Briefadres probleem?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Briefadres probleem?



Bericht door JohnCurly »

Voor diegenen onder ons die problemen hebben om een briefadres te krijgen of te houden, is er weer wat goed nieuws. Meerdere rechterlijke uitspraken.

https://www.valente.nl/nieuws/gemeente- ... vwb3coPxbE
tonafoto
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 17:23
Locatie: Rotterdam e.o.

Re: Briefadres probleem?



Bericht door tonafoto »

Dank. Daar heb ik wat aan.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Briefadres probleem?



Bericht door camperaap »

Als je permanent in een camper woont en onderweg bent, kun je je dan dakloos noemen?
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Briefadres probleem?



Bericht door JohnCurly »

Ja, dakloos wordt gezien als : geen huis.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Briefadres probleem?



Bericht door jurgenc »

Iemand met een referentieadres / briefadres die met de camper rondzwerft, heeft toch een mobiel dak (dat het zijne is) boven het hoofd. Is dan wel een zwerver, maar niet dakloos.
Als je een lange wereldreis wil maken, kan je best ook gebruik maken van zo’n briefadres.
Laatst gewijzigd door jurgenc op ma 11 jan 2021, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
H20
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Briefadres probleem?



Bericht door JohnCurly »

Aanvulling
Als ergens bent ingeschreven, heb je wel een dak boven je hoofd.
Met briefadres niet.
Referentieadres ken ik niet, is dat een belgische term?
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Briefadres probleem?



Bericht door jurgenc »

Sorry, ik heb mijn bericht aangepast terwijl jij een reactie postte.
Referentieadres is in België wat bij jullie het briefadres is.
Een bekend voorbeeld van zo’n referentieadres is een militair die in het buitenland (de strijdkrachten in Duitsland indertijd) is gelegerd. Hij woont niet meer in het land, maar heeft nog wel een adres nodig waar hij kan worden op bereikt voor zijn officiële briefwisseling.
Geen idee hoe het in Nederland is, maar als je in België langdurig in het buitenland verblijft zonder dat je dit meldt, dan ben je zelfs strafbaar.
H20
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Briefadres probleem?



Bericht door jurgenc »

H20
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Briefadres probleem?



Bericht door JohnCurly »

Dit wordt weer benaderd door de ogen van de overheid.
Eerst maken ze het je moeilijk om een briefadres te krijgen middels tegenwerking en onmogelijke voorwaarden. Vervolgens ben je een dakloos-probleem. :bang: Om een of andere reden willen ze je kost wat kost in een huis hebben! Terwijl de bouw van huizen, door de overheid zwaar wordt getraineerd.
En de groep die dat helemaal níet wil, of kan, wegens de idioot hoge prijzen, wordt almaar groter.
Gelukkig staat in dit geval “Brussel” achter ons, met een duidelijk manifest over onze burger- en mensenrechten aangaande het kiezen van je woon en/of verblijfplaats. In Europa!
Steeds meer gemeenten krijgen door, dat ze door botweg te weigeren, bakzeil halen bij de rechter..maar!
Ze mogen nog wél heel veel voorwaarden stellen en info en documentatie eisen, die ver voorbij de privacy wetgeving gaat! Zelfs een meldplicht, die n.b. uitkeringsontvangers niet eens mag worden opgelegd!! :bang:

Dat de ambtelijke wereld geilt op macht over de burger...kijk alleen even terug vanaf...euh..half maart :crazy:
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Briefadres probleem?



Bericht door JohnCurly »

jurgenc schreef:
ma 11 jan 2021, 9:13
Iemand met een referentieadres / briefadres die met de camper rondzwerft, heeft toch een mobiel dak (dat het zijne is) boven het hoofd. Is dan wel een zwerver, maar niet dakloos.
Als je een lange wereldreis wil maken, kan je best ook gebruik maken van zo’n briefadres.
Dat zien wij wel zo, maar de wetgever niet. Als je je woning verkoopt, of de huur opzegt, en er komt niks voor terug, waar dan ook...ben je volgens hun definities dakloos.
En ben je, ook weer volgens diezelfde wetgever, verplicht voor een adres te zorgen, het briefadres dus. Of!
Je wordt uitgeschreven met de term: vertrokken met onbekende bestemming.
Einde verhaal, einde nieuw paspoort of rijbewijs, einde aow-opbouw, einde ziektekostenverzekering, einde kentekenregistratie, enz
Géén einde aan belastingheffing, dat blijft.. :cheers:

Ps
Dat mobiele dak biedt wel enige bescherming: het woongedeelte van je mobiele huis heeft dezelfde status als een gewoon huis, vwb betreding door beambten. Daar hebben ze nl een huiszoekingsbevel voor nodig!
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Briefadres probleem?



Bericht door appellover »

John,het valt wel mee hoor,vertrekken met onbekende bestemming,paspoort kun je in elk land bij ambassade vernieuwen,heb ik in Lissabon gedaan en is verstuurd naar camping in Algarve.
Ook heb ik rijbewijs verlengd in Frankrijk,Spanje en Portugal,heb er nu dus 4 incl.de Hollandse,heb ze alle 4 nog.
Binnen de EU kun je in de ziektekostenverzekering zelfs op een campingadres,is mij gebleken in Frankrijk.(carte vital)
Aow opbouw vervalt maar je kan dit aanvragen om door te betalen ook als je geen adres hebt in NL.Korting 2% per jaar.
In Nederland betaal je geen belasting meer,pas als je aow krijgt,(wordt bruto uitgekeerd)ga je via Nederlandse svb ziektekosten betalen met de zg woonlandfactor.

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Briefadres probleem?



Bericht door hathi »

Zoals ik het lees ,moet je toch niet te vlug juichen De gemeente mag alleen uitschrijven naar onbekend als:

– de betrokkene niet kan worden bereikt;

– hij/zij geen ander inschrijfadres heeft gemeld of bericht van vertrek heeft gegeven , volgens mij schrijft de gemeente uit,als je niet bereikt kan worden,en dat is aan de orde als je enkele maanden met de Camper vertrekt,Toch.....en dan veranderd er weinig ?
Hans
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Briefadres probleem?



Bericht door JohnCurly »

@Ron
Al die vernieuwingen, heb jij dat gedaan na dat je onvrijwillig was uitgeschreven?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Briefadres probleem?



Bericht door appellover »

Nee hoor,ben naar het gemeentehuis in NL gegaan om mij uit te laten schrijven.
Als nieuwe verblijfplaats “ een zonnige camping in het zuiden”
De dame achter loket zei: kan ik niet met je mee ?
Dat was alles,heb weer kontakt gezocht 10 jaar later toen ik aow kreeg.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie