De elektrische toekomst
Re: De elektrische toekomst
Ik niet, ik heb net een half jaar terug mijn c1 gehaald
Zonder gekheid, het maakt mij niets uit.
Groeten willem
Zonder gekheid, het maakt mij niets uit.
Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: De elektrische toekomst
VDL gaat elektrisch campers bouwen. 330km range
https://www.autovisie.nl/nieuws/elektr ... egraaf.nl/
https://www.autovisie.nl/nieuws/elektr ... egraaf.nl/
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Re: De elektrische toekomst
Nog niet inderdaad. Zodra het formaat zo'n beetje Sprinter/Crafter L3H2 wordt, de aktieradius verdubbelt en de prijs hetzelfde blijft (70K voor de complete bus) ga ik er 's serieus naar kijken. ... misschien.
Hoewel ik het nog steeds een heel prettig idee vind dat er aan m'n 20 jaar oude diesel weinig kapot kan wat ik niet zelf onderweg kan maken of anders bij een hoefsmid wel kan laten maken. Dat gaat bij zo'n batterijenauto niet meer lukken. Nou beginnen hoefsmeden ook wat zeldzaam te worden....
Hoewel ik het nog steeds een heel prettig idee vind dat er aan m'n 20 jaar oude diesel weinig kapot kan wat ik niet zelf onderweg kan maken of anders bij een hoefsmid wel kan laten maken. Dat gaat bij zo'n batterijenauto niet meer lukken. Nou beginnen hoefsmeden ook wat zeldzaam te worden....
Re: De elektrische toekomst
In Zweden wordt de diesel een stuk duurder maar denken nog niet aan electriche toekomst,
Hebben dit ingedachte, gr.Dick.
Hebben dit ingedachte, gr.Dick.
Re: De elektrische toekomst
Toch kan het wel eens hard gaan met EV. In Noorwegen worden nu meer electrische auto's verkocht dan benzine of diesel. Sommige parkeerplaatsen staan dan ook vol met laadpalen, soms nog gratis ook.
https://www.mo.be/nieuws/noorwegen-word ... s-verkocht
https://www.mo.be/nieuws/noorwegen-word ... s-verkocht
- Bijlagen
-
- Tesla-Supercharger.jpg (30.99 KiB) 261 keer bekeken
De elektrische toekomst
Quoten lukt niet helemaal. Maar ik wil wel met die juffrouw mee uit de tweede foto van Dick
Re: De elektrische toekomst
Die actieradius is nog wel een ding hè. Gisteren bij kassa iets over Nissan de 300+ tig km blijken net geen 200 te wezen
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: De elektrische toekomst
Bij een diesel weet je hoever je met een tank kunt komen en dat blijft altijd ongeveer gelijk.
Bij een batterij auto wordt de actieradius na elke laadbeurt iets minder en na een paar jaar zijn de batterijen gewoon op.
Bij een batterij auto wordt de actieradius na elke laadbeurt iets minder en na een paar jaar zijn de batterijen gewoon op.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: De elektrische toekomst
Veel ervaringsdeskundigen lees ik
Mijn 2de ev inmiddels, max in zomer 555 (op foto) en bij winter ongeveer 400 km range en de fabriek claimt ruim 450.
Als je normaal rijdt zijn er ev die echt zuinig zijn, 6 tot 7 km uit een kw in de zomer en rond de 5 nu het koud is, met blowers op de ruit bij start en verwarming aan tijdens het rijden.
Veel "kenners" hebben geen idee en praten anderen na, ev is echt fijn, zuinig en nu nog belachelijk goedkoop in gebruik.
Groeten,
HJM
Mijn 2de ev inmiddels, max in zomer 555 (op foto) en bij winter ongeveer 400 km range en de fabriek claimt ruim 450.
Als je normaal rijdt zijn er ev die echt zuinig zijn, 6 tot 7 km uit een kw in de zomer en rond de 5 nu het koud is, met blowers op de ruit bij start en verwarming aan tijdens het rijden.
Veel "kenners" hebben geen idee en praten anderen na, ev is echt fijn, zuinig en nu nog belachelijk goedkoop in gebruik.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋♂️, maar we werken hier aan.
Re: De elektrische toekomst
Ik rijd met mij EV 7km op 1Kw.
Hoef smorgens niet te krabben, zet ff 2 minuten de blower aan en de ruiten zijn ijsvrij.
2 keer per week snachts aan de laadpaal thuis.
Ik zou niet meer terug willen naar benzine of diesel.
- DucatoDolf
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: De elektrische toekomst
Fijn dat ervaringsdeskundigen aanwezig zijn. Maar even voor de goede orde, gaat het bij jullie om een gewone auto of een camper?
Ik gok zo maar dat automobielfabrikanten wel een uitgebreidere R&D er op na houden in tegenstelling tot fabrikanten die een bestaand voertuig ombouwen naar elektrische aandrijving in een camper? Is echt een aanname hoor.
Goedkoper in gebruik geloof ik vast. Maar nu worden alle laadpalen nog gesubsidieerd. Stroom uit huis zal ook goedkoper zijn dan openbaar (en straks commercieel) bij een laadpaal?
Ben vóór de shift naar elektrische aandrijving. Maar over de overdracht/transport/opslag van energie heb ik nog veel bedenkingen. Grondstoffen en milieubelasting voor accu productie gaat een probleem worden waar we nu met zijn allen nog de ogen voor sluiten. Zie wellicht een oplossing in inductie overdracht in het wegdek van bijvoorbeeld hoofdwegen. Of waterstof brandstofcellen; waarbij electriciteit groen opgewekt omgezet wordt in waterstof en zo makkelijker in de EV kan worden getransporteerd en gebruikt kan worden.
Any thoughts?
Ik gok zo maar dat automobielfabrikanten wel een uitgebreidere R&D er op na houden in tegenstelling tot fabrikanten die een bestaand voertuig ombouwen naar elektrische aandrijving in een camper? Is echt een aanname hoor.
Goedkoper in gebruik geloof ik vast. Maar nu worden alle laadpalen nog gesubsidieerd. Stroom uit huis zal ook goedkoper zijn dan openbaar (en straks commercieel) bij een laadpaal?
Ben vóór de shift naar elektrische aandrijving. Maar over de overdracht/transport/opslag van energie heb ik nog veel bedenkingen. Grondstoffen en milieubelasting voor accu productie gaat een probleem worden waar we nu met zijn allen nog de ogen voor sluiten. Zie wellicht een oplossing in inductie overdracht in het wegdek van bijvoorbeeld hoofdwegen. Of waterstof brandstofcellen; waarbij electriciteit groen opgewekt omgezet wordt in waterstof en zo makkelijker in de EV kan worden getransporteerd en gebruikt kan worden.
Any thoughts?