Knaus Travel Liner (1998) originele ruitenwissermotor

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jasy20
Berichten: 4
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 13:29

Knaus Travel Liner (1998) originele ruitenwissermotor



Bericht door Jasy20 »

Hallo, Kan iemand ons vertellen of het klopt dat de originele ruitenwisser motor van de Knaus Travel Liner van 1998 slechts 2 standen heeft en geen interval schakeling en ook geen 0-stand?

Wij hadden namelijk problemen met de werking van de ruitenwissers van onze camper.
Om er zeker van te zijn dat het goed komt hebben wij deze klus uitbesteed aan onze garage.
Zij hebben er onlangs een nieuwe rw motor in gezet, maar vanwege de grote ruit trok deze het niet en is met de eerste de beste regenbui doorgebrand. De garage is nu op zoek gegaan naar een originele Knaus RW motor. Volgens hun zit daar dus geen interval en geen 0-stand op. Klopt dat wel? Het komt ons vreemd voor en hoe is dat eventueel op te lossen?
Syb Tumbelaka
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Knaus Travel liner 98 originele ruitenwissermotor



Bericht door de Jonckheer »

Ik denk dat Knaus geen ruitenwisser motoren maakt dus die zal van Bosch of een willekeurige andere fabrikant vandaan komen. Staat er geen merk en type op de oude motor? Er zal toch wel een plaatje opzitten? Dat er een motor zonder nulstand in hoort lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Dan is je camper meer dan 50 jaar oud? En is het niet zo dat het mechanisme erg zwaar gaat waardoor die nieuwe motor zo snel stuk gaat want wat heeft het formaat ruit ermee te maken? Of zitten er enorme wisserbladen op? Ruitenwisser motoren gaan vrijwel nooit stuk dus er zal iets anders aan de hand zijn. Ik zou eerst eens kijken of dat mechanisme wel in orde is en licht draait.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Knaus Travel Liner (1998) originele ruitenwissermotor



Bericht door Bas vd laar »

Zit volgens mij een MAGNETI MARELLI 1304086080 op
Gebruikersavatar
ici
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 15:31
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Knaus Travel Liner (1998) originele ruitenwissermotor



Bericht door ici »

Kan mij iets herinneren dat vroeger bij onze Knaus het ruitenwisser relais stuk was,

Met een nieuw relais van de fiat dealer wilde deze ook niet goed werken.
Wij moesten toen een origineel relais bij Knaus bestellen (via de knaus dealer ) en toen werkte alles weer.
Dus hier lag het niet aan de ruitenwis motor.
Kan mij nog herinneren dat dit relais toen al vrij duur was.

Ici
Denkt aleer gij doende zijt, en doende denk dan nog.
Plaats reactie