding

Ik merk hier aan sommige reacties dat er bepaalde lezers de regels niet goed kennen. Een trekkend voertuig met B rijbewijs mag zonder problemen een zwaarder aanhanger trekken indien het totaal gewicht van de sleep niet meer is dan 3500 kg! Dit zal met een camper bijna nooit lukken en dan heb je een BE of B+ rijbewijs nodig. Trekken met een Triangel is in heel Europa, behalve GB, verboden en getolereerd in Nederland.
Een aanhanger met een MTM van meer dan 750 kg moet geremd zijn.

stobbie, Ik zag dat een Mehari, volgens het boekje, 570 kg weegt en dan zou het kunnen lukken met een lichte aanhanger. Ik zag enkele jaren geleden een oude gerestaureerde Fiat 500 op een geremde aanhanger staan gemaakt van een caravan onderstel!

BP 2
Plaats reactie