Wijsheid gevraagd van kenners: keuze bus, bouwjaar, L2H2?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
twillemsen
Berichten: 53
Lid geworden op: za 20 jun 2020, 22:54

Re: Wijsheid gevraagd van kenners: keuze bus, bouwjaar, L2H2?



Bericht door twillemsen »

DJSmiley schreef:
vr 18 dec 2020, 10:45
Aandachtspuntje bij de eerste generatie x250's: Afwatering rond de voorruit. Die is slecht [...]
Ik zag bij mijn Boxer (2015) dat de rubber 'flap' die op de vooruit zit gelijmd los zit. Er loop water achterlangs de motorruimte in. Heb er voorlopig maar even wat butylkit tussen gedrukt...

Iemand anders hiermee te maken gehad en wat is dan een goede permanente oplossing?

Ik vond deze site: https://www.zwiebelfam.nl/wateroverlast-fiat-ducato/
...maar daar staat eigenlijk geen oplossing voor het water dat achter de rubber/plastic kap loopt.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wijsheid gevraagd van kenners: keuze bus, bouwjaar, L2H2?



Bericht door henk en lila »

Bij mij zit er al 6 jaar zwarte Shell Tixophalte tussen. Houdt zich perfect.
Zie deze link: https://www.combifit.nl/shell-tixophalt ... 0-ml-zwart
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
thijs85
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 15:36

Re: Wijsheid gevraagd van kenners: keuze bus, bouwjaar, L2H2?



Bericht door thijs85 »

de Jonckheer schreef:
vr 18 dec 2020, 6:22
Alweer wordt hier het halve (Ford) verhaal verteld. Alleen de 2.2 vanaf 140 pk kan een zuiger probleem hebben dus waarom ze dan allemaal op één hoop worden gegooid? Daar komt nog bij dat al die wagens die niet als camper zijn gebruikt (en daar gaat het hier over) die problemen eigenlijk niet hebben. Hoe dat kan laat ik dan maar even in het midden. Sowieso is dat probleem al 10 jaar geleden opgelost maar ook al vertrouw je de 2.2 niet dan nog is een Transit met een 2.0 of een 2.4 een goede keuze. De 2.4 is zelfs een aanrader met zijn achterwielaandrijving en in sommige uitvoeringen dubbellucht. Wat wil een mens nog meer?

Wij hebben een transit 2008 gehad,110pk en regelmatig langere afstanden gereden.
Had 160000 gelopen....op de snelweg brak een zuiger als gevolg van slechte inspuiting...blok was niet meer te redden.
Geen camper,dagelijks in gereden,niet zwaar hoeven werken,110pk(geen 140dus) en liep ook kapot.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Wijsheid gevraagd van kenners: keuze bus, bouwjaar, L2H2?



Bericht door Wim Corduwener »

travelscout schreef:
vr 18 dec 2020, 8:03
En dan een aandrijf- of cardanas over de lengte van je bus én ook nog eens in het midden?
Achterwielaandrijving betekent niet dat in het midden van de laadvloer een grote tunnel loopt voor de cardanas. De laadvloer van een bestelbus is een stuk hoger en de cardanas loopt onder de bodem. Ik denk niet dat bestelwagens met een tunnel in de laadvloer verkocht zouden worden.
Leuk als je ruimte genoeg in een voormalige autobus hebt maar niet in een busje waar ts naar op zoek is.
Ook al heeft een touringcar wat meer ruimte, maar een touringcar ombouwen naar een camper is net zo’n uitdaging en kent weer hele andere problemen.
de Jonckheer schreef:
vr 18 dec 2020, 6:22
De 2.4 is zelfs een aanrader met zijn achterwielaandrijving en in sommige uitvoeringen dubbellucht. Wat wil een mens nog meer?
Hier word ik nou weer vrolijk van: Ford 2.4, achterwielaandrijving én dubbellucht. Wat wil een mens nog meer?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Wijsheid gevraagd van kenners: keuze bus, bouwjaar, L2H2?



Bericht door travelscout »

Zolang je maar blij bent met de keuzes die je zelf maakt, Wim.
Discussies over voor- en nadelen mbt. aandrijflijnen in camperts, zijn er hier al vaak en uitgebreid gevoerd.
Paul.
Plaats reactie